Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czujniki w renault

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

Czujniki w renault

Post autor: karo3003 »

Witam

Jest trochę czasu więc znowu zabieram się za piątkę, a dokładniej za jej spalanie (ponad 10l / 100km), mam pytanko: jakie powinne być wskazania poszczególnych czujników i w jaki sposób można je sprawdzić, chodzi o te które mają bezpośredni wpływ na dobieranie przez komputer składu mieszanki... Pomoże ktoś??

pozdrawiam
Karol
karo3003
cyp

Post autor: cyp »

bezposredni wplyw ma sonda lambda,ale nie wiem jak ja sprawdzic, przede wszystkim styki i czy przewod nie jest uszkodzony
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

sonda lambda - podczas pracy cieplego silnika powinna wypuszczac napiecie od 0 do 1v i tak falowac 0-1-0-1-0-1 dosc szbko ;-)

czujnik temperatury powietrza zasysanego - to opornik - nie pamietam jaka wartosc powinien miec :-(

czujnik temperatury silnika - dla kompa jest drugi oprocz tefo na wskaznik (jesli masz wskaznik) - nie pamietam jaka wartosc powinien miec :-(

czujnik polozenia przepustnicy - daje 12v przy wcisnieciu do dechy plynnie od 0 do 5 albo od 0 do 12 (nie pamietam) podczas wciskania gazu 0V przy puszczonym gazie... powinien pykac (przelaczac) przy dotknieciu gazu - posluchaj dobrze na zgaszonym silniku

i to raczej tyle ;-)
karo3003

Post autor: karo3003 »

kurde, właśnie zależy mi na wskazaniach jakie powinny być, czyli napięcia i opory... wydaje mi się że jakiś czujnik jest walnięty i samochód ciągle jeździ na ssaniu, bo rura wydechowa czarna i śmierdzi benzyną... :roll:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

popros kogos niech ci zmierzy kto ma taki silnik ;-)
albo w serwisowce obadaj - z tego co pamietam byly tam podane wartosci.....
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Obrazek
karo3003

Post autor: karo3003 »

a masz może coś o czujnikach powietrza w kolektorze dolotowym i jeszcze czegoś innego bo mam tam dwa czujniki, nie wiem od czego drugi... :-/
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ten drugi jest od temperatury powietrza... o nim nie ma nic w serwisówce
karo3003

Post autor: karo3003 »

to w kolektorze dolotowym są dwa czujniki temperatury powietrza :?:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

w kolektorze nie ma ani jednego... jest 1 w dolocie przed przepustnica gdizes...
karo3003

Post autor: karo3003 »

no jak nie ma, mam w kolektorze dolotowym dwa czujniki, każdy dwukablowy, patrząc od góry to jeden jest po prawej a drugi po lewej stronie od wtrysku... :roll:
Arti

Post autor: Arti »

zrób foty, będzie łatwiej
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kurde lodoo są takie same jak w 1.7 mono tak jak karo3003 pisze jeden z lewej jak sie stoi na wprost auta jest od cieczy a drugi jest od temp powietrza w kolektorze dolotowym
ogólnie wtrysk jest ten sam tylko kolektor sie różni jest mniejszy
karo3003

Post autor: karo3003 »

ogólnie to wszystkie czujniki jakie mam:

-temperatury cieczy w chłodnicy
-temperatury cieczy w pompie
-podciśnienia (ten taki z wężykiem)
-poziomu oleju (w misce olejowej)
-smarowania (koło mechanicznej pompy paliwa)
-temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
-jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
-położenia przepustnicy
-położenia wału
-sonda lambda

powinien być jeszcze spalania stukowego ale nie wiem gdzie jest i czy u mnie wystepuje... :-/
wsmpw

Post autor: wsmpw »

karo3003 pisze:jakiś drugi nie wiem od czego też w kolektorze dolotowym...
od temperatury cieczy w kolektorze dolotowym
ODPOWIEDZ