Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Witam. Jakiś czas temu kupiłem GTE. Jest ono ubezpieczone w firmie MTU(Moje towarzystwo ubezpieczeniowe), jutro tj. 16.08.2012 kończy się ubezpieczenie. Mam dwa problemy, otóż jeden nie przepisałem ubezpieczenia na siebie, a drugi, że w tym momencie jakbym chciał przenieść OC do innego ubezpieczyciela, to jakie procedury mnie czekają i czy jest taka możliwość jeszcze Z góry dzięki za pomoc.
Niestety zupełnie zlamiłeś:) Straszne jest to jak kierowcy dają się robić ubezpieczalniom. Nie mogłeś napisać wczoraj/wcześniej?
To, że nie przepisałeś to nie problem, bo masz na to 30 dni od zakupu. Jak nie przepiszesz to przechodzi na Ciebie z automatu. Druga sprawa. W ustawie jest jasno napisane, że wypowiedzieć OC można najpóźniej 1 dzień przed końcem umowy. Skoro dzisiaj nie wypowiedziałeś to masz na kolejny rok w MTU. Więc powinieneś teraz grzecznie pójść do MTU i przepisać na siebie przy okazji opłacając nowe OC. Weź od razu ze sobą jakiś inne Twoje polisy lub zaświadczenia z innych ubezpieczalni o przebiegu ubezpieczenia, aby mieli skąd zniżki spisać.
Ehh nie popatrzyłem sobie, po prostu dzisiaj przypomniałem sobie że 20 kończy mi się OC innego samochodu i tak przy okazji do tego zajrzałem a tu zonk. Ale z tego co wiem to i tak nieźle bo jest prawie o 100zł taniej niż w PZU
Ja tylko napisze, że jak ktoś posiada R5 z przed 87 roku włącznie to w przypadku remontu czy też nie użytkowania auto poza sezonem OC nie musi mieć. Oczywiście dotyczy to aut trzymających się kupy, a nie szczepów i składaków z 15 rożnych, z 6 silnikiem i 17 lakierem i toną plastikowych spoilerów. Jeśli nie wiecie o co chodzi to po mogę to opisać.
Ciekawy temat, opisz bo to jakaś nowość, bo z tego co wiem to ubezpieczenia oc jeśli pojazd nie "jest w ruchu" nie muszą mieć auta 40 letnie, a młodsze to tylko wtedy gdy są zarejestrowane na zółte tablice
Zółte blachy nie są konieczne. Kluczowa jest tutaj opinia rzeczoznawcy kwalifikująca pojazd jako pojazd o szczególnym znaczeniu dla udokumentowania historii motoryzacji/historyczny. Jest w zupełności wystarczająca i z punktu widzenia OC daje dokładnie tyle samo co zółte blachy.
Więc sprawa wygląda tak:
Należy zdobyć opinię u rzeczoznawcy, że auto jest pojazdem historycznym/pojazdem o szczególnym znaczeniu dla udokumentowania historii motoryzacji. Zazwyczaj opinia taka kosztuje od 200 do 300PLN. Ja robiłem 4 takie opinie u 2 różnych rzeczoznawców. Żeby taką opinię uzyskać to auto musi się trzymać kupy, być raczej oryginalne etc. LPG nie dyskwalifikuje, ale spoilery, brewki, gejo-looki na szczęście tak.
