Strona 1 z 2

Poziom oleju w skrrzyni biegów

: 31 października 2011, 11:40
autor: pako
Witam,chciałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni ale nie wiem gdzie jest korek kontrolny.Może ma ktoś np.zdjęcie.Coś mi dziwnie buczy z lewej strony podczas jazdy i to co jakiś czas.Nie jest to objaw łożyska w kole.Może jest mało oleju,chciałem się upewnić.Czy ew. za niski poziom oleju może powodować takie buczenie?Bo wydaje mi się że to buczenie występuje na piątce.

: 31 października 2011, 11:55
autor: Robcio_GTT
Skoro na jednym biegu, to pewnie on zaczyna niedomagać ;) , tzn. może zębatka :mysli:
A poziom oleju sprawdza się bagnetem, który jest w skrzyni od góry lub korkiem od przodu :
Obrazek

: 31 października 2011, 12:09
autor: pako
Bagnetem?U mnie w ytm miejscu jest rurka połączona z innymi rurkami,coś jakby odpowietrzenie skrzyni ,a od strony chłodnicy (na zdjęciu zlewej strony) jest jakiś motylek.I to chyba będzie korek kontrolny.A ew. dolać olej można tym otworem-bagnetem-odpowietrzeniem?

: 31 października 2011, 12:13
autor: kabar
Robcio_GTT pisze:A poziom oleju sprawdza się bagnetem, który jest w skrzyni od góry
Jaa.. cie... jakaś nowość? :-D

: 31 października 2011, 12:24
autor: pako
No właśnie :]

: 31 października 2011, 12:38
autor: tommies
Na focie powyżej masz zaznaczone, do sprawdzania poziomu i nalewania służy to co na zdjęciu widoczne po lewej stronie w kółku. Prawidłowy poziom to do korka - ma się ulewać lub też można spotkać miarkę (rzadko) na korku - taki mały bagnecik i tam jest zaznaczone.

Odpowiedni olej to ELF TRANSELF NFJ 75W80

Jak ze starych zapasów to ELF TRX 75W80 - ale NIE jego następca NFP 75W80

: 1 listopada 2011, 09:08
autor: Robcio_GTT
Ale problemy macie :] Trochę namieszałem niepotrzebnie z tym górnym :P
Skoro wie to po co pyta ??

: 2 listopada 2011, 21:23
autor: pako
Czyli można dolać oleju tym górnym otworem?Będzie chyba łatwiej :mysli:

: 2 listopada 2011, 21:47
autor: tommies
O staryyyyy - godzinami będziesz lał :) ale owszem - byli tacy specjaliści na forum :)
Jak kupisz elfa w 0,5 l butelkach to mają takie wężyki - zatykasz palcem i wsadzasz w otwór boczny, jak się wleje to odcinasz dno i używasz jako lejka dla następnych butelek.

: 2 listopada 2011, 22:16
autor: RYCHO35
ja kupiłem sobie pompe transferową za 37 zeta

: 2 listopada 2011, 23:58
autor: djmonkey
ja tam wolę zalewać skrzynię gorącym olejem przez lejek i kawałek węża ogrodowego

: 3 listopada 2011, 22:01
autor: vino1986
a ja kawalkiem weza dodanego do strzykawki do lewatyw :)

: 5 listopada 2011, 11:54
autor: unikorn
o zgrozo....

: 5 listopada 2011, 18:28
autor: pako
Pamiętam że w maluchach też dolewało się olej do skrzyni w podobny sposób,tylko dostęp byl fatalny :) :szok:

: 30 listopada 2011, 11:22
autor: pako
Zebrałem się w końcu i dolałem oleju do skrzyni.Weszło 2,5 litra -masakra.Wynika z tego że w skrzyni praktycznie nie było oleju.Wlewałem tym otworem z plastikowym korkiem od strony chłodnicy.Na korku jest taki zakrzywiony bagnecik,bardzo proste i fajne rozwiązanie.Piszczenie ustało jak ręką odjął.Podejrzewam jednak wyciek na uszczelnieniu półosi z lewej strony,było tam mokro.Zaobserwuję i gdyby bardzo ciekło to muszę to zrobić.Jest z tym duży problem? Witam.Chciałem odgrzać temat,jeśli można.Otóż po wlaniu oleju do skrzyni piszczenie ustało ale tylko na parę dni.Ostatnio pojawiło się znowu w dziwny sposób tzn pojawia się w większości podczas jazdy na wprost.Wystarczy zacząć skręcać a ustaje.Generalnie wystarczy mały ruch kierownica w prawo lub w lewo podczas jazdy.Biegi wchodzą ok,na postoju piszczenie nie występuje.Macie jakieś pomysły co to może być?