Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1,7 GTX - problemy

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

brzostek

1,7 GTX - problemy

Post autor: brzostek »

Witam mam Renault R5 GTX pojemnosć 1800 mam pytanie gdzie ejszcze były montowane te silniki ? poszukuje literatury zwiazanej z tym motorem ponieważ mam problemy z biegiem jałowym .... i zawysokim spalaniem .

Auto gdy jesty zimne odpala i gaśnie chyba ze odrazu przytrzyma sie noge na gazie dopiero potem jak sie troche rozgrzeje to jest OK ale generalnie na poczatku strasznie faluja w nim obroty , po nagrzaniu sie obroty utrzymuja sie w granicach 1500obr/min , czy to nie zawiele ?

No i ostatnie, spalanie rzędu 12-14 litrów na 100km. mam ksiażke do R5 ale są tam tylko silniki 1,4 . Wiem ze GTX to nietypowy samochodzik i poszukuje dlatego na forum info .
Ostatnio zmieniony 27 kwietnia 2008, 14:52 przez brzostek, łącznie zmieniany 1 raz.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak literatura to moze dzial multimedia.... jak problemy z silnikiem - moze dzial techniczny....
a nie pogawedki....
poczytaj troche forum - dzial techniczny... zanim zadasz kolejne pytanie...

ps. nie ma silnika 1,8 seryjnie w renault... masz 1,7 - szczegolnie jesli mowisz ze to GTX...
i jest typowy.... jak kazdy inny...
jakbys napisal wiecej szczegolow o silniku byloby prosciej.... moze np czy to gaznik czy wtrysk? co bylo ruszane a co nie... itd...

wrozkami nie jestesmy...

przenosze do technicznego i poprawiam tytul tematu
brzostek

Post autor: brzostek »

dzieki za rady na poczatek , to jest tak jak mówisz 1700 na wtrysku , co było ruszane :

uszczelka pod głowicą
pompa wody
rozrząd jak to bywa w tych przypadkach.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

co do obrotow - obadaj silnik krokowy - klasyczne objawy jego uszkodzenia...

co do spalania - przyczyn moze byc wiecej.... dolot zatkany, zawory rozregulowane, zaplon do bani (kopulka swiece przewody), sonda uszkodzona/odpieta, uszkodzeony wtrysk, uszkodzony MAP-SENSOR, uszkodzony zaplon (zbyt opozniony), brak kompresji, za duze cisnienie paliwa

posprawdzaj te rzeczy - zacznij od najprostszych
brzostek

Post autor: brzostek »

czy silniczek krokowy moze być np zamulony jakimś syfem ? podlega czyszczeniu np ? jak tak to czy mozna go rozebrać samemu ?

a i czy moze ktoś wie jaki jest koszt np nowego silniczka ? i jak jest z jego dostepnościa ?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mysle ze zwazywszy na wiek auta i ze nikt raczej nie wymienial wczesniej - poprostu padl....

dostepny jest w aso jak i w zamienniku - raczej bez problemow
brzostek

Post autor: brzostek »

widze po opisach u ciebie ze miałeś 1700 to zmoe mi podpowiedz ile moze to kosztować?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

nowy a ze 300zł gdzieś tak słyszałem....
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

raz ze mialem silnik z GTE a dwa ze mialem sprawny silniczek i sie nie interesowalem...

sprawdz sobie na allegro albo w sklepie internetowym intercars'u

w zamienniku moze kosztowac okolo 100 oryginal 3-4 razy tyle - ale to tylko duze przblizenia ;-)
brzostek

Post autor: brzostek »

dzięki za info , a co do ksiażek na temat tego silnika jest jakieś wydawnictwo publikacja w jezyku polskim o tym silniku ?, moze jest cos takiego udostępnione gdzieś w necie ?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

to masz mono tak? to polecam książke od 19
brzostek

Post autor: brzostek »

o włąsnie oto mi chodziło:) dzieki :) a zmoe ktoś ma z was skany tej knigi ? czy szukać na rynku wturnym ?
brzostek

Post autor: brzostek »

Witam ponownie , zajrzałem pod maske tego renaulta mojej żonki i odnalazłem oznaczenia na bloku F20A ?.

Powiem szczerze ze jestem zielony jeżeli chodzi o renówki , a widze ze zona lubi to auto i chciałbym jej pomóc troszkę przy nim ,nie stać nas na mechaników zeby ciagle stała wiech chce trochę wiedzy na temat tej furmanki zasiegnać a wy jesteście dla mnie dobrym źródłem wiec , co możecie mi powiedzieć o tym silniku ? Nie miałem czasu grzebać pod maska byłęm ciekaw tylko co tam jest napisane na bloku. Myślałem że znajde tam oznaczenie F3P albo F7P. Jaka ejst róznica wiec miedzy tymi silniczkami?.

Bardzo was prosze o wyrozumiałość i z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi dla nowicjusza:)
shark

Post autor: shark »

F3P- 1.8 litra montowany w lagunach, F7P jest to jednostka 16 zaworowa nie dam głowy ale chyba też 1,8. Ty znajdziesz u siebie zapewne F2N, choć zdarzało się F3N ( u mnie) lecz te oznaczenie przypisane jest pod jednostkę zasilaną wtryskiem bezpośrednim. U mnie się zdarzyło ze było F3N ponieważ dół był od pełnego wtrysku a reszta normalna pod gaźnik. Przyznam szczerze że nie spotkałem się z jakimkolwiek opisem czym się różnią te dwa "doły", zapewne są identyczne lecz oznaczenie miało większe znaczenie przy rodzaju głowicy co za tym idzie i zasilanie
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

F3N ma taką samą głowicę jak F2N, także dół silnika jest taki sam. Jedyna różnica to sposób zasilania tych silników (kolektory, itp...)
ODPOWIEDZ