Jak już mamy opinię w ręce to jesteśmy w domu:)
Pojazd historyczny to:
pojazd, który został wpisany do rejestru zabytków lub który znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów (tzw. pojazd zabytkowy), - żółte blachy
lub pojazd mający co najmniej 40 lat - białe blachy lub pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji. - białe blachy
Podstawa prawna
Art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 22.05.2003 r. o działalności ubezpieczeniowej w związku z art. 2 pkt 39 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu,
przed wprowadzeniem pojazdu wolnobieżnego oraz pojazdu historycznego do ruchu,
Podstawa prawna
Art. 29 ust. 1, 31 ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 22.05.2003 o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na okres dwunastu miesięcy, przy czym można wykupić ubezpieczenie OC na krótszy okres, jeżeli pojazd jest:
zarejestrowany na stałe, a umowę ubezpieczenia zawiera podmiot prowadzący działalność gospodarczą polegającą na pośredniczeniu w kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych lub polegającą na kupnie i sprzedaży pojazdów mechanicznych, w zakresie pojazdów przeznaczonych do kupna lub sprzedaży – umowę ubezpieczenia zawiera się na okres nie krótszy niż 30 dni,
zarejestrowany czasowo – umowę ubezpieczenia zawiera się na okres nie krótszy niż 30 dni,
zarejestrowany za granicą, jeżeli zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 7a lit. c ustawy o działalności ubezpieczeniowej państwem członkowskim umiejscowienia ryzyka jest Rzeczpospolita Polska – umowę ubezpieczenia zawiera się na okres nie krótszy niż 30 dni,
pojazdem wolnobieżnym – umowę ubezpieczenia zawiera się na okres nie krótszy niż 3 miesiące, pojazdem historycznym – umowę ubezpieczenia zawiera się na okres nie krótszy niż 30 dni.
Podstawa prawna
Art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 22.05.2003 o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Z POWYŻSZYMI USTAWAMI IDZIECIE DO KAŻDEGO UBEZPIECZYCIELA I ZAMYKACIE MU RYJ:) WYPOWIADACIE SOBIE OC NA CZAS REMONTU CZY TEZ POZA SEZONEM. OCZYWIŚCIE BĘDĄ TEKSTY, ZE TAK NIE WOLNO, ŻE PIERWSZE SŁYSZĄ, ŻE ZGŁOSZĄ DO UFG, ALE PO POKAZANIU USTAW MIĘKNĄ. A JAK NIE CHCE WAM SIĘ GADAĆ Z AGENTAMI TO PROŚCIE OD RAZU PRZEŁOŻONYCH I WYKAZUJCIE NIEKOMPETENCJĘ JEGO PODWŁADNYCH. OD 7 LAT TAK ROBIĘ I ŻADEN UBEZPIECZYCIEL ZE MNĄ NIE WYGRAŁ:)
jjmag pisze:i płacisz 150 za miesiąc przy dwóch litrach gdzie ja za 2,8 przy moich zniżkach nie płacę 600 stów za rok
Bez przesady:)
Nigdy nie przekroczyłem 600 na rok. Ja mam poza 60% zniżek wypracowanych jeszcze od reszty 40% odliczane 70% (z uwagi na przynależność do pewnego stowarzyszenia), więc za OC płacę max 300 na rok za 2.8 i ok 250 za 2.0 ale to nie było tematem dyskusji.
Chodzi o to, że jak ktoś robi remont rok, dwa lub więcej to wtedy nie musi płacić, jak ktoś zimą nie jeździ to nie musi płacić i jak na przykład ktoś siedzi poza PL non stop i wpada 1 raz w roku żeby na zlot pojechać to może sobie OC kupić za 50PLN w UNIQA na miesiąc (mają stałą stawkę 50PLN na miesiąc bez pojemności, marki, zniżek, zwyżek itd.).
Testowałem Uniqa i te 50PLN za miesiąc jest sprawdzone.
Testowałem też Link4 z oferta Oldtimer24 i na 180dni wychodziło mnie capri 2.0 jakieś 260PLN, więc bez rewelacji, ale za drugie półrocze jak auto stoi to nie płacę. A jak chce sobie sezon przedłużyć, bo ładna pogoda to Uniqa za 5 dych mi to umożliwia.
powiem tak... mam samochod na siebie rejestrowany znizek brak... zasrane 100% no i pojemnosc 1.8... Oc jakie mi wyliczyli to niecale 800zl... na Golfa 3... wiem tylko od znajomka ze moge niby urwac... jak bym handel samochodami dopisal w dzialalnosci... bo wtedy nie trzeba calego Oc wykupywac tylko mozna wlasnie jak z oldtimerami podobno na jakis okres czasu... a za miech wychodzi podobno 60zl... niezaleznie od wieku i znizek... no i pojemnosci auta co najwazniejsze...