Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

uboga mieszanka - dyskusja

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Antystatyczny

uboga mieszanka - dyskusja

Post autor: Antystatyczny »

Jako, że czytam posty te now ei te stare..często natrafiam na rózne dziwne mity. Dziś postaram się podważyć mit zgubnego ubóstwa.

Dziś czytałem jak Lodoo sugerował innemu koledze( temat tyczył się m.in. regulacji gaźnika), by powierzył regulację człowiekowi zaopatrzonemu w analizator( słusznie). Dodał, że zbyt uboga mieszanka niechybnie doprowadzi do śmierci jego silnika..i tu się nie zgodzę:) Nasze wspaniałe renie mają silnik czterosuwowy i jako taki smarowany jest olejem z miski olejowej. Wał jest smarowany ciśnieniowo, wałek rozrządu też a tłoki od spodu pluskają sobie w oleju. Na pewno smierć silnika sobie zafundujemy ubogą mieszanką w przypadku dwusuwowego silnika, który jest smarowany olejem bedącym w paliwie. Oczywiscie pozostaje temat temperatury spalania, żywotności zaworów i świec. Skupiam się w tym temacie na żywotności cylindra, tłoka i pierścieni.
Ostatnio zmieniony 4 kwietnia 2008, 21:35 przez Antystatyczny, łącznie zmieniany 1 raz.
unikorn

Post autor: unikorn »

To ja mam miskę olejową w samochodzie!? Gdzie, gdzie powiedzcie bo nie wiem ;)
Qucor

Post autor: Qucor »

W bagażniku...

Jeszcze tam nie sprawdziłeś ??

:mrgreen: :lol: :mrgreen:
unikorn

Post autor: unikorn »

Hehehehehe, o szit... lece szukać... miska! miiiiska! wyłaź z bagarnika ;P
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

To temperatura nie ma wpływu na żywotność tłoków, zaworów i pierścieni???
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

przy spalaniu ubogiej mieszanki wzrasta obciążenie cieplne silnika!!!
dochodzi do wypalenia zaworów!! można stopić tłoki!!
uboga mieszanka spala się bardzo, bardzo wolno i w dużo wyższej temperaturze!!

no wnioski sa jedne ;-)

pomyśl zanim napiszesz :-P
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Dokładnie.

Sam jestem ciekaw co antystatyczny chciał tutaj udowodnić...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Re: ubóstwa odsłona pierwsza

Post autor: lodoo »

Antystatyczny pisze:Jako, że czytam posty te now ei te stare..często natrafiam na rózne dziwne mity. Dziś postaram się podważyć mit zgubnego ubóstwa.

Dziś czytałem jak Lodoo sugerował innemu koledze( temat tyczył się m.in. regulacji gaźnika), by powierzył regulację człowiekowi zaopatrzonemu w analizator( słusznie). Dodał, że zbyt uboga mieszanka niechybnie doprowadzi do śmierci jego silnika..i tu się nie zgodzę:) Nasze wspaniałe renie mają silnik czterosuwowy i jako taki smarowany jest olejem z miski olejowej. Wał jest smarowany ciśnieniowo, wałek rozrządu też a tłoki od spodu pluskają sobie w oleju. Na pewno smierć silnika sobie zafundujemy ubogą mieszanką w przypadku dwusuwowego silnika, który jest smarowany olejem bedącym w paliwie. Oczywiscie pozostaje temat temperatury spalania, żywotności zaworów i świec. Skupiam się w tym temacie na żywotności cylindra, tłoka i pierścieni.
ale pierdoly opowiadasz :lol:
wiesz w ogole co to jest uboga mieszanka?
rodzaj silnika nia ma tu nic do rzeczy... bo mieszanka w 2-suwie moze byc mega bogata, a jak zle dobierzesz ilosc oleju to i tak zatrzesz silnik....
widizles kiedys dziure w tloku od za ubogiej mieszanki?? chyba nie :-D albo zerwane progi pierscieni.... eeee nie chce mi sie nawet pisac...

a druga sprawa co ma tu ubostwo do rzeczy? cos czuje ze temat trzeba bedize zmienic i przeniesc calosc do technicznego - ale zobaczymy jak sie rozwinie....
wsmpw

Post autor: wsmpw »

uboga mieszanka prowadzi do podpalenia zaworów oderwania denka tłoka
makhi

Post autor: makhi »

sorka ale nie kumam.Co ten tytuł ma do pierwszego postu? he?
żuwik

Post autor: żuwik »

Piszecie o grzaniu, dzirach w denku. TO POŁOWA :!:

Uboga mieszanka prowadzi do spalania stukowego w naszych reniach (waszych :P) gaźnikowych, bo mają nieadaptacyjny zapłon. Spalanie stukowe to jednym słowem BUM :!:

Co powoduje:
- dziury w denku
- wyklepanie talerzyka zaworu
- kruszenie (nadmiernie nagrzanych) gniazd zaworowych
- udarową siłę na sworzeń tłokowy, panewki korbowodowe i reakcją - główne też
- powiększoną siłę boczną tłoka przez co następuje dociśnięcie tłoków do gładzi, wyciśnięcie filmu olejowego i wzrost tarcia
- przeciążenie skrętne wału korbowego

A to dopiero połowa ;) Mogę kontynuować ;)

PS. Oszczędzaj, ale nam nie każ ;)
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

ot, taka gra słów. Chodziło mi o ubóstwo mieszanki. Co do wypalania zaworów- zgodzę się, ale w przypadku awarii naprawa nie jest aż tak kosztowna jak wymiana tulejek, tłoków, pierścieni. Przeczytaliście to co chcieliście przeczytać :) Odnośnie dziur w tłokach....w ciężkich czasach jeździło się z iglicami przepustnic spuszczonymi na sam dół co dawało koszmarnie ubogą mieszankę i żaden z nas( kolegów motocyklistów) nigdy nie miał dziury w tłokach, a nie jeździliśmy spokojnie ;-). Być może inne ciśnienie sprężania, może to, że maszyny były chłodzone powietrzem...No i nie było klawiatury.

Ubogo pozdrawiam ;)
żuwik

Post autor: żuwik »

Spłaszczona iglica dawała ubogą mieszankę? Jakim sposobem?
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

spuszczona, SPUSZCZONA, jest napisane nazbyt wyraźnie. Spuszczona, czyli maksymalnie ogranicza wypływ benzyny z dyszy głównej gaźnika( w motocyklu). Niby silnik, a jednak co innego, hmm?:)
żuwik

Post autor: żuwik »

Nie rozumiem aluzji pt. "niby silnik (...)".

Może nie nazbyt wyraźnie, ale faktycznie lewo przeczytałem. I stwierdzam obiektywnie, że głupie mieliście zabawy.

PS. Który z was zrobił tym "przecinakiem" więcej jak 1000km?

PS2. Nie musisz tłumaczyć, znam budowę i zasadę działania wielu gaźników.
ODPOWIEDZ