Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

2 gaźniki w gtt ? dlaczego nie..

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

2 gaźniki w gtt ? dlaczego nie..

Post autor: renata »

żuwik

Post autor: żuwik »

IDF/DRLA 8) To miało gadaćw mojej r5 8) Kiedyś do tego pomysłu mam zamiar wrócić ;)
Maolat

Post autor: Maolat »

no ale co to da ? 2 gaziory ?? z chcecia sie dowiem bo nie za bardzo kapuje :) jakie sa plusy jakie minusy ?
żuwik

Post autor: żuwik »

1 cylinder = 1 przepustnica = 36 (40) mm średnicy kanału obsługuje 1/4 tego, ile obsłużyć ma Twoje 32mm :) W GTT to trochę przerost formy nad treścią, no chyba że bardzo zaawansowana przeróbka (stąd się brały 5 Turbo2 z silnikiem 1.4 i mocą 400KM). U tego gościa marne 100kW - widać że robota przydomowa. Pytanie tylko, skoro samo wsadzenie daje 40KM, ile da wsadzenie + odpowiednie przeróbki/strojenie 8)

To jest takie gaźnikowe MPI, tyle że MPI też ma tylko jedną przepustnicę 8)
Karol

Post autor: Karol »

nie kumam po francusku, jedynie 'łi' :P

w sumie nie jak MPI, bo mpi cechuje się oszczędnością paliwa :P

a dwa gaźniki, to moim zdaniem dwa razy więcej wachy... czyli w przypadku GTT... osz k.u.r**
Arti

Post autor: Arti »

jak się na to patrzy, to taka trochę druciarnia...
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

wiadomix, ale ciekawy projekt.. jeszcze takiej rzeźby nie widziałem :shock:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ja widziałęm w dużym fiacie :D:D ale całkiem musi śmigać ja bym wtedy doładował 2 gaźniki 2 turbinami ale cały motor musi byc kuty ..... :shock:
żuwik

Post autor: żuwik »

Karol pisze:nie kumam po francusku, jedynie 'łi' :P

w sumie nie jak MPI, bo mpi cechuje się oszczędnością paliwa :P

a dwa gaźniki, to moim zdaniem dwa razy więcej wachy... czyli w przypadku GTT... osz k.u.r**
Źle myślisz.
janisz

Post autor: janisz »

Też rozkminiałem dwa gaźniki ale troche inaczej - grugi gaźnik by był obok pierwszego ale każdy by celował we wszystkie cylindry a nie w połowę, tyle tylko ze drugi nie byłby sterowany przepustnicą tylko serwomechanizmem który otwierałby gaźnik tylko jeśli pierwszy by był max otwarty i gdy ciśnienie by przekroczyło np 0,8bar. Dodatkowo przy drugim gaźniku na wężu zasilającym w paliwo by był elektrozawór który otwierałby się tylko wtedy gdy drugi gaźnik wchodził do gry. Myśle że jeden regulator by wystarczył(w linku dali dwa).
btw ile mocy mozna wycisnąć z seryjnego gaźnika z przepustnicą wielkości pięciozłotówki?
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

300
żuwik

Post autor: żuwik »

Robienie dwóch gaźników zasilających wspólnie 4 cylindry to jakiś absurd, zakłócenia musiały być ogromne.

Ideą przedstawionego w linku rozwiązania są dwa dwugardzielowe gaźniki o przepustnicach synchronicznych, poprowadzone pojedynczymi kanałami do każdego z cylindrów, co daje jeden gaźnik z jedną przepustnicą na jeden cylinder. Sterowanie jest linkowe na dwie dźwignie, z których każda synchronicznie otwiera dwie przepustnice, a linki również są synchronizowane aby otrzymać jednoczesne równe uchylenie 4ch przepustnic.

Podciśnieniem jest sens się bawić przy drugiej gardzieli, nie reaguje ona bezpośrednio, a dostosowuje się do warunków np. dużych obciążeń. Dla małych prędkości obrotowych korzystne sąmałe przekroje kanałów, czyli otwieramy jedną przepustnicę, a gdy prędkość obrotowa wzrośnie (z nią zapotrzebowanie na powietrze) serwomechanizm zwiększa przekrój przez otwarcie drugiej. Mechaniczne otwarcie nie pozwala na pełne wykorzystanie niskich obrotów (niepełne wciśnięcie gazu lub otwarcie obu przepustnic to jedyne opcje). Natomiast zasilanie gaźnikiem synchronicznym wspólnie kilku cylindrów mija się z celem, przy pełnym obciążeniu nie ma różnicy między synchronicznym a progresywnym, przy częściowym synchroniczny nie zapewni ekonomiki.
janisz

Post autor: janisz »

Czyli jak pisałem otwarcie drugiej przepustnicy+puszczenia paliwa w drugi gaźnik w sytuacji gdy doładowanie 0.8bar + gaz w podłodze by było dobrym rozwiązaniem. Do momentu otwarcia drugiej przepustnicy samochód by był taki sam jak na jednym a przy dużych obciążeniach by tylko zyskał.
żuwik

Post autor: żuwik »

Wg mnie to kiepskie rozwiązanie. W ogóle nie wiem po co ten elektrozawór. Na dodatek jak chcę rozkręcić turbinę lepiej podać jej od razu dużo powietrza, niż dawać dużo powietrza dopiero jak już się rozkręci. Regulacja takiego cuda trudna, bo możesz pracować w tych samych warunkach na dwóch lub czterech przepustnicach - jak dobierzesz dysze?

Regulacja przez dławienie i czysta mechanika - w przypadku tak nieprzewidywalnego zasilania jest najlepszym rozwiązaniem. Niby czemu w tak wykręconym silniku R zastosowało prosty jednogardzielowy gaźnik?
janisz

Post autor: janisz »

Elektrozawór po to żeby gaźniki nie dawały podwójnie przy jałowych i zanim turbina zacznie pompować. Patrz - do załóżmy do 3500obr masz seryjne zasilanie a powyżej wchodzi do gry drugi gaźnik. I nie trzeba a-grupowego gaźnika żeby było bogato!
ODPOWIEDZ