Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Ciężkie zapalanie w R5 1.6Diesel

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maksiu
Posty: 41
Rejestracja: 7 marca 2011, 18:14
Lokalizacja: Be³chatów

Ciężkie zapalanie w R5 1.6Diesel

Post autor: Maksiu »

Witam. Mam problem :( otóż ,,renia'' cieżko zapala na zimnym jak i ciepłym silniku. Na dodatek podczas odpalania strasznie kopci na niebiesko. Świece wymieniłem i grzeją. Co może być przyczyną?? :!:
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

ZLy moment wtrysku (zbyt wczesny) albo silnik death. Pomiar kompresji wyjaśni wszystko
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Poza tym co Rycho napisał, zobacz czy działa przyspieszacz wtrysku. To taka baryłka w głowicy i linka doprowadzona do pompy. W pompach Lucas/Delphi na 100% występuje, w Boschu nie pamiętam.
Powoduje przyspieszenie wtrysku zanim silnik się nie nagrzeje.

I jeszcze jedna sprawa - musi być sprawny rozrusznik i akumulator. Jak nie ma pierdykniecia, to przechodzony silnik będzie ciężko odpalał.
Awatar użytkownika
Maksiu
Posty: 41
Rejestracja: 7 marca 2011, 18:14
Lokalizacja: Be³chatów

Post autor: Maksiu »

Dzięki tommies za porady :) u mnie w bloku występuje taki przyspieszacz,wygląda on jak wtrysk.I tu powstaje pytanie gdzie można dostać taki przyspieszacz???
glock

Post autor: glock »

narazie nie zastanawiaj sie gdzie mozna taki dostać, tylko sprawdz czy twój działa :) na zimnym silniku ta linka, która idzie od niego do pompy powinna być napięta i lekko podciągać dzwigienkę na pompie, a na rozgrzanym ma być luźna.

Mogą ci wtryski lać przy okazji i przez to jest problem z odpalaniem.
Masz kilka teorii teraz sprawdzaj wszystkie po kolei :)
Awatar użytkownika
Maksiu
Posty: 41
Rejestracja: 7 marca 2011, 18:14
Lokalizacja: Be³chatów

Post autor: Maksiu »

Przyspieszacz sprawdziłem nie działa :[ .(Podgrzałem go gazami), ale linka nie chciała puścić
glock

Post autor: glock »

W sumie u mnie nawet na padniętym przyspieszaczu paliła bez problemu, nie licząc mocniejszych mrozów
Maksiu pisze:cieżko zapala na zimnym jak i ciepłym silniku
więc raczej przyspieszacz to nie jest skoro na zimnym i ciepłym jest ten sam problem.

A jak kręci rozrusznik? lekko obraca czy z oporem kompresje przełamuje? Tak jak Tommies napisał, jak dobrze nie bujniesz rozrusznikiem, to nie zapali, tylko trzeba kilka razy obrócic zanim kompresje do samozapłonu złapie.
Maksiu pisze:podczas odpalania strasznie kopci na niebiesko
Jak dla mnie to któryś wtrysk ci leje i dlatego przy zapalaniu nie łapie na wszystkie, co powoduje dymienie i problemy z odpaleniem
Awatar użytkownika
Maksiu
Posty: 41
Rejestracja: 7 marca 2011, 18:14
Lokalizacja: Be³chatów

Post autor: Maksiu »

Powiem tak, rozrusznik wymieniłem na nowy bo stary się spalił ale chyba będzie to co mówisz glock (wtrysk) :( są lekkie oznaki na jednym wtrysku.
Awatar użytkownika
Kniksc
Posty: 169
Rejestracja: 30 stycznia 2009, 18:33
Lokalizacja: £ozina (Wroc³aw)

Post autor: Kniksc »

Przyspieszacz nie działa w 99% przypadków, ale nie powinien mieć takiego dużego znaczenia, ja nigdy nie miałem działającego a jakoś zapalało autko i to szybciej niż benzyniak ;] z resztą zawsze możesz przed próbą odpalenia przesunąć dźwigienkę żeby była ustawiona tak jakby naciągnęła ją linka i zobaczysz czy będzie różnica.

Jak jest kompresja, wtryski nie leją puszczają przy odpowiednim ciśnieniu i pompa dobrze ustawiona to musi działać.
ODPOWIEDZ