Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Belka tylna - ocena stanu używanej

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

eujot

Belka tylna - ocena stanu używanej

Post autor: eujot »

Ktoś regenerował belkę w swojej Renacie? Ceny za taką usługę są wysokie, więc się mocno waham nad oddaniem swojej. Na szrocie można kupić używaną belkę za około 150 zł, ale czy ktoś wie jak ocenić stan belki bez zakładania jej do samochodu?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Regenerowałem, ale 4-ro drążkową z GTE. Sporo pracy :-)
unikorn

Post autor: unikorn »

A co Ci tam nie hula?
eujot

Post autor: eujot »

Podczas komputerowej geometrii wyszło, że lewe tyle koło ma odchył o półtora stopnia, więc najprawdopodobniej łożysko jest zużyte i należałoby zregenerować belkę. Poza tym podczas jazdy na nierównościach słychać stukanie.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zuwik probowal - nie oplacalo sie...
odpusc...
kup belke nastepna...
poszukaj w technicznym - bylo duzo o belkach i regeneracji i co i jak..
unikorn

Post autor: unikorn »

Dobra, nie słuchaj ich... REGENERACJA to nie to samo co WYMIANA ŁOŻYSK!!!
Któryś z chłopaków na forum sam wymieniał, robił fotki i takie tam. Ja pojechałem do mecha i krzyknął mi 700,- ale na 100% można taniej.

Nowe łożyska max 150 szt. i masz nowe. Używane w belce już masz.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

regeneracja to wymiana lozysk i tulejek w zasadzie...
mozna taniej oczywiscie...
koszt lozysk i tulejek to troche mniej PLNów co uzywana ladna balka do clio...
a gdzie robota?
eujot

Post autor: eujot »

Dzięki za odpowiedzi, na regenerację raczej nie będę się porywał. Raczej na pewno skończy się na kupnie belki ze szrotu, ale jak taką ocenić. Na szrocie mają już wymontowaną z samochodu. Wolałbym wydać te 150 zł na belkę w lepszym stanie niż moja.
unikorn

Post autor: unikorn »

W sumie fakt, Łukasz sam tego nie zrobi, brak warunków... ale może znajomy w warsztacie by go przyjął? Moim zdaniem nie ma co srać kasą. Piotrek zrobił to sam, przejżałem pobieżnie jego temat, ma tam zdjęcia tego co zostało z łożysk. Chłopak mieszka w Kielcach i z tego co pisze to ma garaż... można spróbować się dogadać. A na pewno nie zaszkodzi zapytać co i jak.
eujot

Post autor: eujot »

Nie chciałoby mi się bawić w regeneracje, za dużo z tym roboty, a i efekt trudny do przewidzenia. Przeważnie po tylu latach belka wymaga czegoś więcej niż wymiany łożysk.

http://www.peugeot-citroen.com/

Na tej stronie jest trochę informacji o belkach w Peugeot i Citroenie. Po przeczytaniu tego i obejrzenia przykładów, odechciewa się regenerować. Dlatego interesuje mnie informacja, jak mogę ocenić stan belki ze szrotu, to rozwiązanie na pewno będzie szybsze i tańsze.
cyp

Post autor: cyp »

zuwik chyba nie wymienial bo jego lozyska sa w mojej belce ;) troche bylo roboty, bez prasy sobie nie poradzisz :/ poczekaj jeszcze troche to wezmiesz moja ze szrotu i bedziesz mial prawie nufke :mrgreen:
unikorn

Post autor: unikorn »

Łukasz na litość Boską....

Wymień te łożyska i po sprawie. Skoro oni naprawiają belki w 1-2 h to co tam może być do naprawy?!

Swoją drogą ciekawe czemu tacy szpece a nie robią Renuarów...
jjmag

Post autor: jjmag »

W pugu bynajmniej 405 i 605 inna konstrukcja belki niż w renurach naszych i tam troszkę droższe części do niej są
eujot

Post autor: eujot »

Jak mają narzędzia i doświadczenie to wymieniają w dwie godziny, ja nie mam ani jednego ani drugiego, więc zejdą mi zapewne dwa dni, o ile uda mi się w ogóle skończyć. Poza tym, za cenę jednego nowego łożyska mam całą belkę, która możne być jeszcze w całkiem niezłym stanie. Ważne by wybrać tą najlepszą z dostępnym na szrocie. I o to pytam, jak ocenić stan takiej belki.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pug i cytryna to inne belki... renowkowych malo kto chce sie podjac :-D
kup na allegro z auta rozbieranego w miare swiezego ;-) na szrotach to ojojoj...
bez specjalistycznego sprzetu regeneracja to troche trudna sprawa... opis jest tez w serwisowce...
poza lozyskiem jeszcze tuleje trzeba wymienic... probowalem kiedys sam i wiecej tego nie tykam...
jeszcze jedno - belka gtt/gte/rapid/express (4 drazkowa) nie ma lozyska przez co jest trwalsza i latwiejsza w regeneracji - wymienia sie tylko tuleje
postaraj sie taka dopasc... w razie czego 2 tuleje 5 dyszek kosztuja...

albo z clio 1 w dobrym stanie i juz...
ODPOWIEDZ