Strona 1 z 1

Naprawa nastawnika przepustnicy C3J układ wtryskowy Bendix

: 17 marca 2012, 00:52
autor: djmonkey
Jako że nie chce mi sie zbytnio pisać a chciałbym sie podzielić wiedzą jak naprawić te ustrojstwo tak aby nastawnik się wysuwał i chował, pod warunkiem że sterownik podaje na pięcia na nastawnik .

Więc tak:

1. ściągamy puszkę filtra powietrza
2. wyciągamy 4 pinową wtyczkę nastawnika
3. odkręcamy nastawnik od uchwytu przy pomocy kluczyka nr.8
4 mając go już w domu rozkręcamy dalej tak aby zobaczyć mechanizm przekładni oraz sprzęgiełka.
5. rozkładamy powoli silniczek od dolnego korpusu przekładni I teraz uwaga trzeba to zrobić powoli i tak aby sprężynki i szczotki nie wystrzeliły gdzieś w przestrzeń .
Obrazek
tak wygląda szczotko-trzymacz wraz osią silnika
6. o ilę są jeszcze szczotki mierzymy średnicę w mnie wynosiła ona ok 3,1 mm i długość szczotki była mniej więcej taka sama czyli o wiele za krótka.
7. rozginamy uważnie blaszki od strony przekładni tak aby ich nie połamać .
Obrazek
przy okazji jak nie wypadły sprężyny możemy je usunąć za pomocą wykałaczki.
8. mierzymy uzwojenia wirnika u mnie między różnymi cewkami oporność wynosiła od 2,5 do 5 omów .
9. składamy motor spowrotem razem ze sczczotkotrzymaczem
10. I teraz skąd wziąć szczotki A no ja ruszyłem głową i pomyślałem że szczotki to nic innego jak zwykły grafit o odpowiedniej twardości wiec wybrałem sie do sklepu papierniczego z suwmiarką i zmierzyłem parę ołówków o średniej twardości znalazłem jeden ze średnicą 3mm kupiłem a sam ołówek rozkleiłem przy pomocy nożyka tapicerskiego mając już cały rdzeń zrobiłem 2 szczotki o wymiarze 3mm X 8mmkońcówki szczotek przeszlifowałem aby były równe.
11.wkładamy szczotki oraz sprężyny do szczotkotrzymacza ściskamy sprężynki i zaginamy blaszki.
12. przekładnię przesmarowałem smarem do plastikowych mechanizmów magnetofonowych.
13. zamykamy obudowę i skręcamy oraz sprawdzamy podłączając napięcie 12V na pierwsze 2 piny od strony korpusu motoru zmieniając biegunowość. Silniczek w tym, czasie powinien chować i wysuwać bolczyk który uchyla przepustnicę .
14. Jeżeli wszystko działa jak należy montujemy do auta i przystępujemy do regulacji samego nastawnika . Tej czynności nie opiszę ponieważ można sobie przeczytać w książce napraw R19 strony nie pamiętam ale jest krótki opis co i jak .
15 cieszymy się sprawnym autem.


W razie pytań proszę pisać i myślę że wypadało by przykleić temacik

: 17 marca 2012, 07:48
autor: wsmpw
ja napisze jak wyregulować nastawnik, ale musze zdjęcia zrobić ;)
dobra mistrzu powiedz teraz jakie oznaczenie miał ten ołówek 4h:

: 17 marca 2012, 09:12
autor: djmonkey
Dałem ołówek 6B.

: 17 marca 2012, 21:47
autor: tommies
Oj - ja bym dał odwrotnie - 6H :)

: 18 marca 2012, 13:58
autor: djmonkey
Na razie dałem na próbę ponieważ chciałem zobaczyć czy ta szczotka nie wychlasta komutatora :]