Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
uboga mieszanka - dyskusja
Moderator: Moderatorzy
uboga mieszanka - dyskusja
Jako, że czytam posty te now ei te stare..często natrafiam na rózne dziwne mity. Dziś postaram się podważyć mit zgubnego ubóstwa.
Dziś czytałem jak Lodoo sugerował innemu koledze( temat tyczył się m.in. regulacji gaźnika), by powierzył regulację człowiekowi zaopatrzonemu w analizator( słusznie). Dodał, że zbyt uboga mieszanka niechybnie doprowadzi do śmierci jego silnika..i tu się nie zgodzę:) Nasze wspaniałe renie mają silnik czterosuwowy i jako taki smarowany jest olejem z miski olejowej. Wał jest smarowany ciśnieniowo, wałek rozrządu też a tłoki od spodu pluskają sobie w oleju. Na pewno smierć silnika sobie zafundujemy ubogą mieszanką w przypadku dwusuwowego silnika, który jest smarowany olejem bedącym w paliwie. Oczywiscie pozostaje temat temperatury spalania, żywotności zaworów i świec. Skupiam się w tym temacie na żywotności cylindra, tłoka i pierścieni.
Dziś czytałem jak Lodoo sugerował innemu koledze( temat tyczył się m.in. regulacji gaźnika), by powierzył regulację człowiekowi zaopatrzonemu w analizator( słusznie). Dodał, że zbyt uboga mieszanka niechybnie doprowadzi do śmierci jego silnika..i tu się nie zgodzę:) Nasze wspaniałe renie mają silnik czterosuwowy i jako taki smarowany jest olejem z miski olejowej. Wał jest smarowany ciśnieniowo, wałek rozrządu też a tłoki od spodu pluskają sobie w oleju. Na pewno smierć silnika sobie zafundujemy ubogą mieszanką w przypadku dwusuwowego silnika, który jest smarowany olejem bedącym w paliwie. Oczywiscie pozostaje temat temperatury spalania, żywotności zaworów i świec. Skupiam się w tym temacie na żywotności cylindra, tłoka i pierścieni.
Ostatnio zmieniony 4 kwietnia 2008, 21:35 przez Antystatyczny, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ubóstwa odsłona pierwsza
ale pierdoly opowiadaszAntystatyczny pisze:Jako, że czytam posty te now ei te stare..często natrafiam na rózne dziwne mity. Dziś postaram się podważyć mit zgubnego ubóstwa.
Dziś czytałem jak Lodoo sugerował innemu koledze( temat tyczył się m.in. regulacji gaźnika), by powierzył regulację człowiekowi zaopatrzonemu w analizator( słusznie). Dodał, że zbyt uboga mieszanka niechybnie doprowadzi do śmierci jego silnika..i tu się nie zgodzę:) Nasze wspaniałe renie mają silnik czterosuwowy i jako taki smarowany jest olejem z miski olejowej. Wał jest smarowany ciśnieniowo, wałek rozrządu też a tłoki od spodu pluskają sobie w oleju. Na pewno smierć silnika sobie zafundujemy ubogą mieszanką w przypadku dwusuwowego silnika, który jest smarowany olejem bedącym w paliwie. Oczywiscie pozostaje temat temperatury spalania, żywotności zaworów i świec. Skupiam się w tym temacie na żywotności cylindra, tłoka i pierścieni.

wiesz w ogole co to jest uboga mieszanka?
rodzaj silnika nia ma tu nic do rzeczy... bo mieszanka w 2-suwie moze byc mega bogata, a jak zle dobierzesz ilosc oleju to i tak zatrzesz silnik....
widizles kiedys dziure w tloku od za ubogiej mieszanki?? chyba nie

a druga sprawa co ma tu ubostwo do rzeczy? cos czuje ze temat trzeba bedize zmienic i przeniesc calosc do technicznego - ale zobaczymy jak sie rozwinie....
Piszecie o grzaniu, dzirach w denku. TO POŁOWA 
Uboga mieszanka prowadzi do spalania stukowego w naszych reniach (waszych
) gaźnikowych, bo mają nieadaptacyjny zapłon. Spalanie stukowe to jednym słowem BUM 
Co powoduje:
- dziury w denku
- wyklepanie talerzyka zaworu
- kruszenie (nadmiernie nagrzanych) gniazd zaworowych
- udarową siłę na sworzeń tłokowy, panewki korbowodowe i reakcją - główne też
- powiększoną siłę boczną tłoka przez co następuje dociśnięcie tłoków do gładzi, wyciśnięcie filmu olejowego i wzrost tarcia
- przeciążenie skrętne wału korbowego
A to dopiero połowa
Mogę kontynuować 
PS. Oszczędzaj, ale nam nie każ

Uboga mieszanka prowadzi do spalania stukowego w naszych reniach (waszych


Co powoduje:
- dziury w denku
- wyklepanie talerzyka zaworu
- kruszenie (nadmiernie nagrzanych) gniazd zaworowych
- udarową siłę na sworzeń tłokowy, panewki korbowodowe i reakcją - główne też
- powiększoną siłę boczną tłoka przez co następuje dociśnięcie tłoków do gładzi, wyciśnięcie filmu olejowego i wzrost tarcia
- przeciążenie skrętne wału korbowego
A to dopiero połowa


PS. Oszczędzaj, ale nam nie każ

ot, taka gra słów. Chodziło mi o ubóstwo mieszanki. Co do wypalania zaworów- zgodzę się, ale w przypadku awarii naprawa nie jest aż tak kosztowna jak wymiana tulejek, tłoków, pierścieni. Przeczytaliście to co chcieliście przeczytać
Odnośnie dziur w tłokach....w ciężkich czasach jeździło się z iglicami przepustnic spuszczonymi na sam dół co dawało koszmarnie ubogą mieszankę i żaden z nas( kolegów motocyklistów) nigdy nie miał dziury w tłokach, a nie jeździliśmy spokojnie
. Być może inne ciśnienie sprężania, może to, że maszyny były chłodzone powietrzem...No i nie było klawiatury.
Ubogo pozdrawiam


Ubogo pozdrawiam
