Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Czujniki w renault
Moderator: Moderatorzy
Czujniki w renault
Witam
Jest trochę czasu więc znowu zabieram się za piątkę, a dokładniej za jej spalanie (ponad 10l / 100km), mam pytanko: jakie powinne być wskazania poszczególnych czujników i w jaki sposób można je sprawdzić, chodzi o te które mają bezpośredni wpływ na dobieranie przez komputer składu mieszanki... Pomoże ktoś??
pozdrawiam
Karol
karo3003
Jest trochę czasu więc znowu zabieram się za piątkę, a dokładniej za jej spalanie (ponad 10l / 100km), mam pytanko: jakie powinne być wskazania poszczególnych czujników i w jaki sposób można je sprawdzić, chodzi o te które mają bezpośredni wpływ na dobieranie przez komputer składu mieszanki... Pomoże ktoś??
pozdrawiam
Karol
karo3003
sonda lambda - podczas pracy cieplego silnika powinna wypuszczac napiecie od 0 do 1v i tak falowac 0-1-0-1-0-1 dosc szbko 
czujnik temperatury powietrza zasysanego - to opornik - nie pamietam jaka wartosc powinien miec
czujnik temperatury silnika - dla kompa jest drugi oprocz tefo na wskaznik (jesli masz wskaznik) - nie pamietam jaka wartosc powinien miec
czujnik polozenia przepustnicy - daje 12v przy wcisnieciu do dechy plynnie od 0 do 5 albo od 0 do 12 (nie pamietam) podczas wciskania gazu 0V przy puszczonym gazie... powinien pykac (przelaczac) przy dotknieciu gazu - posluchaj dobrze na zgaszonym silniku
i to raczej tyle

czujnik temperatury powietrza zasysanego - to opornik - nie pamietam jaka wartosc powinien miec

czujnik temperatury silnika - dla kompa jest drugi oprocz tefo na wskaznik (jesli masz wskaznik) - nie pamietam jaka wartosc powinien miec

czujnik polozenia przepustnicy - daje 12v przy wcisnieciu do dechy plynnie od 0 do 5 albo od 0 do 12 (nie pamietam) podczas wciskania gazu 0V przy puszczonym gazie... powinien pykac (przelaczac) przy dotknieciu gazu - posluchaj dobrze na zgaszonym silniku
i to raczej tyle

ogólnie to wszystkie czujniki jakie mam:
-temperatury cieczy w chłodnicy
-temperatury cieczy w pompie
-podciśnienia (ten taki z wężykiem)
-poziomu oleju (w misce olejowej)
-smarowania (koło mechanicznej pompy paliwa)
-temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
-jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
-położenia przepustnicy
-położenia wału
-sonda lambda
powinien być jeszcze spalania stukowego ale nie wiem gdzie jest i czy u mnie wystepuje...
-temperatury cieczy w chłodnicy
-temperatury cieczy w pompie
-podciśnienia (ten taki z wężykiem)
-poziomu oleju (w misce olejowej)
-smarowania (koło mechanicznej pompy paliwa)
-temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
-jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
-położenia przepustnicy
-położenia wału
-sonda lambda
powinien być jeszcze spalania stukowego ale nie wiem gdzie jest i czy u mnie wystepuje...
