Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

[oświetlenie licznika] wymiana żarówek

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

SuperKrzyś

[oświetlenie licznika] wymiana żarówek

Post autor: SuperKrzyś »

Witam!

Mam pytanko, jak wymienia się żarówki odpowiedzialne za podświetlenie licznika w R5 Campus (`88) ? Deska jest wąska (ta biedna :-/ ).
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wyjmujesz z deski zegary i od tylu wsadzasz w nie zarowki...
zassaj sobie serwisowke z dzialu technicznego to obczaisz jak sie wyjmuje zegary i robi inne rzeczy ;-)
graczu

Post autor: graczu »

1 zdejmujesz daszek od zegarow (do gory wybic trzeba go)
2 zdejmujesz dolna czesc kolumny kierownicy (3 srubki od spodu)
3 wkladasz tam lape odczepiasz linke od predkosciomierza
4 podwazasz srubokretem blaszki znajdujace sie po bokach calego licznika i wyjmujesz troche licznik, odlaczasz kostke z tylu i masz licznik w rekach :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

taaa graczu... jakby to nie byla biedna deska z campusa to wlasnie by tak wygladalo....
SuperKrzyś

Post autor: SuperKrzyś »

Lodoo pisze: zassaj sobie serwisowke z dzialu technicznego to obczaisz jak sie wyjmuje zegary i robi inne rzeczy ;-)
A gdzie jest ta serwisowka, bo chyba jestem slepy i jej nie moge znalezc ;-)
Qucor

Post autor: Qucor »

Proszę:

http://www.sendspace.pl/file/5lmEFTEW/

Download na tacy :lol:

Następnym razem spróbuj poszukać w wyszukiwarce... na bank pomoże :mrgreen:
graczu

Post autor: graczu »

Lodoo pisze:taaa graczu... jakby to nie byla biedna deska z campusa to wlasnie by tak wygladalo....
ale ja mam biedna deske "campusowa", wymienialem te zaroweczki i wlasnie tak to wygladlo :)
SuperKrzyś

Post autor: SuperKrzyś »

Dzieki za instrukcje i link do serwisowki. Niestety poleglem przy probie odczepienia linki od predkosciomierza, za nic nie chce puscic :-/
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

graczu pisze:
Lodoo pisze:taaa graczu... jakby to nie byla biedna deska z campusa to wlasnie by tak wygladalo....
ale ja mam biedna deske "campusowa", wymienialem te zaroweczki i wlasnie tak to wygladlo :)
w tej kanciastej jest daszek w ogole??

Obrazek
SuperKrzyś

Post autor: SuperKrzyś »

Jest, schodzi caly "front", ktory jest ciemniejszy od reszty.
SuperKrzyś

Post autor: SuperKrzyś »

Wszystko jest bardzo pieknie opisane jak wymienic żarówki.
-zdjąłem daszek ( pociągajć dół do siebie i do góry)
- odkręciłem dolną osłonę kolumny kierownicy ( 3 śruby kluczem Torx)
- po podważeniu bocznych blaszek licznik lekko wysunął
Wszysko pieknie ale została linka szybkościomierza. Za cholerę nie mogę jej odkręcić. Nie chcę robić tego na siłę , zeby nie uszkodzić licznika. Jak próbuję ją odkręcić to widzę , ze aż licznik się odgina od obudowy. Czy ktoś to robił i moze jest jakis patent na to?
Przez linkę stanąłem z pracą. Moze mi ktoś udzieli jakiejś rady jak to zrobić?
TheMiM

Post autor: TheMiM »

hmmm... ja w clio ph1 (a mysle ze mocowanie linki licznika jest podobne jesli nie takie samo) wzialem samozaciskajace sie zabki scisnalem ten "pierd.olnik" zaraz na koncu linki i poszlo...
jesli w 5 jest inaczej to sorry, ktos inny Cie pokieruje...
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

kiedyś miałem podobny problem z linką ale puściła :-> (po długiej walce)
Jak wlazło to musi wyleźć ;-)
Zawsze można też puścić po drugiej stronie linki :-D
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

dokladnie tak jest... jest na koncu linki taki pierscien jakby i sie go sciska mocno z 2 stron - ale w odpowiednim miejscu - powinno byc wyczuwalne ze pracuje w tym miejscu - i wtedy zaczepy lekko popuszczaja... i wtedy lekko obracajac w jedna i druga strone mooocno wyciagamy linke za ten pierscien ;-)
TheMiM

Post autor: TheMiM »

a to jednak:) ... sciskasz tam gdzie jest zgrubienie zeby z tego pierscienia zrobic 'jajko' zeby zaczepy puscily i voila!
ODPOWIEDZ