Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Odprężanie
Moderator: Moderatorzy
Odprężanie
pytanie w związki tzw. odprężania silnika itd.
że przy dużych mocach odpręązć......
niech sie tutaj wypowiedzą znawcy tematu
że przy dużych mocach odpręązć......
niech sie tutaj wypowiedzą znawcy tematu
Kabar, podstawy powiadasz........ a więc

lecz nadal mi nic nie powiedzieliście na temat tego odprężania skoro chcemy mieć większą moc to po co zmiejszać komore spalania skoro jeśli ją zniejszymy mamy większą moc
tylko może nam wystąpić spalanie stukowe przy turbo ale po co w takim razie zwiększać komore i doładowywać silnik skoro jedno drugie wyklucza........

lecz nadal mi nic nie powiedzieliście na temat tego odprężania skoro chcemy mieć większą moc to po co zmiejszać komore spalania skoro jeśli ją zniejszymy mamy większą moc
tylko może nam wystąpić spalanie stukowe przy turbo ale po co w takim razie zwiększać komore i doładowywać silnik skoro jedno drugie wyklucza........
O rany ale się zlałem
Skąd masz ten wzór? 
Stopień sprężania to pojemność cylindra / pojemność komory spalania. Co daje (Vskok+Vks)/Vks.
Zwiększanie stopnia sprężania przy zachowaniu pojemności skokowej odbywa się przy tym samym wale korbowym, zmienia się korbowody lub tłoki (krótsze), albo głowicę (wyższa), albo wszystko naraz.
Sprawa jest prosta. Im bardziej sprężysz powietrze, tym większa jego gęstość, więc spalanie przebiega gwałtowniej. Straty są, to powietrze trzeba sprężyć, a to pobór dużej pracy. Dlatego silniki o wysokim stopniu sprężania lubią wysokie obroty, w przeciwieństwie do niskich (mowa o benzyniakach, diesel to inna bajka z innymi prawami).
Ale teraz pomyśl:
Im większa komora spalania, tym więcej powietrza wejdzie. No dobra, powiększasz komorę spalania i tyłek, za mała gęstość, paliwo się nie dopala, a tlen wraz z niedopałem wylatuje wydechem, zamiast się spożytkować i po prostu spalić. Jak zwiększyć gęstość? Albo doprężyć silnik, ale z tego wyszliśmy. No to trzeba tam wsadzić więcej luftu. Jak wepchnąć luft do cylindra? Turbo. Im więcej miejsca dla luftu w cylindrze, tym większe turbo i tym więcej powietrza. Jak więcej powietrza, to i więcej paliwa wlejemy. Więcej powietrza + więcej paliwa = więcej mocy


Stopień sprężania to pojemność cylindra / pojemność komory spalania. Co daje (Vskok+Vks)/Vks.
Zwiększanie stopnia sprężania przy zachowaniu pojemności skokowej odbywa się przy tym samym wale korbowym, zmienia się korbowody lub tłoki (krótsze), albo głowicę (wyższa), albo wszystko naraz.
Sprawa jest prosta. Im bardziej sprężysz powietrze, tym większa jego gęstość, więc spalanie przebiega gwałtowniej. Straty są, to powietrze trzeba sprężyć, a to pobór dużej pracy. Dlatego silniki o wysokim stopniu sprężania lubią wysokie obroty, w przeciwieństwie do niskich (mowa o benzyniakach, diesel to inna bajka z innymi prawami).
Ale teraz pomyśl:
Im większa komora spalania, tym więcej powietrza wejdzie. No dobra, powiększasz komorę spalania i tyłek, za mała gęstość, paliwo się nie dopala, a tlen wraz z niedopałem wylatuje wydechem, zamiast się spożytkować i po prostu spalić. Jak zwiększyć gęstość? Albo doprężyć silnik, ale z tego wyszliśmy. No to trzeba tam wsadzić więcej luftu. Jak wepchnąć luft do cylindra? Turbo. Im więcej miejsca dla luftu w cylindrze, tym większe turbo i tym więcej powietrza. Jak więcej powietrza, to i więcej paliwa wlejemy. Więcej powietrza + więcej paliwa = więcej mocy

Ostatnio zmieniony 9 kwietnia 2008, 19:11 przez żuwik, łącznie zmieniany 1 raz.