Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1.8 16v vs. 2.0 8v czyli co kto woli

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

konradmk

1.8 16v vs. 2.0 8v czyli co kto woli

Post autor: konradmk »

oto wykres jednego z kolegów z klubu HH.org - F7P po lekkich modach (wydech cat-back Magnexa, dedykowany filtr K&N i silnik po remoncie)
widać wzrost mocy i momentu wględem serii ale głównie chodzi mi o przebieg
Obrazek

ok dla przykładu ten sam silnik przed remontem, czyli to na czym większość z nas jeździ (konie uciekły ze stajni itp) ale też zwracam uwagę na przebieg
Obrazek


dysponuje ktoś wykresem francuskiego 2.0 8v?
cyp

Post autor: cyp »

wlasnie rowniez zaczalem sie interesowac tym tematem i czekam jak sie rozwinie... ja spojrzalem od strony ekonomi:

rozrzad 1.8 16v ok 720zl
rozrzad 2.0 8v ok 390zl

jak dla mnie to jest roznica ;)
Dłoogi

Post autor: Dłoogi »

w tym układzie to pewnie kiedyś będę dysponował takim wykresem ;-)
poczytałem sobie te wasze wywody i w sumie wybiórczo każdemu rację mógłbym przyznać
...fajnie byłoby mieć 1,8 16v bo to dobrze brzmi tak rajdowo
...ale Lodoo ...punkt po punkcie zgadzam się! po tym co w między czasie zasłyszałem i po dzisiejszej autopsji waga, p&p, mocowania, rozmiar, wygląd przy ew. kontroli (chociaż pały już nie lukają pod maskę... a ja i tak mam papier na 1,1 :lol:) albo BK jak w moim przypadku
w skrócie za dużo kombinejszyn w stosunku do 2,0 (jeśli mowa o swapie)
ale przyjemność z jazdy zakładam większa w 1,8
co do dynamiki, momentu ...nie wiem (nie znam tych silników ani ich parametrów) zakładam że jednak 1,8 16v ...bo i po to ma dwa wałki

ps. chory pomysł w trzy dni nie mając sprzętu i dobrego dostępu do części zamiennych swapować silnik! części telefonicznie zamówiłem... odbiór na jutro (przykład poduszka tylna pod silnik najtańsza na hurtowni KAGER - 240ZŁ; piasta na shrocie 60zł ...pojeby) :shock:
a... i jutro mi kurier przywiezie wysięgnik (jedyne 540 + przesyłka)
jakiś komentarz odnośnie cen samych silników :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

cena rozrzadu w 1,8 16v nie jest az tak kosmiczna

do upalania trzeba 16v przerobic bo ma spieprzona przegrode w misce i potrafi w zakretach ostatni tlok nie miec oleju :P
konradmk

Post autor: konradmk »

-=wasq=- pisze:cena rozrzadu w 1,8 16v nie jest az tak kosmiczna
Dokładnie, ja kupowałem zestaw pasek (gates), rolka i napinacz (skf) za 500 pln
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

co do wykresow... 2.0 ma 170 niutow w serii 1000 obrotow wczesniej niz ten 16v po modach ;-)
nie jestem przeciw 16v w ogole, ale w przypadku wyboru silnika do R5 2.0 8v to wg mnie zdecydowanie lepszy wybor :-) a stalem przed takim wyborem jakis czas temu ;-)
konradmk

Post autor: konradmk »

nie wiem o ile 2.0 8v jest lżejszy od 1.8 16v ale jeśli jest to znaczna różnica to chyba przez samo to faktycznie lepiej montować ten pierwszy. Ale lepiej nie pojedzie, nie ma prawa :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Pojedzie lepiej, w niskich obrotach. Czyli tych używanych na codzień. W przypadku R5 różnica w wysokich obrotach będzie niewielka, i tak będzie popier...

A i 8V będzie z tego powodu mniej paliła ;)
konradmk

Post autor: konradmk »

nie rozumiem tego prehistorycznego przeświadczenia że 8v jedzie "od dołu" a 16v "od góry". Ciekawe czemu już nie produkuje się silników 8-zaworowych skoro są takie zajebiste :D
el_palindo

Post autor: el_palindo »

bo szuka sie koni z jak najmniejszej pojemności...

100x wolałbym 8v
konradmk

Post autor: konradmk »

nie no, ja też wolałbym 8-litrowe V12 i wcale by nie musiało mieć więcej niż 500KM z tej pojemności. twój argument to tylko jedna strona medalu. 16 zaworów daje więcej niż możliwość uzyskania 100 koni z litra, są tak samo ekonomiczne jak 8v tylko dają więcej za mniej :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wszystko zalezy od danego silnika w danym aucie...
np hondowskie szlifierki na 2 walkach i falteku sa niezastapione (B16A, B18A) i nikt mi nie wmowi ze to zle silniki...
żuwik

Post autor: żuwik »

konradmk pisze:nie rozumiem tego prehistorycznego przeświadczenia że 8v jedzie "od dołu" a 16v "od góry". Ciekawe czemu już nie produkuje się silników 8-zaworowych skoro są takie zajebiste :D
To nie twierdzenie prehistoryczne, a inżynierskie. Nie wiem czy wiesz, ale obecnie samochody konstruuja marketingowcy.

4 zawory na cylinder mają duży sens przy zmiennych fazach rozrządu.
konradmk

Post autor: konradmk »

zgodzę się że 16v w 1.2 to pomyłka. a jeśli chodzi o marketing to przecież to jak najbardziej pożądane żeby produkować silniki które się podobają, mają jakiś bajer i dają frajdę z użytkowania, bo kogo obchodzi że mogą mieć połowę mniejszą moc przez co blok wytrzyma 1,5 mln kilometrów i zamiast 1500pln komplet rozrządu będzie koszotwał 500pln? Nikt nie kupuje auta dożywotnio :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Sam sobie odpowiedziałeś. teraz wybierz co wolisz :)
ODPOWIEDZ