Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Odprężanie

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

wsmpw

Odprężanie

Post autor: wsmpw »

pytanie w związki tzw. odprężania silnika itd.
że przy dużych mocach odpręązć......
niech sie tutaj wypowiedzą znawcy tematu
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Bzdura, odpręża się przy dodawaniu turbiny, a nie przy większych mocach.
Silniki wolnossące do sportu się dopręża.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

no tak ale po co to odprężać skoro im mniejsza komora spalania tym większa moc stopień sprężania
Arti

Post autor: Arti »

stopień sprężania, a sprężanie to dwie różne rzeczy
wsmpw

Post autor: wsmpw »

stopień sprężania to jest wartość "pojemność cylindra" - Pojemność komory spalania
"-"odjąć :-P
Ostatnio zmieniony 9 kwietnia 2008, 15:41 przez wsmpw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Pojemność komory to nie stopień sprężania.
Stopień sprężania to wartość matematyczna, nie ma jednostki miary.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kurde mówie przecież żę coś odjąć coś.....
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

wsmpw pisze:kurde mówie przecież żę coś odjąć coś.....
Nigdzie tak nie pisałeś, poza tym nie jest to żadne odejmowanie.
Powiedz mi, chodzisz do jakieś zawodówki samochodowej czy jak?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ehe dokładnie tam chodze ;-)
i chce sie dowiedzieć od was na temat po co zwiększać przestrzeń między głowicą a blokiem przy doładowaniu turbiną
wiem że kiedyś robili to ludzie po to żeby lać inne paliwo...
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Często chodzisz na lekcje? Przecież to podstawy silników spalinowych. Zacznij może słuchać na lekcjach, albo czytaj podręczniki które powinieneś mieć. :-)
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

odprężanie - zmniejszanie ciśnienia w silniku spalinowym ;-)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Kabar, podstawy powiadasz........ a więc
Obrazek
lecz nadal mi nic nie powiedzieliście na temat tego odprężania skoro chcemy mieć większą moc to po co zmiejszać komore spalania skoro jeśli ją zniejszymy mamy większą moc
tylko może nam wystąpić spalanie stukowe przy turbo ale po co w takim razie zwiększać komore i doładowywać silnik skoro jedno drugie wyklucza........
żuwik

Post autor: żuwik »

O rany ale się zlałem ;) Skąd masz ten wzór? :mrgreen:

Stopień sprężania to pojemność cylindra / pojemność komory spalania. Co daje (Vskok+Vks)/Vks.

Zwiększanie stopnia sprężania przy zachowaniu pojemności skokowej odbywa się przy tym samym wale korbowym, zmienia się korbowody lub tłoki (krótsze), albo głowicę (wyższa), albo wszystko naraz.

Sprawa jest prosta. Im bardziej sprężysz powietrze, tym większa jego gęstość, więc spalanie przebiega gwałtowniej. Straty są, to powietrze trzeba sprężyć, a to pobór dużej pracy. Dlatego silniki o wysokim stopniu sprężania lubią wysokie obroty, w przeciwieństwie do niskich (mowa o benzyniakach, diesel to inna bajka z innymi prawami).

Ale teraz pomyśl:
Im większa komora spalania, tym więcej powietrza wejdzie. No dobra, powiększasz komorę spalania i tyłek, za mała gęstość, paliwo się nie dopala, a tlen wraz z niedopałem wylatuje wydechem, zamiast się spożytkować i po prostu spalić. Jak zwiększyć gęstość? Albo doprężyć silnik, ale z tego wyszliśmy. No to trzeba tam wsadzić więcej luftu. Jak wepchnąć luft do cylindra? Turbo. Im więcej miejsca dla luftu w cylindrze, tym większe turbo i tym więcej powietrza. Jak więcej powietrza, to i więcej paliwa wlejemy. Więcej powietrza + więcej paliwa = więcej mocy ;)
Ostatnio zmieniony 9 kwietnia 2008, 19:11 przez żuwik, łącznie zmieniany 1 raz.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Właśnie żuwik czekałem na twoją wypowiedź
zrobiłem równanie.. miałem tak w zeszycie :-P
ODPOWIEDZ