Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Naprawa nastawnika przepustnicy C3J układ wtryskowy Bendix

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Naprawa nastawnika przepustnicy C3J układ wtryskowy Bendix

Post autor: djmonkey »

Jako że nie chce mi sie zbytnio pisać a chciałbym sie podzielić wiedzą jak naprawić te ustrojstwo tak aby nastawnik się wysuwał i chował, pod warunkiem że sterownik podaje na pięcia na nastawnik .

Więc tak:

1. ściągamy puszkę filtra powietrza
2. wyciągamy 4 pinową wtyczkę nastawnika
3. odkręcamy nastawnik od uchwytu przy pomocy kluczyka nr.8
4 mając go już w domu rozkręcamy dalej tak aby zobaczyć mechanizm przekładni oraz sprzęgiełka.
5. rozkładamy powoli silniczek od dolnego korpusu przekładni I teraz uwaga trzeba to zrobić powoli i tak aby sprężynki i szczotki nie wystrzeliły gdzieś w przestrzeń .
Obrazek
tak wygląda szczotko-trzymacz wraz osią silnika
6. o ilę są jeszcze szczotki mierzymy średnicę w mnie wynosiła ona ok 3,1 mm i długość szczotki była mniej więcej taka sama czyli o wiele za krótka.
7. rozginamy uważnie blaszki od strony przekładni tak aby ich nie połamać .
Obrazek
przy okazji jak nie wypadły sprężyny możemy je usunąć za pomocą wykałaczki.
8. mierzymy uzwojenia wirnika u mnie między różnymi cewkami oporność wynosiła od 2,5 do 5 omów .
9. składamy motor spowrotem razem ze sczczotkotrzymaczem
10. I teraz skąd wziąć szczotki A no ja ruszyłem głową i pomyślałem że szczotki to nic innego jak zwykły grafit o odpowiedniej twardości wiec wybrałem sie do sklepu papierniczego z suwmiarką i zmierzyłem parę ołówków o średniej twardości znalazłem jeden ze średnicą 3mm kupiłem a sam ołówek rozkleiłem przy pomocy nożyka tapicerskiego mając już cały rdzeń zrobiłem 2 szczotki o wymiarze 3mm X 8mmkońcówki szczotek przeszlifowałem aby były równe.
11.wkładamy szczotki oraz sprężyny do szczotkotrzymacza ściskamy sprężynki i zaginamy blaszki.
12. przekładnię przesmarowałem smarem do plastikowych mechanizmów magnetofonowych.
13. zamykamy obudowę i skręcamy oraz sprawdzamy podłączając napięcie 12V na pierwsze 2 piny od strony korpusu motoru zmieniając biegunowość. Silniczek w tym, czasie powinien chować i wysuwać bolczyk który uchyla przepustnicę .
14. Jeżeli wszystko działa jak należy montujemy do auta i przystępujemy do regulacji samego nastawnika . Tej czynności nie opiszę ponieważ można sobie przeczytać w książce napraw R19 strony nie pamiętam ale jest krótki opis co i jak .
15 cieszymy się sprawnym autem.


W razie pytań proszę pisać i myślę że wypadało by przykleić temacik
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ja napisze jak wyregulować nastawnik, ale musze zdjęcia zrobić ;)
dobra mistrzu powiedz teraz jakie oznaczenie miał ten ołówek 4h:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Dałem ołówek 6B.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Oj - ja bym dał odwrotnie - 6H :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Na razie dałem na próbę ponieważ chciałem zobaczyć czy ta szczotka nie wychlasta komutatora :]
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