Strona 1 z 3

Kilka pytań odnośnie R5 GTT

: 17 czerwca 2012, 18:20
autor: kzrysiek3443
Mam kilka pytań ??
1. jaki olej zastosować po remoncie były wymieniane tłoki i uszczelka pod głowicą. Syntetyk czy pół syntetyk??
2. jaką rezystancje powinien mieć czujnik temp powietrza w kolektorze dolotowym w temp pokojowej 20*C ile Ohm?? i czy jak go podgrzeje to rezystancja rośnie czy maleje ??
3. jak podłączyć węże od cieczy chłodzącej ?? wiem tylko jak podłączyć chłodnice do pompy i pompę do nagrzewnicy, ale nie wiem jak podłączyć chłodzenie turbiny, gaźnika i naczynko przelewowe ?? Mile widziany jakiś schemat lub rysunek poglądowy.
4. Po złożeniu silnika wał korbowy bardzo ciężko się obraca ??? to jest kwestia dotarcia pierścieni i panewek?? czy coś nie tak zrobiłem ??
5. gdzie dokładnie znajduje się termostat cieczy chłodzącej ??

: 17 czerwca 2012, 19:27
autor: TQT
1. Pewnie pojeździ na dowolnym - syntetyk ma niby lepsze własności termiczne a w GTT temperatury są wysokie.
2. Nie ma czegoś takiego, jak czujnik temp. powietrza w kolektorze dolotowym. Może chodzi Ci o czujnik tem
peratury gaźnika dla wentylatora chłodzenia gaźnika, a ten jest typu włącz/wyłącz,
3. Masz tyle zdjęć w necie - poszukaj :) . Słowny opis były upierdliwy i chyba nie za bardzo zrozumiały,
5 Trudno na odległość coś wyrokować,
6, Termostat jest wewnątrz gumowej rury prowadzącej do chłodnicy

Pozdrowienia

: 17 czerwca 2012, 19:33
autor: djmonkey
2. to raczej nie jest czujnik temp powietrza lecz czujnik załączający dmuchawę chłodnego powietrza na gaźnik
5. termostat jest na wężu zaraz przy wylocie pompy cieczy i jest ustawiony dłuższą częścią do niej .
4. co robiłeś dokładnie przy silniku
1. Ja mam taki Motul 300V Competition 15W-50 i nie narzekam w dodatku jest to syntetyk

: 17 czerwca 2012, 20:05
autor: kzrysiek3443
Jak go kupiłem to dymił mi z odmy ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów coś się zaczeło dziać, rzygał mi olejem z bagnetu. Po rozebraniu silnika okazało się ze tłoki się uszkodziły tzn tłok między pierścieniamiy się wyłamały (półka tłoka się wyłamała) kupiłem drugie tłoki założyłem pierścienie i zostawiłem stare panewki oczywiście poskręcałem je w tym samym ułożeniu w tych samych miejscach. Nie mam dużo kasy wiec nie kupiłem nowych tłoków tylko używane w dodatku z dwóch kompletów i 2 tłoki były ciut większej średnicy. 2szt wsuwały sie lekko bez pierścieni a następne 2 szt wsuwały się z oporem bez pierścieni. powkładałem je na zmiane czyli pierwszy ciężko chodził drugi lekko następny ciężko wsuwał się w cylinder i ostatni lekko.

: 18 czerwca 2012, 07:25
autor: lodoo
to pomyśl jak będą chodziły, a raczej nie chodziły po zagrzaniu....

: 18 czerwca 2012, 11:10
autor: kzrysiek3443
składałem silnik piwrwszy raz więc nie bardzo wiem to powinien być luz miedzy cylindrem a tłokiem ??

: 18 czerwca 2012, 11:17
autor: dredzioch1
kzrysiek3443 pisze:i 2 tłoki były ciut większej średnicy
To jest 1.4??
Bo na tuningforum wyczytałem, że pomiędzy 1390, a 1397cm3 była jednak różnica w wymiarze tłoka o 0,2mm. Może coś Ci się wymieszały? Niby mała różnica, ale to prawie pierwszy nadwymiar przy silnikach będących jednolitymi odlewami.

