Strona 1 z 2
spalanie 1.4 mono
: 28 lutego 2012, 10:30
autor: Krzysztof
witam mam problem jestem nowy na forum strasznie dużo pali mi 5 i nie równo pracuje na pb a na lpg jest ok zmieniłem przewody świece regulacje zaworów może ktoś miał taką przypadłość lpg jak po mieście to ok 13 na trasie nie wiele mniej pomocy
: 28 lutego 2012, 12:44
autor: djmonkey
najpierw ogarnij benzynę aby równo chodziła. masz do sprawdzenia 2 czujniki temperatury oraz szczelność kolektorów . A lpg której masz generacji 1 czy 2?
: 28 lutego 2012, 18:51
autor: Krzysztof
gaz jest 1 generacji, czyli mieszalnik i wtrysk do filtra powietrza tzn pod niego. szczelność kolektora wydechowego mam sprawdzić? chyba jak by uszczelki nie było pod kolektorem to by w ogóle na gazie nie jeździł a on na gazie super jeździ tylko dużo pali i ma problemy na benzynie
[ Dodano: 28 Luty 2012, 19:01 ]
a jeszcze coś mi przyszło do głowy map sensor chyba tak to się nazywa jak kupiłem był przewód ten od powietrza zatkany śrubką i druga część co do gaźnika dochodzi też zatkana śrubką jak razem złącze to obroty wchodzą na 3tyś obrotów to raz a dwa zerwana linka prędkościomierza ma znaczenie dużego spalania?
: 28 lutego 2012, 19:19
autor: Robcio_GTT
Mapsensor ma wpływ na spalanie
Sprawdź czy napewno dobrze jest podpięte podciśnienie do niego.
U mnie króciec był pod wtryskiem na samym dole w korpusie, z prawej strony.
Linka nie wpływa na spalanie

: 28 lutego 2012, 20:58
autor: tommies
Po pierwsze należy zapoznać się ze strukturą forum i zadać pytanie w odpowiednim dziale - w tym przypadku części forum poświęconej technice i silnikom - inaczej po prostu pierdolnik się robi i nikt nic nie może znaleźć. Temat przenoszę do odpowiedniego działu.
Po drugie należy poszukać podobnych tematów na forum. Średnio raz na pół roku ktoś wyskakuje z identycznym problemem przy 1.4 mono i tematów z tym związanych jest co najmniej kilka.
Po czwarte jak koledzy już napisali zawsze należy doprowadzić do prawidłowej pracy na benzynie a dopiero później regulować gaz.
I po piąte i tak na 90% winowajcą jest zacięty EGR i cholerna uszczelka POMIĘDZY kolektorami
A mapsensor MUSI być podpięty.
: 28 lutego 2012, 22:31
autor: Sylwó¶
uszczelka to fajna sprawa koszt w aso 35 zł ale wymiana to juz tragedia

u mnie nie była wymieniana od nowości ale dałem radę ze śrubami
o co chodzi z ta zaślepką i zacietym egr bo mi coś ostatnio też zaczeła dużo palic

: 29 lutego 2012, 09:25
autor: Krzysztof
Przepraszam jestem tu nowy postaram się dalej ogarniać gdzie pisać.

