Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Konserwacja układu turbo ??

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

rocker

Konserwacja układu turbo ??

Post autor: rocker »

Jeśli temat jest gdzieś opisany, proszę o wskazówki, bo nie znalazłem :oops:
Jeżdżę sobie, jeżdżę ale cóś trza chyba robic ???
Kali___

Post autor: Kali___ »

Ta!!, olej zmieniać i dalej jeździć, i raz na jakis czas bova przesmarować
rocker

Post autor: rocker »

Już lepiej :-) Przesmarować ????
Kali___

Post autor: Kali___ »

Tak ,rozebrac wyczyscić i przesmarowac
rocker

Post autor: rocker »

Jak często i czym....
wsmpw

Post autor: wsmpw »

no i wiadomo studzić przed gaszeniem i wyhamować turbo 8-)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

wsmpw pisze:wyhamować turbo
:shock:
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

co takie gały zrobił?
turbo trzeba wyhamować przed zgaszeniem (tzn. musi popracować na wolnych obrotach kilka-naście/dziesiąt sekund)
bo jak np. palujesz go na prostej a potem wyłączysz silnik to koniec smarowania a turbina nadal ma w kij obrotów i się przyciera panewy i wałek

a co do konserwacji to nie należy gazować na zimnym
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

turbo wyhamowuje w ciagu 1 sekundy wiec nie ma na co czekac... a czeka sie aby je ostudzic, zeby sie w nim olej nie przysmazyl po wylaczeniu silnika...
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

nikos pisze:turbo trzeba wyhamować przed zgaszeniem
Kurde, to jakiś hamulec tam jest? Ja nigdy nie hamowałem turbo... człowiek uczy się całe życie.
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

Kabar pisze:
nikos pisze:turbo trzeba wyhamować przed zgaszeniem
Kurde, to jakiś hamulec tam jest? Ja nigdy nie hamowałem turbo... człowiek uczy się całe życie.
tak wsadzasz palec w wirnik :P
nikt ci nie karze twoje turbo twoja kasa twój problem :p
Lodoo pisze:turbo wyhamowuje w ciagu 1 sekundy wiec nie ma na co czekac... a czeka sie aby je ostudzic, zeby sie w nim olej nie przysmazyl po wylaczeniu silnika...
w ciągu sec? jak to ma ok 50tys obrotów:P
i nie mów ze nie przytrzesz go jak będziesz pałował i zgasisz silnik :P
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Zastanawiam się nad sytuacją gdzie podjeżdżam pod dom i trzymając silnik na powiedzmy 7 tys obrotów gaszę silnik. Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić w normalnych warunkach. Podejrzewam że zanim wyhamuje samochód (sprzęgło wciśnięte, silnik na wolnych obrotach) to turbo dawno przestanie się kręcić.
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1367
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

ja słyszałem od mechaników tak jak pisze Nikos że trzeba turbo przed wyłączeniem trochę potrzymać na wolnych obrotach
Awatar użytkownika
nikos
Posty: 438
Rejestracja: 6 lutego 2010, 12:29
Lokalizacja: kielce

Post autor: nikos »

Kabar pisze:Zastanawiam się nad sytuacją gdzie podjeżdżam pod dom i trzymając silnik na powiedzmy 7 tys obrotów gaszę silnik. Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić w normalnych warunkach. Podejrzewam że zanim wyhamuje samochód (sprzęgło wciśnięte, silnik na wolnych obrotach) to turbo dawno przestanie się kręcić.
to właśnie jest wyhamowywanie turbo
ze nie za********sz a potem gasisz silnik z miejsca

a taka sytuacja ktoś podjeżdża pod wys krawężnik i jak nie umie a na niego wjechać to gazuje furę a potem ja gasi :P
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Generalnie:

- po odpaleniu 30 sek na biegu jalowym w celu dokladnego wypelnienia olejem lozysk turbiny
- zanim zacznie sie dawac po garach nalezy rozgrzac silnik a co za tym idzie turbo
- po zwykłej jezdzie nalezy turbo "wyhamowac" - 30 sek na biegu jałowym
- po jezdzie dynamicznej nalezy turbo wystudzic - 2 do 3 min na biegu jalowym (niektorzy podaja, ze do 5)

- i zmiana oleju czesciej niz w wolnossacym

acha - diesli z turbo tez sie to tyczy, a w wiekszosci przypadkow widac, jak uzytkownicy wszelkich dci tdci cdi itd. po dojechaniu na miejsce po prostu gasza silnik.
ODPOWIEDZ