Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czujniki w renault

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

Post autor: karo3003 »

czyli temperatury mieszanki, tak :?:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

o temp mieszanki jest ten drugi ten ciecz mierz temp robi porównanie jaka woda płynie przez kolektor i jaka temp. powietrza sie robi..
karo3003

Post autor: karo3003 »

qrde, nie rozumiem za bardzo, wychodziłoby że masz podgrzewanie kolektora dolotowego... ja miałem coś takiego ale jak był gaźnik założony... :-/ teraz nie... a masz może zdjęcia swojego silnika zrobione od góry, żeby było widać wężyki odchodzace od wtrysku (chodzi mi o podciśnienia) :?:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

heheh ja silnik mam w piwnicy dopiero będe zakładał ..
Yakkul

Post autor: Yakkul »

karo3003 pisze:ogólnie to wszystkie czujniki jakie mam:

-temperatury cieczy w chłodnicy
-temperatury cieczy w pompie
-podciśnienia (ten taki z wężykiem)
-poziomu oleju (w misce olejowej)
-smarowania (koło mechanicznej pompy paliwa)
-temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
-jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
-położenia przepustnicy
-położenia wału
-sonda lambda

powinien być jeszcze spalania stukowego ale nie wiem gdzie jest i czy u mnie wystepuje... :-/
nie masz czujnika spalania stukowego a te co opisujesz ... już odpowiadam

1. Włącznik wentylatora w chłodnicy
załączenie 90-94`C
wyłączenie 80-84`C

2. czujnik temp w pompie powinien mieć oporność
( dla dobrego pomiaru temperatura czujnika powinna być stała przez ok 15min przed pomiarem)
4`C - 7500 ohm
20`C - 3400 ohm
50`C - 450 ohm
100`C - 185 ohm

3. Czujnik ciśnienia względnego w kolektorze ssącym - sam raczej nie sprawdzisz w środku jest element piezoelektryczny. Podam jedynie wyprowadzenie końcówek
A - masa
B - napięcie wyjściowe
C - napięcie 5V

4. Czujnik poziomu oleju 2 przewody i jeśli się nie mylę rezystancja powinna wynosić 7-15 Ω

5. Czujnik ciśnienia oleju załącza się gdy ciśnienie oleju spadnie poniżej 0,25 bar w dieslach 0,06MPa (0,6 bar)

6. Czujnik temp. powietrza wkręcony w otwór i mierzy bezpośrednio temp powietrza (mieszanki) Czujnik typu NTC do określania masy zasysanego powietrza. [NTC – o ujemnym współczynniku temperaturowym (ang. negative temperature coefficient) – wzrost temperatury powoduje zmniejszanie się rezystancji]

0`C - 7470...11970 ohm
20`C - 3060...4045 ohm
40`C - 1260...1654 ohm

7. Czujnik temperatury mieszanki w kolektorze ssącym jest taki sam jak czujnik temp płynu chłodzącego (jest wkręcony w ślepy otwór [mierzy temp kolektora ssącego])

8. Przełącznik maksymalnego obciążenia (załącza się) po wciśnięciu pedału gazu do końca , silniczek krokowy reguluje obroty biegu jałowego, na ssaniu (zimny silnik) powinien podnieść przepustnicę ok 0,9mm

9. Czujnik prędkości obrotowej umieszczony 1mm (z tolerancją 0,5 mm) od krawędzi koła zamachowego jego oporność musi wynosić 200 ohm (tolerancja 50 ohm ) jeśli jest inaczej wymieniamy na nowy.

10. Sonda lambda daje napięcie 0,1 - 1,1 w zależności od składu mieszanki , jak stoi w miejscu lub pokazuje stałą wartość przy różnym obciążeniu silnika jest uszkodzona.
Przy temp 800`C (dane serwisowe)
do 150mV mieszanka uboga 625mV - 1100mV mieszanka bogata

Dodatkowo :

Czujnik temperatury powietrza jest przed filtrem powietrza (przesłona termostatyczna)
26`C - zamknięcie dopływu zimnego powietrza (zasysa powietrze rurą znad kolektora wydechowego) jeśli ogrzeje się powyżej 36`C - zamknięcie dopływu ciepłego powietrza i znów zasysa "zimne "
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Nie wiem, czy nie palnę gafy....Czy ten silnik jest zaopatrzony w przepływomierz? Z innych samochodów wiem, że błedne jego działanie też powoduje najprzerózniejsze histroie...z zawyżonym zużyciem włącznie.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zaden renault nie ma przeplywomierza.... tutaj sa mapsensory - czyjniki podcisnienia w kolektorze ;-) zamiast przeplywomierzy
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Przyjąłem do wiadomości :D
Yakkul

Post autor: Yakkul »

nie mają przepływomierza jedynie podobne zadanie może mieć -> spójrz na 6. pozycję co opisałem
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Yakkul, widzę...piszesz o czujniku temperatury powietrza....nie rozumiem co źle zinterpretowałem.

EDIT: Już rozumiem....masa+ pomiar podciśnienia+fazy rozrządu= ilość powietrza :)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Antystatyczny pisze:Yakkul, widzę...piszesz o czujniku temperatury powietrza....nie rozumiem co źle zinterpretowałem.

EDIT: Już rozumiem....masa+ pomiar podciśnienia+fazy rozrządu= ilość powietrza :)
Ogólnie jest pod nazwą czujnik temperatury powietrza ale "..... Czujnik jest do określania masy zasysanego powietrza .... " z tego co mi wiadomo właśnie ECU tak to interpretuje
ODPOWIEDZ