Strona 1 z 2

skrzynia biegów - problem

: 30 czerwca 2011, 05:51
autor: KJR
Sprawa wygląda tak.
Podczas jazdy czasami zaczyna coś hałasować, tak jakby tarcza sprzegła obcierała lub coś w tym stylu jak zwlaniam to "zwalnia" też obcieranie, dodatkowo czasami jest tak że mogę wrzucić tylko 1 i 2 reszta biegów nie chce wejść ale wystarczy mały uskok na drodze i znowy wszystkie biegi wchodzą jednym palcem.

Szukam przyczyny. Wydaje mi się że może być coś nie tak z samym mechanizmem zmiany biegów ale nie jestem pewien.

: 30 czerwca 2011, 10:46
autor: wsmpw
poduszki zawieszenia zespołu napędowego.

: 30 czerwca 2011, 21:01
autor: gufner
Obstawiam poduchy. Albo nawet jedna od silnika. Jak puści to silnik razem ze skrzynią skacze we wszystkie strony wtedy wybieranie nie działa jak powinno.

: 30 czerwca 2011, 21:45
autor: KJR
w którym miejscu są poduszki pod silnikiem i czy da rade je w miare łatwo wymienic

: 1 lipca 2011, 07:25
autor: lodoo
jeśli pytasz w którym miejscu są, to chyba to robota dla kogoś innego ;-)
wszyyyyystko jest w serwisówce - cały opis montażu i demontażu silnika, który to leży na 3 poduszkach ;-)

: 6 lipca 2011, 16:17
autor: gufner
Łatwo? Człowieku :) Masakra :) Robota na dwie osoby minimum, do tego głowa pełna pomysłów jak unieść silnik :) No popieram w tym momencie Lodoo, jedz do warsztatu samochodowego z poduchami kupionymi w sklepie i za 200zł ci wymienią.

: 6 lipca 2011, 21:31
autor: KJR
Poduchy są całe, także może jakieś bardziej trafione zgadywanki

: 6 lipca 2011, 21:53
autor: tommies
A skąd wiesz że całe? Unosiłeś silnik i sprawdzałeś? Mogą wydawać się całe, bo silnik na nich leży a nie wisi, ale w rzeczywistości guma jest odklejona/urwana od metalu.

Sprawdź też wydech, czy tłumik nie jest za blisko drążka wybierak i nie ociera, lub też czy śruba kontrująca drążek od lewarka nie wypadła ( od dołu samochodu).

Rozumiem że taką "oczywistą oczywistość" jak sprawdzenie stanu oleju w skrzyni zrobiłeś?

Gdyby nie samoistne "naprawianie" przy nierównościach, to obstawiał bym sprzęgło, a tak to trzeba szukać innych przyczyn.

: 6 lipca 2011, 22:23
autor: djmonkey
gufner pisze:Łatwo? Człowieku :) Masakra :) Robota na dwie osoby minimum, do tego głowa pełna pomysłów jak unieść silnik :)
Na kielichy stawiasz specjalny stojaczek i śrubą rzymską z haczykiem zaczepionym o oczko przykręcone do głowicy i windujesz silnik do góry, ewentualnie lewar i odpowiednio duża deska pod michę lub pod samą skrzynię .
Wymieniałem ostano tą na środku od strony ściany grodziowej w R11 samemu przy pomocy lewarków

: 7 lipca 2011, 16:33
autor: kabar
Wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

: 9 lipca 2011, 17:54
autor: unikorn
Nie no przecież banał... każdy ma taki wieszak w szafie z ubraniami... ja mam nawet dwa. Czasami wasze banalne podejście i wąska perspektywa myślenia, dobijają mnie.

Z lewarkiem to już bardziej prawdopodobne, choć na trapezie słabo tę operację widzę.

: 9 lipca 2011, 18:33
autor: djmonkey
da się

: 10 lipca 2011, 12:27
autor: wsmpw
zawsze można podwiesić silnik
Obrazek

: 11 lipca 2011, 07:57
autor: lodoo
najprościej w domowych warunkach odkręcić sanki podkładając wcześniej pod nie jakieś małe klocki...
potem i silnik dużo łatwiej wymienić, i dojście z każdej strony lepsze...
a po odkręceniu sanek wraz z zawiasem (tak najszybciej - odkręcamy dodatkowo tylko: amory od kielichów, kolumnę od magla i przewody hamulcowe przy zaciskach albo zaciski od piast i wszystko wychodzi ;-) ) 2 osoby auto w górę i jak taczkami odjazd znad silnika :-P
sprawdzone niezawodne rozwiązanie ;-)

: 11 lipca 2011, 16:19
autor: kabar
Odkręcić sanki - szczególnie tylne śruby. Żadna przyjemność :-)