Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

problem z odpalaniem 5 !

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

pako

problem z odpalaniem 5 !

Post autor: pako »

witam, proszę o pomoc. moja 5 ma silnik o pojemności 1.4 na monowtrysku. na zimnym silniku są problemy z odpalaniem. kiedy się rozgrzeje, pracuje normalnie, obroty są równe. świece są nowe, filtr powietrza również. byłem u mechanika na komputerze. stwierdził uszkodzenie sondy lambda. zamontowałem inną sondę i sytuacja jest bez zmian. jaka może być przyczyna?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z odpalaniem 5 !

Post autor: tommies »

Zacznij od przywitania sie w odpowiednim dziale forum.
Napisz czy auto masz juz jakis czas, czy dopiero kupiles.
Jak niedawno kupione to zaczal bym od regulacji zaworow, a po tym zbadanie cisnienia na cylindrach.
Jak wynik bedzie pozytywny, to mozna dalej szukac. Jak juz odpali i sie nagrzeje to obroty sa rowne, nie faluja, nie sa podwyzszone?
Przerwa na swiecach dobra, i czy swiece odpowiednie (w mono sa inne niz dla wersji gaznikowej) ?
Kable WN w dobrym stanie, przebic nie maja?
Czy po wylaczeniu silnika slychac terkotanie silnika krokowego?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

dla mnie to termistor mieszanki albo płynu chłodzącego :roll:
pako

Re: problem z odpalaniem 5 !

Post autor: pako »

tommies pisze:Zacznij od przywitania sie w odpowiednim dziale forum.
Napisz czy auto masz juz jakis czas, czy dopiero kupiles.
Jak niedawno kupione to zaczal bym od regulacji zaworow, a po tym zbadanie cisnienia na cylindrach.
Jak wynik bedzie pozytywny, to mozna dalej szukac. Jak juz odpali i sie nagrzeje to obroty sa rowne, nie faluja, nie sa podwyzszone?
Przerwa na swiecach dobra, i czy swiece odpowiednie (w mono sa inne niz dla wersji gaznikowej) ?
Kable WN w dobrym stanie, przebic nie maja?
Czy po wylaczeniu silnika slychac terkotanie silnika krokowego?
auto kupiłem pół roku temu. świece są od tego modelu silnika.po wyłączeniu silnika slychać silnik krokowy.na ciepłym silniku wszystko jest ok.problem występuje tylko na zimnym silniku,np po nocy.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pompa paliwa
czujnik temperatury
silnik krokowy
komputer
jjmag

Post autor: jjmag »

ja bym zaczął od sprawdzenia cisnienia na cylindrach
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Moze to byc drobnostka, ale takie wlasnie najgorzej zlokalizowac. Tak czy inaczej jak bedziemy znali cisnienie na cylindrach to duzo powie o stanie samego silnika, a pozniej mozna sie innymi rzeczami zajac. Jak kompresja slaba to nawet jak cala elektryka nowa bedzie to i tak niewiele da
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

kolego a jak masz -ustawiony zapłon

;-) jeszcze wiele jest przyczyn tego
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kolego - a od kiedy to się ustawia zapłon w aucie na wtrysku, z komputerem, czujnikiem położenia wału i elektronicznym modułem zapłonowym...
pako

Post autor: pako »

[quote="Lodoo"]pompa paliwa
czujnik temperatury który czójnik temperatury, bo jest ich kilka?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no sam pomyśl...
- masz problem ze wskazaniem temperatury na zegarach - chyba nie...... hmmm... to nie ten czujnik...
- termowłącznik wentylatora?... no też nie bo auto nie hcce odpalić a nie włączać wentylatora...
- czujnik powietrza zasysanego?... hmmm a co to ma do rzeczy w tym przypadku (j.w.)
- został 1 ... kurcze - to chyba ten! Tak! To na pewno czujnik temperatury silnika, z którego korzysta komputer wtrysku! On może mieć znaczenie, bo na jego podstawie, komputer zwiększa ilość paliwa przy zimnym silniku...

:-P :-P :-P
unikorn

Post autor: unikorn »

A co ty Lodoo kuwa taki radosny z rana? ;-)
pako

Post autor: pako »

Lodoo pisze:no sam pomyśl...
- masz problem ze wskazaniem temperatury na zegarach - chyba nie...... hmmm... to nie ten czujnik...
- termowłącznik wentylatora?... no też nie bo auto nie hcce odpalić a nie włączać wentylatora...
- czujnik powietrza zasysanego?... hmmm a co to ma do rzeczy w tym przypadku (j.w.)
- został 1 ... kurcze - to chyba ten! Tak! To na pewno czujnik temperatury silnika, z którego korzysta komputer wtrysku! On może mieć znaczenie, bo na jego podstawie, komputer zwiększa ilość paliwa przy zimnym silniku...

:-P :-P :-P
w porządku ,ale w którym miejscu jest ten czujnik?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Zwany także "czujnikiem na kalkulator wtrysku".
pako

Post autor: pako »

Kabar pisze:Zwany także "czujnikiem na kalkulator wtrysku".
chodzi mi konkretnie o to, gdzie znajduje się ten czujnik! czy ktoś może mi dokładnie wytłumaczyć, gdzie on jest? będę wdzięczny.
Zablokowany