Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

moduł re 209

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

moduł re 209

Post autor: renata »

mam pytanko.

są 3 wtyczki w pionie od góry :

pierwsza- podłączona

druga- podłączona

trzecia- wiszą przewody... od czego one są??
może to jest jakaś przyczyna moich obrotów? choć wątpię


proszę o pomoc ;-)
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

czujnik spalania stukowego
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

z czym to się je :?:

jakie są objawy niepodłączonego?

dzięki za zainteresowanie tematem
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

na wolne obroty nie rzutuje zupełnie.
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

no dobra ;-)
więc na co rzutuje :?:
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

na zapłon jesli wykryje zjawisko spalania detonacyjnego, tyko wtedy
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

ogolnie czujnik stukowy ma za zadanie wychwytywania spalania stukowego w silniku

nie wiem jak on dziala dokladnie w gtt ale w innych furach zmienia lekko zaplon lub zmienia sklad mieszanki tak aby nie dochodzilo do stukwoego spalania
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

czyli co się dzieje jeśli mój nie jest podłączony? bo ciężko dziś kapuję..
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

nic
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

dzięki ;-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ale jak pojawi sie stuk to dalej nic sie nie bedzie dzialo... a jak podlaczysz to modul zareaguje - z tego co pamietam wylaczy zaplon i trzeba zgasic i odpalic auto... ale to zaslyszana od kogos opinia wiec nie wiem jak dokladnie reaguje modul...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

pewnie zmienia kąt zapłonu czy coś takiego żeby nie stukał cały czas bo głowice rozwali..
żuwik

Post autor: żuwik »

Czujnik po stwierdzeniu stuku daje sygnał do modułu, który opóźnia zapłon o ok.3-4 stopnie. Tak utrzymuje przez chwilę i powraca do zadanego. Gdy znów zanotuje stuk, lub gdy po cofnięciu dalej będzie stuk, zareaguje tak samo ponownie. Po kilku próbach (z tego co mi wiadomo) zapłon zostanie odcięty.

Pytałem o to przy Twoim pytaniu o paliwo. Jak go masz możesz jeździć na 95, w razie czegoś będzie korygował. Jak nie masz - lej 98. Jak masz to też bym polecał 98 ;)

GTT to silnik ciężki do wysterwania - ilość paliwa jest nieprecyzyjnie dobierana, bardziej zależy od ciśnienia powietrza niż jego faktycznej ilości. Turbo powoduje przy tym wiele zamieszania. Łatwo może dojść do stuku (np. rozkręcisz świstaka, puścisz gaz i depniesz znów - duże obciążenie, dużo powietrza, gwałtowne zmiany, bezwładność podawania paliwa).

Lepiej mieć re208 niż re209 pozbawiony czujnika stuku. re208 jest mniej ostro wystrojony (ostrożniej). Skutki stuku - zniszczenie pierścieni, śrub głowicy, sworznia tłokowego, czopa wału, zaworów, uszczelki pod głowicą - zależy co pierwsze ;)
Maolat

Post autor: Maolat »

ja mam 209 u siebie .....a faza 1 .. ale nie wiadomo co bylo grzebniete .
żuwik

Post autor: żuwik »

Nic tylko się cieszyć ;)
ODPOWIEDZ