Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

dolot powietrza w R5 z LPG

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

unikorn

dolot powietrza w R5 z LPG

Post autor: unikorn »

temat wydizelony z tematu nasze autka KusTom'a
Lodoo 2.04.2008
----------------------------------------------------------



Alkapone, spod samochodu w przypadku LPG I generacji bo mikser nie lubi powietrza pod ciśnieniem. W przypadku czystej PB rura powinna być skierowana maksymalnie do przodu aby ilość zimego powietrza była przyzwoicie duża.
wojtasbzw pisze:Najprościej chyba popatrzeć na numery silnika (blaszka nad filtrem oleju) i sie wie jaki ma się silnik.
- wielkie dzięki... nie wiedziałem gdzie tego szukać :oops:
Ostatnio zmieniony 2 kwietnia 2008, 10:50 przez unikorn, łącznie zmieniany 1 raz.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

unikorn pisze:Alkapone, spod samochodu w przypadku LPG I generacji bo mikser nie lubi powietrza pod ciśnieniem. W przypadku czystej PB rura powinna być skierowana maksymalnie do przodu aby ilość zimego powietrza była przyzwoicie duża.
nie tylko do przodu ale i wyprowadzona "na zewnatrz" aby nie lapac powietrza z komory...
a na lpg - tez wazne jest zimne powietrze, byle nie dmuchalo w dolot...
Qucor

Post autor: Qucor »

Ja mam LPG i rurke poprowadzoną tak jak pisze Kuchar w fabryczne miejsce dolotu koło reflektora i działa :mrgreen:

Z tym że ja po zrobieniu "dolotu" pojechałem na stację gazowniczą żeby mi chłopaki ostawili instalacje...

Jest wypas autko ciśnie jak wściekłe a spalanie 9/1oo 8-)
unikorn

Post autor: unikorn »

????????????????????????????????????????????
Qucor pisze:Ja mam LPG i rurke poprowadzoną tak jak pisze Kuchar w fabryczne miejsce dolotu koło reflektora i działa
Zbaraniałem... mi od takiego ustawienia rury gaśnie silnik :shock: :shock: :shock: przy wciśniętym sprzęgle podczas jazdy.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mi tez gasl choc nie zawsze... :-)

ja ksie ustawi mieszanke na bogato na wolnych to eni zgasnie - ale chodzi na za bogatej mieszance....
unikorn

Post autor: unikorn »

hm... to takie małe turbo do LPG :P a co na to świeczki?
Alkapone

Post autor: Alkapone »

Lodoo pisze:nie tylko do przodu ale i wyprowadzona "na zewnatrz" aby nie lapac powietrza z komory...
a na lpg - tez wazne jest zimne powietrze, byle nie dmuchalo w dolot...
unikorn pisze:Alkapone, spod samochodu w przypadku LPG I generacji bo mikser nie lubi powietrza pod ciśnieniem. W przypadku czystej PB rura powinna być skierowana maksymalnie do przodu aby ilość zimego powietrza była przyzwoicie duża.
W większości piątek z którym miałem kontakt miał zazwyczaj bardziej w dół skierowaną tą rurę (chodzi o benzynę bez lpg ;) ) więc tak sobie pomyślałem, ze tak miało być.
Ale dziękuję w takim razie za nakierowanie na dobrą drogę na przyszłość, przyda się :)
unikorn

Post autor: unikorn »

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale:
:idea: LPG podawane jest na gaźnik (I generacja) w postaci lotnej, dla tego trzeba zachować jakąś tam proporcję powietrza do gazu.

:idea: PB jest natomiast w postaci ciekłej więc ilość powietrza powinna być maksymalna.

I dlatego zbyt silny strumień LPG potrafi "zdmuchnąć" silnik.

...choć... byćmoże bredzę...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a jak w cieklej to nie trzeba proporcji?? ;-D

zawsze trzeba proporcje zachowac... iloscia gazu steruje podcisnienie w kolektorze, przy zamknietej przepustnicy podcisnienie w kolektorze jest takie samo czy jedizesz 100km/h czy jedziesz na wstecznym... przepustnica jest zamknieta, gazu leci tyle samo caly czas i mieszanka jest dobra caly czas...
to w teorii :-D

a w praktyce to widze 2 rozwiazania ze auto gasnie...
1. w dolocie po zamknieciu przepustnicy robi sie lekkie nadcisnienie i wpycha gaz do rury :-D mieszanka uboga i auto gasnie
2. po zamknieciu przepustnicy w rurze jest duzo gazu bo przed chwila auto jechalo na wyzszych obrotach - momo iz podcisnienie w kolektorze zamyka reduktor to gaz jeszcze wylatuje - gaznik zasysa za bogata mieszanke - auto gasnie...

to takie moje spekulacje... wydaja mi sie rozsadne, jak ktos wie cos wiecej to chetnie poslucham :-D bardizej sklanialbym sie do 1. ;-)
Qucor

Post autor: Qucor »

ja ksie ustawi mieszanke na bogato na wolnych to eni zgasnie - ale chodzi na za bogatej mieszance....
Niee wiem czy jest za bogata czy za biedna :-/ byłem przy ustawianiu i koleś się przykładał, grzebał kręcił próbował... prawie godzinę spędziłem :-P

Fakt jest taki że chodzi dobrze i nie ma jakiś problemów z gaśnieciem czy strzelaniem tak jak to miało miejsce przed regulacją... i jakoś tak zrywniejszy jest :mrgreen:

A świeczki... nowe :-D

Poza tym mam zaufanie do tego zakładu :mrgreen: Wcześniejsze autko też tam robiłem i było wypas 8-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no to tylko sie cieszyc :-)
unikorn

Post autor: unikorn »

Qucor, kopsnuj fote silnika co by można luknąć.
Qucor

Post autor: Qucor »

Proszę :mrgreen: tak mam ja...

Obrazek Obrazek


Tylko nic nie mówcie na ten kolor już dobra... :oops:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a co ty masz za obudowe na 1.7 takiej jeszcze nie spotkałem.... :roll:
unikorn

Post autor: unikorn »

Dziwne :/
ODPOWIEDZ