Czujnik po stwierdzeniu stuku daje sygnał do modułu, który opóźnia zapłon o ok.3-4 stopnie. Tak utrzymuje przez chwilę i powraca do zadanego. Gdy znów zanotuje stuk, lub gdy po cofnięciu dalej będzie stuk, zareaguje tak samo ponownie. Po kilku próbach (z tego co mi wiadomo) zapłon zostanie odcięty.
Pytałem o to przy Twoim pytaniu o paliwo. Jak go masz możesz jeździć na 95, w razie czegoś będzie korygował. Jak nie masz - lej 98. Jak masz to też bym polecał 98
GTT to silnik ciężki do wysterwania - ilość paliwa jest nieprecyzyjnie dobierana, bardziej zależy od ciśnienia powietrza niż jego faktycznej ilości. Turbo powoduje przy tym wiele zamieszania. Łatwo może dojść do stuku (np. rozkręcisz świstaka, puścisz gaz i depniesz znów - duże obciążenie, dużo powietrza, gwałtowne zmiany, bezwładność podawania paliwa).
Lepiej mieć re208 niż re209 pozbawiony czujnika stuku. re208 jest mniej ostro wystrojony (ostrożniej). Skutki stuku - zniszczenie pierścieni, śrub głowicy, sworznia tłokowego, czopa wału, zaworów, uszczelki pod głowicą - zależy co pierwsze
