Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Ciekawe rozwiazanie zamontowania IC w alpie

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

vino1986

Ciekawe rozwiazanie zamontowania IC w alpie

Post autor: vino1986 »

http://img529.imageshack.us/i/p1020347zb4.jpg/

co o tym sadzicie :?: bo moim zdaniem dawalo by rade...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciekawe rozwiazanie zamontowania IC w alpie

Post autor: tommies »

A moim niezbyt, zadaniem IC jest maksymalne schlodzenie a tu nawet jesli zrobic wlot na masce to nie bedzie swobodnego przeplywu. Widzialem rapida z 1.9 TD i IC z VW transportera - ladnie nawet wpasowane.
vino1986

Post autor: vino1986 »

tommies tam jest moze nie na masce ale na budzie dolot powietrza... generalnie idzie tu taki czarny plastik co kieruje powietrze do nadmuchu... a tu go ktos wywalil i zamontowal w to miejsce IC ktore na bank jest owiewane zimnum powietrzem...
Maolat

Post autor: Maolat »

Pamiętajmy ze alpiny turbo mialy webera przed turbina. a tu zmiany objely zastosowanie zasilania i chlodzenia mieszanki (solex dis32 wraz z IC) z r5/r9/r11gtt bezposrednio na kolektorze jak w gtt a nie jak w alpie :)
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Powinno dać radę, IC też (podobnie jest w Imprezie i daje radę).
Tylko dobry wlot powietrza do tego.
vino1986

Post autor: vino1986 »

nie no dlatego pytam co o tym sadzicie...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

będzie bardzo dobre chłodzenie, bo na załamaniu podszybia jest duże ciśnienie podczas jazdy... powietrze będzie wciskane do IC bez żadnych wlotów...
wydajność takiego układu pod warunkiem zrobienia dopływu powietrza z podszybia..
wydajność będzie nie wiele gorsza od IC montowanego z przodu...
na pewno warto..
zastanawiam się tylko co się stanie, jak pójdzie strzał w dolot niechcąco i pięknie wybuchnie IC wypełniony mieszanką paliwowo-powietrzną pod ciśnieniem...
vino1986

Post autor: vino1986 »

Lodoo pisze:zastanawiam się tylko co się stanie, jak pójdzie strzał w dolot niechcąco i pięknie wybuchnie IC wypełniony mieszanką paliwowo-powietrzną pod ciśnieniem...
no pewnie niezle kuku by bylo :-P dlatego nie bede raczej IC montowal w swojej alpie... niech ma te 2 czy 3 konie mniej ale bedzie bezpieczniej...
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

Intercooler to nie jest 2 lub 3 konie więcej.W zależności od osiąganego ciśnienia doładowania,temperatury powietrza wlotowego,powierzchni,budowy wewnętrznej,przepływu intercoolera można osiągnąć wzrost od kilku do kilkudziesięciu KM.INTERCOOLER TO INACZEJ DARMOWE KONIE (nie licząc ceny jego samego).
vino1986

Post autor: vino1986 »

no dobra ale mysle ze w alpie przy mocy 108 km dal by pewnie tyle co ja mowie... chociaz kto wie ;-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ten sam silnik ma GTT i dodatkowo ma gorszą głowicę i ma co najmniej 115 ;-)
ale gaźnik ciśnieniowy...
Maolat

Post autor: Maolat »

Jak dla mnie to troche nierealne, stosowac IC do ukladu z aply? czyt. mieszanka paliwowo powietrzna idzie przez caly uklad.... co innego jak na pokazanej nam focie. tu z aply jest tylko silnik uklad zasilania calkowicie przeniesiony z super piątki. !
Arti

Post autor: Arti »

gra warta świeczki z takim układem zasilania jak na pierwszym zdjęciu lub wtryskiem

mam kilka fot co robią z alpami, mogę zapodać
cudeńka :mrgreen:

Obrazek
Obrazek

jak ktoś chce więcej fot babci pisać :mrgreen:
vino1986

Post autor: vino1986 »

na tej fotce co ja wkleilem widac wlasnie ze tam jest gaznik cisnieniowy bo przt turbo chyba sam filtr powietrza tez widac... fotki Artiego to juz inna sprawa... ciekawe jak jest tu wtrysk sterowany :?: bo ja myslalem zeby kupic silnik 2 od alpy tylko bez turbo i kminic z wtryskiem mechanicznym od golfa 2 1.8...

Arti nie pytaj tylko wklejaj fotki bedzie o czym pogadac jak co :-D
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jakimś komputerem - proste... albo na bazie jakiegoś fabrycznego + program albo jakiś stand-alone customowy...
ODPOWIEDZ