Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Słaaabiutki ręczny :(

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

rocker

Słaaabiutki ręczny :(

Post autor: rocker »

Jak w temacie. Czy moze to być wina nieułożonych klocków i tarcz ?
Linka naciągnięta.
Tarcze i klocki przejechały może 400 km.
Proszę o podpowiedzi, bo w sobotę wybieram się do Szklarskiej Poręby :mrgreen:
Pozdro.
Maolat

Post autor: Maolat »

moja gtt a raczej moje zawsze miały złaby ręczny .. taka przypadłość , Megane tez ma to samo w tyle i ba reczny tak samo jest dupiaty :) mysle ze trzeba sie przyzwyczaić. i ciagle poprawiać.
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

rocker pisze:Tarcze i klocki przejechały może 400 km.

to trzeba sprawdzic naciąg linki
;-) ( moze byc zle wyregulowana)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

gtt i gte maja slaby reczny - niestety
slabszy nawet niz ebnowe odpowiedniki R5...
popatrz na filmiki rajdowe stare z R5 - wiekszosc kierowcow ma z tylu z gtt wrzucone bebny zamiast tarcz - wlasnie ze wzgledu na sile recznego...

ratuje cie hydrauliczny reczny :-D
Maolat

Post autor: Maolat »

u mnie na 3 zabku blokuje za kazdym razem zawsze i wszedzie bebny rox :)
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

w tych zaciskach zwykle hamuje jedno koło,sam się kiedyś z tym nawalczyłem bez większych efektów.na przednim mocowaniu za dzwignią linki nigdy nie ustawiają się równolegle co skutkuje większym efektem na jednym z kół.w swoim R-Clio 1,8 16 V miałem te same zaciski i o nawrocie na "ręce" na suchym asfalcie nie było mowy chyba żeby mieć krzepę Pudziana więc zmieniłem na hydrauliczny i teraz blokuję na każdej nawierzchni.jednak do zaparkowania pod górę jest on wystarczający.
rocker

Post autor: rocker »

Dziękować panowie, mam nadzieję że dojadę :mrgreen:
Myślałem , że mechaniory cóś pochrzanili...
Arti

Post autor: Arti »

mam taką przypadłość w dwóch autach
jak pisał mario-s na to nie ma rady w std
zęby zjedliśmy na tym
i nie tylko my...
KuchaR

Post autor: KuchaR »

Z tego co pamiętam to najlepszy ręczny miał Foggi na zlocie Katowice 10.2006r.Dwa koła blokowało i to na asfaldzie.Ciekawe czy się coś zmieniło,jak jest na obecną chwilę :?:
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

Lodoo pisze: ratuje cie hydrauliczny reczny :-D
mario-s pisze: mieć krzepę Pudziana więc zmieniłem na hydrauliczny i teraz blokuję na każdej nawierzchni

oki panowie macie jakis opis jak zrobic taka lape lub gdzie kupic

jak je podlaczyc w przypadku belki gtt/gte w r5
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ja mam 1 pompke do recznego na sprzedaz :-D
reczny podlacza sie bardzo prosto... nie ma roznicy czy bebny czy tarcze...
dodam, ze modyfikacja ta jest nielegalna :-P - ingerencja w uklad hamulcowy
1. przepinasz obydwa przednie przewody hamulcowe pod 1 sekcje pompy (2 wejscia z tylu albo 2 wejscia z przodu)
2. druga sekcja: 1 wyjscie zaslepiasz, w drugie wpinasz przewod idacy na tyl
3. na przewodize tym montujesz korektor sily hamowania
4. przewod wyjsciowy z korektora wpinasz w wejscie pompy hydraulicznego
5. wyjscie z pompy hydraulicznego idzie poprzez trojnik na 2 tylne kola

gotowe :-P

mozna zastosowac 2 pompy i zachowac uklad diagonalny - ale nie udalo mi sie uzyskac identycznej sily na obydwoch kolach w takim zestawieniu...

pompa recznego jest przeplywowa - jak dzwignia jest puszczona - dziala jak przelotka, jak dzwignie lekko pociagniesz to najpierw pompa blokuje wejscie i po jego zablokowaniu pompuje plyn na tyl, nie pompujac na przod

tlok pompy trzeba przewaznie zablokowac tak aby przy depnieciu w hamulec nie wyskoczyl z pompy - gdyz zabezpiecza go tylko pierscien segera
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

ogolnie ja mam pompke 2 wyjsciowa

1 sekcja przod druga sekcja tyl i na tylnej sekcji mam korektor sily hamowania (reczny) ktory tez jest nielegalny :P

dobrze rozumiem ze w tylna sekcje mam wpiac hydraulika
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

widziałem na Twoich wcześniejszych zdjęciach,że masz regulowany korektor siły hamowania kół tylnej osi.No to jeszcze raz bo Lodoo prawie po ludzku to wytłumaczył.
1) podłączasz przednie zaciski do pierwszej sekcji (prawe,lewe koło).
2) z drugiej wychodzisz przewodem do wejścia(IN) na korektorze siły hamowania
3)następnie wychodzisz z korektora (OUT) do wejścia (zasilania)pompy hamulcowej
4) wychodzisz przewodem z pompy do trójnika(najlepszy jest od malucha ) i rozdzielasz na tylne zaciski.
UWAGA
trzeba pamiętać żeby pompa nie miała dużej średnicy i skoku-najczęściej stosuje się
0,625 cala tj 15,875 mm bo trzeba sporej siły żeby to przepchać.
stosunek długości ramion dzwigni od punktu obrotu wynosi ok 10:1 czyli 1cm na dole 10 cm na górze.
Wasqu gdybyś miał jakieś wątpliwości to zadzwoń do mnie .
Ostatnio zmieniony 24 lutego 2009, 18:52 przez mario-s, łącznie zmieniany 2 razy.
misiek

Post autor: misiek »

Lodoo pisze:dodam, ze modyfikacja ta jest nielegalna - ingerencja w uklad hamulcowy
jest jak najbarzdziej legalana tylko musi spelniac 2 warunki

1 nie moze dzialac z master cylinter
2 musi byc blokada jako iz jest to hamulec postojowy

"5. Jeśli chodzi o przerobienie hamulca awaryjnego to trzeba pamiętać:
- musi działać przynajmniej na koła jednej osi
- cały układ hydrauliczny musi być niezależny od układu hydraulicznego hamulca roboczego (w przypadku awarii hydrauliki hamulca roboczego musi mieć Pan inny skuteczny, niezależny układ)
- regulowana intensywność hamowania
- hamowanie za pomocą hamulca awaryjnego musi odbywać się z możliwością trzymania przynajmniej jednej ręki na kole kierownicy
Trzeba pamiętać że hamulec „ręczny” przeważnie pełni również funkcję hamulca postojowego. Czyli w tym przypadku Pana układ musi również zapewniać unieruchomienie pojazdu podczas nieobecności kierowcy w pojeździe i co jest bardzo ważne musi być uruchamiany za pomocą urządzenia mechanicznego. "

takie informacje dostalem z okregowej stacji kontroli pojazdow a i legalny przeglad do tego kosztuje 180 zl poniewaz zostaly wprowadzone zmiany konstrukcyjne
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

mario-s oraz lodoo dzieki za info jak zbiore hajs to sie bede wbawil moze w dobrej cenie wyrwac taki kpl


misiek moje auto i tak bedzie wiele z tych przepisow (ruchu drogowego) lamac :P
ODPOWIEDZ