Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Wymontowanie drążka kierowniczego
Moderator: Moderatorzy
Wymontowanie drążka kierowniczego
Czy aby odłączyć drążek kierowniczy od maglownicy konieczne jest wypięcie końcówki drążka ze zwrotnicy?
Jakich narzędzi należy użyć do odłączenia drążka od maglownicy?
Jakich narzędzi należy użyć do odłączenia drążka od maglownicy?
Dla lepszego wczucia się w temat dopowiem, dokąd zmierzam 
Otóż chcę wymienić plastykową wkładkę znajdującą się na końcu maglownicy z prawej strony.
Aby tego dokonać należy odkręcić drążek kierowniczy.
Normalnie przy tej okazji odkręca się także końcówkę drążka (przy zwrotnicy), ale wtedy praktycznie konieczna jest regulacja zbieżności. Dodatkowo, wypięcie końcówki drążka wymaga albo walenia młotem albo patentu (ściągacza), co jest dość ryzykowne lub kłopotliwe.
Chcąc uniknąć regulowania zbieżności wpadłem na pomysł, aby odkręcić tylko sam drążek, gdyż składa się on z przegubu kulowego i panewki, czyli części mogących się prawdopodobnie (tu odwołuję się do Waszego doświadczenia) niezależnie względem siebie obracać.
O ile dobrze zrozumiałem podpowiedź Lodoo, to wystarczy złapać żabką za panewkę (obudowę) przegubu drążka i po prostu kręcić. Drążek powinien wykręcić się z końca maglownicy?

Otóż chcę wymienić plastykową wkładkę znajdującą się na końcu maglownicy z prawej strony.
Aby tego dokonać należy odkręcić drążek kierowniczy.
Normalnie przy tej okazji odkręca się także końcówkę drążka (przy zwrotnicy), ale wtedy praktycznie konieczna jest regulacja zbieżności. Dodatkowo, wypięcie końcówki drążka wymaga albo walenia młotem albo patentu (ściągacza), co jest dość ryzykowne lub kłopotliwe.
Chcąc uniknąć regulowania zbieżności wpadłem na pomysł, aby odkręcić tylko sam drążek, gdyż składa się on z przegubu kulowego i panewki, czyli części mogących się prawdopodobnie (tu odwołuję się do Waszego doświadczenia) niezależnie względem siebie obracać.
O ile dobrze zrozumiałem podpowiedź Lodoo, to wystarczy złapać żabką za panewkę (obudowę) przegubu drążka i po prostu kręcić. Drążek powinien wykręcić się z końca maglownicy?
mylisz sie...
poprawiam cie: aby odlaczyc maglownice od drazka to tak jak pisze karol nie okreca sie drazka a samo gniazdo przegubu kulowego - drazek pozostaje nieruchomy wraz z koncowka a obraca sie gniazdem, gniazdo i magiel sa nagwintowane i gniazdo sie wykreca a kula przegubu drazka stoi w miejscu w gniezdzie
aha - to gniazdo jest na takich podkladkach zrywalnych - przy odkrecaniu polamiesz 1 - 2 lopatki w tej podkladce - potem przy zakladaniu trzeba ja obrocic zeby w miejscu tej zlamanej byla cala - albo najlepiej nowa podkladke
inaczej moze ci sie odkrecac samo a tego nie chcemy 
dla zrozumienia - odkrecasz na chama az strzeli
poprawiam cie: aby odlaczyc maglownice od drazka to tak jak pisze karol nie okreca sie drazka a samo gniazdo przegubu kulowego - drazek pozostaje nieruchomy wraz z koncowka a obraca sie gniazdem, gniazdo i magiel sa nagwintowane i gniazdo sie wykreca a kula przegubu drazka stoi w miejscu w gniezdzie

aha - to gniazdo jest na takich podkladkach zrywalnych - przy odkrecaniu polamiesz 1 - 2 lopatki w tej podkladce - potem przy zakladaniu trzeba ja obrocic zeby w miejscu tej zlamanej byla cala - albo najlepiej nowa podkladke


dla zrozumienia - odkrecasz na chama az strzeli

Faktycznie... Tego się obawiałem, choć nigdy nie miałem okazji rzucenia okiem na zakres ruchów drążka (gumy na drążkach - odpukać - całeLodoo pisze:moze byc koniecznosc z drugiej strony tez odkrecic bo kolo bedize blokowac (nie bedize chcialo sie skrecic bardizej) i pret sie nie wsunie wystarczajaco gleboko.....

Hmm, robi się z tego całkiem kłopotliwa rzecz...