Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Kilka pytań odnośnie R5 GTT

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Kilka pytań odnośnie R5 GTT

Post autor: kzrysiek3443 »

Mam kilka pytań ??
1. jaki olej zastosować po remoncie były wymieniane tłoki i uszczelka pod głowicą. Syntetyk czy pół syntetyk??
2. jaką rezystancje powinien mieć czujnik temp powietrza w kolektorze dolotowym w temp pokojowej 20*C ile Ohm?? i czy jak go podgrzeje to rezystancja rośnie czy maleje ??
3. jak podłączyć węże od cieczy chłodzącej ?? wiem tylko jak podłączyć chłodnice do pompy i pompę do nagrzewnicy, ale nie wiem jak podłączyć chłodzenie turbiny, gaźnika i naczynko przelewowe ?? Mile widziany jakiś schemat lub rysunek poglądowy.
4. Po złożeniu silnika wał korbowy bardzo ciężko się obraca ??? to jest kwestia dotarcia pierścieni i panewek?? czy coś nie tak zrobiłem ??
5. gdzie dokładnie znajduje się termostat cieczy chłodzącej ??
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

1. Pewnie pojeździ na dowolnym - syntetyk ma niby lepsze własności termiczne a w GTT temperatury są wysokie.
2. Nie ma czegoś takiego, jak czujnik temp. powietrza w kolektorze dolotowym. Może chodzi Ci o czujnik tem
peratury gaźnika dla wentylatora chłodzenia gaźnika, a ten jest typu włącz/wyłącz,
3. Masz tyle zdjęć w necie - poszukaj :) . Słowny opis były upierdliwy i chyba nie za bardzo zrozumiały,
5 Trudno na odległość coś wyrokować,
6, Termostat jest wewnątrz gumowej rury prowadzącej do chłodnicy

Pozdrowienia
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

2. to raczej nie jest czujnik temp powietrza lecz czujnik załączający dmuchawę chłodnego powietrza na gaźnik
5. termostat jest na wężu zaraz przy wylocie pompy cieczy i jest ustawiony dłuższą częścią do niej .
4. co robiłeś dokładnie przy silniku
1. Ja mam taki Motul 300V Competition 15W-50 i nie narzekam w dodatku jest to syntetyk
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

Jak go kupiłem to dymił mi z odmy ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów coś się zaczeło dziać, rzygał mi olejem z bagnetu. Po rozebraniu silnika okazało się ze tłoki się uszkodziły tzn tłok między pierścieniamiy się wyłamały (półka tłoka się wyłamała) kupiłem drugie tłoki założyłem pierścienie i zostawiłem stare panewki oczywiście poskręcałem je w tym samym ułożeniu w tych samych miejscach. Nie mam dużo kasy wiec nie kupiłem nowych tłoków tylko używane w dodatku z dwóch kompletów i 2 tłoki były ciut większej średnicy. 2szt wsuwały sie lekko bez pierścieni a następne 2 szt wsuwały się z oporem bez pierścieni. powkładałem je na zmiane czyli pierwszy ciężko chodził drugi lekko następny ciężko wsuwał się w cylinder i ostatni lekko.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to pomyśl jak będą chodziły, a raczej nie chodziły po zagrzaniu....
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

składałem silnik piwrwszy raz więc nie bardzo wiem to powinien być luz miedzy cylindrem a tłokiem ??
dredzioch1
Posty: 645
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

kzrysiek3443 pisze:i 2 tłoki były ciut większej średnicy
To jest 1.4??
Bo na tuningforum wyczytałem, że pomiędzy 1390, a 1397cm3 była jednak różnica w wymiarze tłoka o 0,2mm. Może coś Ci się wymieszały? Niby mała różnica, ale to prawie pierwszy nadwymiar przy silnikach będących jednolitymi odlewami.
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

tak to jest 1.4 na oko wyglądały z boku identycznie. tylko na dórnym denku jest róznica 2 tłoki miały większe wytłoczenie w postaći koła a dwa mniejsze dodam rysunek.

[ Dodano: 18 Czerwiec 2012, 13:23 ]
załączam rysunek. Tłoki różniły się tylko denkiem. i mam jeszcze jedno pytanie ile barów można pompować turbinką ?? tak żeby nic się nie stało ??
Załączniki
tłoki.JPG
tłoki.JPG (15.28 KiB) Przejrzano 792 razy
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ogólnie ta naprawa nie miała sensu. Przy rozgrzaniu silnika albo się będzie zacierał lub stanie dęba w trakcie zapalania .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

różne tłoki na cylindrach, bo z zewnątrz silnik wyglądał podobnie... masakra...
nawet nie próbuj odpalać... Rozbierz i złóż ponownie jak należy na odpowiednich częściach... Chociaż wnioskując po tym co tu piszesz - sorry - ale wątpię, że Ci się uda poskładać i uruchomić gtt... :|
wsmpw

Post autor: wsmpw »

heheh dobre sobie a pod tuleje cylindrów pewnie dałeś silikon? a i uszczelke głowicy też na czerwony octowy :d
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

Byłem e domu i rozebrałem silnik i pomierzyłem średnice tłoków 2 szt mają 75,3 mm a następne 2 mają 75,6 mm różnica jest 0,3 mm. 2 sztuki tłokow lekko się wsuwają i mają luz z 2 są na styk i luzu raczej nie mają i da się nimi przesuwać w góre i dól. nie dawałem silikonu pod tuleje cylindrów bo ich nie wyjmowałem zostały tak jak było ale jeśli będzie koniecznosć wyjecia tych tuleji to mam uczczelki pod tuleje. Uszczelki pod głowicą też nie smarowałem silikonem i nie wiem czy dobrze zrobiłem a wiec powinno się smarować czy nie?? Proszę o wasza pomoc co i jak mam robić i na co zwracać uwage żebym dobrze i w niare za małe pieniądze poskładał ten silnik. napisaliście że nie będzie dobrze z tłokami z dwuch innych kompletów wiec kupie inne albo uda mi sie dopasować żeby wszystkie miały jeden wymiar. Mam jeszcze jedną prośbę jakim momentem dokręcać korbowody, głowice i jak wyjąć sforznie z tłoków.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Zaglądałeś do działu download?

Z tą uszczelką pod głowicę i silikonem poważnie pytasz? Bo jak na prawdę nie wiesz to ja już nie mam pytań...

Rozumiem, że pewnych rzeczy się nie wie, ale wypadałoby jakąkolwiek BARDZO podstawową wiedzę, zanim porywa się na coś takiego...

Duuuużo czytania przed Tobą i radzę to zrobić zanim zaczniesz praktykować...

Mówię poważnie - bez żadnych złośliwości.
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

Ściągnołem sobie manuala i juz wiem gdzie podłączyć wszystkie weże od cieczy chłodzącej. ale nie mogłem się doszukać jakim momentem dokręcic korbowody i głowice. Szukając w necie znalazłem; że korbowody dokręca sie momentem 65Nm a głowice skręca się na 4 etapy 1. dokręciś wszystkie 30 Nm 2. dokręcić 50 3. dokręcić 65Nm 4 odkręcić o 90* i dokręcić znów 65Nm i po przejechaniu 1500 km powturzyć 4 etap. Czy ten opis jest prawidłowy bo nie chciał bym czegoś znów popsuć ;/
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

głowice dokręć w taki sposób jaki będzie opisany na opakowaniu uszczelki
ODPOWIEDZ