Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
	Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Jak działa tylna wycieraczka
Moderator: Moderatorzy
- 
				gufner
 
Jak działa tylna wycieraczka
Witam. Przestała mi działać tylna wycieraczka 
 Moze mi ktos wyjasnic na jakiej zasadzie ona dziala? Naciskam sobie wlacznik w kabinie i co? Ten wlacznik wysyla jeden sygnal do wycieraczki? czy przez jakis przerywacz to idzie i wycieraczka biega co jakis czas po szybie? Nie wiem gdzie szukac przyczyny i dlatego prosze o kilka wyjaśnień 
 Podziękowac 
			
			
									
						
										
						- 
				vino1986
 
- 
				gufner
 
- 
				vino1986
 
- 
				eujot
 
U mnie też przestała działać wycieraczka. Spowodowane było to zapewne tym, że gdy zatrzymała się na środku szyby silą ją przesunąłem na dół. Jak się okazało, zatarł się bolec, który wychodzi z mechanizmu wycieraczki i silnik nie miał mocy, aby nią poruszać. Po rozebrania mechanizmu okazało się, że jest w środku plastykowe koło zębate, które od spodu ma blaszki. Gdy włączasz wycieraczki w samochodzie, za uruchamianie ich odpowiada przerywacz w kabinie. U mnie słychać cykanie, gdy się załączają.
Opisane powyżej koło zębate blaszkami od spodu odpowiada za to, aby po dojściu do końca szyby, zmienił się plus z minusem na zasilaniu silnika, i aby wycieraczka wróciła na miejsce. U mnie to koło się przestawiło poza zakres, nie było połączenia elektrycznego i wycieraczka przestała działać. Niestety nie udało mi się mechanizmu naprawić, bo bolec, który wychodzi z tego mechanizmu, a który trzyma wycieraczkę nadal ma duży opór i nie wiem, jak to zmienić.
			
			
									
						
										
						Opisane powyżej koło zębate blaszkami od spodu odpowiada za to, aby po dojściu do końca szyby, zmienił się plus z minusem na zasilaniu silnika, i aby wycieraczka wróciła na miejsce. U mnie to koło się przestawiło poza zakres, nie było połączenia elektrycznego i wycieraczka przestała działać. Niestety nie udało mi się mechanizmu naprawić, bo bolec, który wychodzi z tego mechanizmu, a który trzyma wycieraczkę nadal ma duży opór i nie wiem, jak to zmienić.
- 
				wsmpw
 
- 
				konradmk
 
- 
				gufner
 
Bezpiecznik opcykałem. Jest oki. Właśnie sie skapnąłem że coś mi pyka w kabinie i według was jest przerywacz jakis i to sie by zgadzało 
 Przerywacz pika. Wiec pozostaje sprawdzić to co napisał Eujot, czyli mechanizm i oczywiscie czy przerywacz nie padł. Wielkie dzięki za opis działania. Jak się czegoś dowiem więcej po rozbiórce to wrzuce tutaj dla potomnych.
			
			
									
						
										
						- 
				unikorn
 
Dokładnie zacznij od bezpiecznika. Tak jak pisze eujot, powinieneś słyszeć cykanie w kabinie. Działa to mniej wiecej na tej samej zasadzie co przednie wycieraczki ale jak dokładnie od strony kabiny to nie wiem. Jeśli chodzi o wnętrze silniczka to te blaszki o których pisał też eujot, z czasem się wycierają, trzeba by rozłozyc silnik i odgjąć je trochę. Looknij sobie u mnie w temacie... o tu  
 http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... c&start=75
EDIT:
Hehe, dokładnie 3 minuty zajęło mi pisanie tego posta
			
			
									
						
										
						EDIT:
Hehe, dokładnie 3 minuty zajęło mi pisanie tego posta
- 
				corey16
 
- 
				lowrad
 
Witam
U mnie problem z tylną wycieraczką polega na tym iż ta plastikowa zębatka wytarła się - silniczek jest ok. Trochę z nią kombinowałem ale nie udało się. Pytanie: czy można gdzieś zdobyć to koło zębate czy też nastawiać się na zakup całego mechanizmu? Idzie zima i coraz bardziej jej potrzebuje.
Jeżeli cały mechanizm to gdzie go nabyć?
Pozdrawiam z Poznania.
			
			
									
						
										
						U mnie problem z tylną wycieraczką polega na tym iż ta plastikowa zębatka wytarła się - silniczek jest ok. Trochę z nią kombinowałem ale nie udało się. Pytanie: czy można gdzieś zdobyć to koło zębate czy też nastawiać się na zakup całego mechanizmu? Idzie zima i coraz bardziej jej potrzebuje.
Jeżeli cały mechanizm to gdzie go nabyć?
Pozdrawiam z Poznania.
- 
				jjmag
 
- 
				lowrad
 
- 
				jjmag