Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

regulacja zaworów silnik 1.1

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Inspired

regulacja zaworów silnik 1.1

Post autor: Inspired »

Wie ktoś na jakie wartości należy ustawiać zawory w silniku 1.1?
Babi

Post autor: Babi »

Proszę bardzo :)

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
sqt

Post autor: sqt »

Czy identycznie bedzie w silniku 1.1/1.4 ?
jjmag

Post autor: jjmag »

taka sama tylko prawidłowa regulacja powinna odbywać sie na letnim silniku żeby zminimalizować luz zaworowy
sqt

Post autor: sqt »

ustawilem zawory i dalej tak jakos halasuja jakbym mial diesla, co to moze byc?
unikorn

Post autor: unikorn »

może rozrząd? :P
sqt

Post autor: sqt »

tzn? lancuszek czy cos bardziej skomplikowanego?
Dodam ze jakis czas renatka miala wszystko rozregulowane:" gaznik zawory i zaplon i na stukowym spalaniu byla ujezdzana.
unikorn

Post autor: unikorn »

Jeśli rozrząd nie był wymieniany to najpewniej napinacz jest przeorany i dla tego hałasuje.
Kupujesz komplet:
  • -Łańcuch
    -Napinacz
    -Koła zębate
    -Uszczelniacz wału
koszt ok. 150,-
Wyposażasz się w ściągacz do łożysk i kół zębatych i tubę silikonu. I do roboty. Opis -> serwisówka.
vino1986

Post autor: vino1986 »

nie chce nic narzucac ale jak masz zamiar kombinowac w kupowanie jakis modulow ktore maja polepszyc osiagi, wymieniac rozrzad i jeszcze pewnie jakies duperele, to polecal bym bardziej takowa opcje...
http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=3430
wtedy by na bank lepiej piatal chodzil...

bo zabawa z rozrzadem moze wiecej kosztowac niz 150zl... bo wypadalo by uszczelke zrobic planowanie i posprawdzac szczelnosc zaworowa... a poza tym skad masz pewnosc ze zawory sie tluka :?: rozbierales slinik :?:
unikorn

Post autor: unikorn »

No w powyższym też warto było by pasek wymienić, płyny i filtry. Do tego czujniki.... koszt trochę większy niż wymiana rozrządu w Cleonie nawet z zabielaniem głowicy i jej naprawą.
Odpowiedz sobie kolego sqt, na co się nastawiasz i jak twój portfel obszerny ;)
sqt

Post autor: sqt »

za duzo juz zainwestowalem czasu i kasy.
Czyszczenie gaznika i wymiana uszczelek, wymiana polosi, kabli WN ,kopulki z palcem swiece,filtry, olej regulacja zaworow i ogolnie jest w dosc dobrym stanie.
Koles mechanik robil jej remont silnika i nie bylo tlokow do 1.1 wiec zrobil 1.4 wiec calkiem jest energiczna teraz po kilku regulacjach i drobnych naprawach.
I chyba skorzystam z podpowiedzi Unikorna w sprawie rozrzadu ale to chyba za jakis czas moze 2-3 miechy a tymczasem sprawdzilbym jeszcze podcisnieniowy regulator zaplonu bo wyglada jakby pochodzil z czasow 1. wojny swiatowej. Jakby ktos mi wytlumaczyl jak go najprosciej przetestowac i ew. jaki jest koszt nowego bylbym dzwieczny .
vino1986

Post autor: vino1986 »

polecam do tych osob sie odezwac: Bob Bell, Rob White i Pat-a Symonds-a... Oni powiedza Ci jak przerobic piatke z silnikiem 1.1 z tlokami od 1.4 na dobra rajdowke :-P :-P :-P :mrgreen:
unikorn

Post autor: unikorn »

O jezu... ale w 1.1 nie ma podcisnieniowego regulatora zapłonu. Z tego co kojarzę to tam nie ma elektronicznego tylko mechaniczny i tam nic nie jest podciśnieniem sterowane...
Niech mnie ktoś skarci jeśli się mydlę ;P
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

sqt pisze: Koles mechanik robil jej remont silnika i nie bylo tlokow do 1.1 wiec zrobil 1.4 wiec calkiem jest energiczna teraz po kilku regulacjach i drobnych naprawach.
troszke mnie dziwie bo z tego co wiem to w silniku 1.4 sa mniejsze tloki niz w 1.1 nie wiem o ile ale mam pytanie czy do bloku z 1.1 mozna wogle wsadzic tloki z 1.4 ?

<sprawa WN rozwiazana ;d>
Ostatnio zmieniony 28 sierpnia 2009, 14:17 przez Oskar i Kasia, łącznie zmieniany 1 raz.
jjmag

Post autor: jjmag »

wystaw się to cię odstrzelę :-P za te wn w dizlu
ODPOWIEDZ