Jeszcze jeden mankament jak chodzi na benzynie to kopci na czarno i śmierdzi jak spalana benzyna nad płomieniem ognia.
wiec co mam zrobić jak podłącze przewody prawidłowo tzn przewód od map sensora do gaźnika to obroty na benzynie są ponad 3 tyś? trzeba przeczyścić tego egr-a a jak się go w ogóle wyciąga?
: 29 lutego 2012, 19:31
autor: djmonkey
jak masz te 3 tys obr po podłączeniu mapa to poczekaj chwilkę sam powinien zejść z obrotów .
: 29 lutego 2012, 20:55
autor: tommies
Podepnij mapsensor i sprawdź czy są wszystkie zaślepki. Jak masz uwaloną uszczelkę i EGR to obroty będą podwyższone, ale nie powinien kopcić.
: 29 lutego 2012, 21:47
autor: Krzysztof
Map sensor podpięty nie kopci ale obroty na benzynie cały czas gdzieś koło na 3 tyś na gazie jest ok tylko ta benzyna ciągle wysoko chodzi
[ Dodano: 29 Luty 2012, 21:49 ]
jeszcze muszę ta zaślepkę co na zdjęciu jest sprawdzić czy u mnie jest a możecie mi jeszcze rozjaśnić dokładnie do czego służy egr i czy ciężko go wykręcić
[ Dodano: 29 Luty 2012, 21:52 ]
czekałem długo i nie spadają obroty tak jak kolega pisał po podłączeniu mapa wiec trzeba dalej szukać
: 29 lutego 2012, 22:04
autor: djmonkey
egr można zaślepić w bardzo łatwy sposób jak ściągasz cały korpus wtryskiwacza i masz dziurę w kształcie elipsy i pośrodku dopływ spalin ja u siebie wkleiłem na głębokość otworu kawałek aluminium i mam spokój. Jako kleju użyłem pasty w tubce 150g. firmy HOLTS FIREGUM
: 29 lutego 2012, 22:04
autor: tommies
Kłania się czytanie ze zrozumieniem - powtórzę dokładnie to samo:
" Podepnij mapsensor i sprawdź czy są wszystkie zaślepki. Jak masz uwaloną uszczelkę i EGR to obroty będą podwyższone, ale nie powinien kopcić."
: 10 marca 2012, 15:26
autor: mar244
podepnę się do tematu u mnie wygląda to następująco, na benzynie w ogóle nie chodzi jeśli uda się zapalić to nie trzyma nawet 1000obr tylko skacze raz 1000 raz 2500 i znów na 1000 niekiedy nawet tak spadnie ze zgaśnie, chodzi jak motopompa pierdzi i w ogóle nie fajnie, dzisiaj jak wracałem z pracy to doszło do tego ze auto zapalało że tak powiem obroty na 2000 pierneło sobie i od razu zgasło, i tak cały czas, jakimś cudem złapało gaz no i wszystko wróciło do normy, nawet próbowałem rozpędzony na trasie przełączyć na benzynę ale objaw był tak jak by nie było w ogóle paliwa i jak pompowałem pedałem to coś tam czasem pruknęło i złapało, wymieniałem kable, kopułkę, palec rozdzielacza no i nadal to samo, panowie co może być bo już nie mam siły do tego autka, silnik oczywiście 1,4 mono.
: 10 marca 2012, 16:37
autor: tommies
Trochę od dupy strony zacząłeś wymieniać. Bo skoro na gazie pracuje poprawnie ( tak zrozumiałem ) to podstawowa elektryka musi być sprawna.
Prosty gaz da się wyregulować do niesprawnego układu dolotowego i z wadami typu niesprawna sonda lambda, czujnik temperatury czy czujnik podciśnienia - bo tego nie używa.
Zacznij od sprawdzenia samego wtrysku czy od gazu nie zapieczony a następnie miernikiem czujników i sondy, jak to wykluczysz to popatrz na podciśnienia, jak i to wykluczysz , to zmierz tak profilaktycznie ciśnienie sprężania

a później rozbieraj kolektory i zaślep ten syfny egr.
: 10 marca 2012, 16:59
autor: mar244
patrzyłem przedchwilą, bardzo czuć spalinami w komorze silnikowej, słychać syczenie jakieś spróbowałem odpiąć ten przewód podciśnieniowy co idzie od wtrysku do tego jak by silnika krokowego czy jak to się zwie no i obroty od razu wskoczyły na 2000 jak zatykałem go palcem to słychać było zmieniające sie obroty, podpoiłem go z powrotem do tego silniczka obroty spadły do 1000 i skakały i silnik zaczynał się trząść
gaz jaki posiadam to BINGO-M,