Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

problem z odpalaniem 5 !

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no dobra - czyli to zamiast czujnika temperatury cieczy w głowicy??
on mierzy temp. czego - powietrza? wody? kolektora?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kolektora w 1.7 on sobie mierzy temp cieczy a w 1.4 kolektor nie ma wody w sobie.. więc mierzy poprostu temperature kolektora ..
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kumam
dzięki
pako

Post autor: pako »

wsmpw pisze:kolektora w 1.7 on sobie mierzy temp cieczy a w 1.4 kolektor nie ma wody w sobie.. więc mierzy poprostu temperature kolektora ..
wsmpw,a od czego jest ten drugi czujnik w kolektorze ssącym,ten wkręcony pionowo w kolektor od strony skrzyni biegów ,z trzema przewodami?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

pako pisze:wsmpw,a od czego jest ten drugi czujnik w kolektorze ssącym,ten wkręcony pionowo w kolektor od strony skrzyni biegów ,z trzema przewodami?
hmmm 3 przewody on ma raczej 2 i jest to też termistor o tej samej wartości co tamten.. i jest on w takim jakby koszyczku mierzy on temperature powietrza w kolektorze ssącym i koryguje odczyt z tego drugiego..
"CHYBA" tak na mój rozum ale za ssanie jest odpowiedzialny ten co na zdjęciu !
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

na podstawie podciśnienia (z map sensora) i temperatury powietrza zasysanego (gęstość, zawartość tlenu) oblicza ilość tlenu zasysaną przez silnik i dawkuje paliwo ;-)
dw998

Post autor: dw998 »

a jak sprawdzić taki czujnik czy jest sprawny?
pako

Post autor: pako »

wsmpw pisze:
pako pisze:wsmpw,a od czego jest ten drugi czujnik w kolektorze ssącym,ten wkręcony pionowo w kolektor od strony skrzyni biegów ,z trzema przewodami?
hmmm 3 przewody on ma raczej 2 i jest to też termistor o tej samej wartości co tamten.. i jest on w takim jakby koszyczku mierzy on temperature powietrza w kolektorze ssącym i koryguje odczyt z tego drugiego..
"CHYBA" tak na mój rozum ale za ssanie jest odpowiedzialny ten co na zdjęciu ![/quote
zgadza się ,dwa przewody.Podobno w jego miejsce można zamontować opornik o odpowiedniej rezystancji, który "oszukuje" komputer.Tylko co wtedy ze spalaniem?Czy wzrośnie?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

sprawdzić trzeba opór czujnika w danej temperaturze według tabeli w serwisówce.
można dać opornik - skutek taki, że komputer będzie myślał że jest jakaś stała temperatura i tyle.
można też zapodać tak jak wsmpw pisał termistor za 20 groszy ze sklepu elektronicznego - te czujniki to nic innego jak termistory w obudowie ;-)
dw998

Post autor: dw998 »

Mimo tego że mam przed sobą książkę nie mogę znaleźć takich danych więc jeśli ktoś zna temperaturę pracy tego termistora proszę o jej podanie bo muszę w końcu też znaleźć przyczynę dlaczego moja 5 nie chce odpalić a jeśli już łaskawie to zrobi to gaśnie na wolnych obrotach. Przy odpalaniu czuć wyraźnie zapach benzyny a wtrysk podaje "mgiełkę" ale chyba jednak jest jej za dużo i zalewa go :/
jjmag

Post autor: jjmag »

sprawdź go w prosty sposób odepnij go i zobacz jak będzie się zachowywał silnik czy tak samo przed odpięciem jak i podpięty
dw998

Post autor: dw998 »

no ok ale jeśli okaże się że to jednak nie on jest walnięty i silnik będzie się zachowywał tak samo nie będę miał pewności czy to akurat ten czujnik :?:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie książkę z R5 tylko dokumentację serwisową - patrz w dziale technicznym na forum...
pako

Post autor: pako »

Lodoo pisze:nie książkę z R5 tylko dokumentację serwisową - patrz w dziale technicznym na forum...
nie mogę znależć tej dokumentacji serwisowej od R5.Sprawdzałem ten czujnik od temperatury w kolektorze ssącym.ten wkręcony poziomo.pod wpływem teperatury zmienia się jego opór.na zimnym silniku ma 3,03k.wzrost temperatury powoduje spadek oporu i odwrotnie.podobnie ten drugi czujnik.czy to znaczy że jest on sprawny? i jeszcze jedno.czy przy ewentualnej wymianie czujnika trzeba resetować komputer aby pozbyć się błędu?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

sprawdz mase silnika,podmień akumulator
Zablokowany