: 18 czerwca 2012, 11:37
autor: kzrysiek3443
tak to jest 1.4 na oko wyglądały z boku identycznie. tylko na dórnym denku jest róznica 2 tłoki miały większe wytłoczenie w postaći koła a dwa mniejsze dodam rysunek.

[ Dodano: 18 Czerwiec 2012, 13:23 ]
załączam rysunek. Tłoki różniły się tylko denkiem. i mam jeszcze jedno pytanie ile barów można pompować turbinką ?? tak żeby nic się nie stało ??

: 18 czerwca 2012, 21:08
autor: djmonkey
ogólnie ta naprawa nie miała sensu. Przy rozgrzaniu silnika albo się będzie zacierał lub stanie dęba w trakcie zapalania .

: 19 czerwca 2012, 07:24
autor: lodoo
różne tłoki na cylindrach, bo z zewnątrz silnik wyglądał podobnie... masakra...
nawet nie próbuj odpalać... Rozbierz i złóż ponownie jak należy na odpowiednich częściach... Chociaż wnioskując po tym co tu piszesz - sorry - ale wątpię, że Ci się uda poskładać i uruchomić gtt... :|

: 19 czerwca 2012, 13:50
autor: wsmpw
heheh dobre sobie a pod tuleje cylindrów pewnie dałeś silikon? a i uszczelke głowicy też na czerwony octowy :d

: 22 czerwca 2012, 11:48
autor: kzrysiek3443
Byłem e domu i rozebrałem silnik i pomierzyłem średnice tłoków 2 szt mają 75,3 mm a następne 2 mają 75,6 mm różnica jest 0,3 mm. 2 sztuki tłokow lekko się wsuwają i mają luz z 2 są na styk i luzu raczej nie mają i da się nimi przesuwać w góre i dól. nie dawałem silikonu pod tuleje cylindrów bo ich nie wyjmowałem zostały tak jak było ale jeśli będzie koniecznosć wyjecia tych tuleji to mam uczczelki pod tuleje. Uszczelki pod głowicą też nie smarowałem silikonem i nie wiem czy dobrze zrobiłem a wiec powinno się smarować czy nie?? Proszę o wasza pomoc co i jak mam robić i na co zwracać uwage żebym dobrze i w niare za małe pieniądze poskładał ten silnik. napisaliście że nie będzie dobrze z tłokami z dwuch innych kompletów wiec kupie inne albo uda mi sie dopasować żeby wszystkie miały jeden wymiar. Mam jeszcze jedną prośbę jakim momentem dokręcać korbowody, głowice i jak wyjąć sforznie z tłoków.

: 22 czerwca 2012, 14:26
autor: lodoo
Zaglądałeś do działu download?

Z tą uszczelką pod głowicę i silikonem poważnie pytasz? Bo jak na prawdę nie wiesz to ja już nie mam pytań...

Rozumiem, że pewnych rzeczy się nie wie, ale wypadałoby jakąkolwiek BARDZO podstawową wiedzę, zanim porywa się na coś takiego...

Duuuużo czytania przed Tobą i radzę to zrobić zanim zaczniesz praktykować...

Mówię poważnie - bez żadnych złośliwości.

: 22 czerwca 2012, 18:32
autor: kzrysiek3443
Ściągnołem sobie manuala i juz wiem gdzie podłączyć wszystkie weże od cieczy chłodzącej. ale nie mogłem się doszukać jakim momentem dokręcic korbowody i głowice. Szukając w necie znalazłem; że korbowody dokręca sie momentem 65Nm a głowice skręca się na 4 etapy 1. dokręciś wszystkie 30 Nm 2. dokręcić 50 3. dokręcić 65Nm 4 odkręcić o 90* i dokręcić znów 65Nm i po przejechaniu 1500 km powturzyć 4 etap. Czy ten opis jest prawidłowy bo nie chciał bym czegoś znów popsuć ;/

: 22 czerwca 2012, 19:24
autor: RYCHO35
głowice dokręć w taki sposób jaki będzie opisany na opakowaniu uszczelki