Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

skrzynia biegów - problem

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
KJR
Posty: 17
Rejestracja: 26 czerwca 2011, 12:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

skrzynia biegów - problem

Post autor: KJR »

Sprawa wygląda tak.
Podczas jazdy czasami zaczyna coś hałasować, tak jakby tarcza sprzegła obcierała lub coś w tym stylu jak zwlaniam to "zwalnia" też obcieranie, dodatkowo czasami jest tak że mogę wrzucić tylko 1 i 2 reszta biegów nie chce wejść ale wystarczy mały uskok na drodze i znowy wszystkie biegi wchodzą jednym palcem.

Szukam przyczyny. Wydaje mi się że może być coś nie tak z samym mechanizmem zmiany biegów ale nie jestem pewien.
- - - - - - - - - - - - - - -
strony www - projektyKJRcom..pl
- - - - - - - - - - - - - - -
wsmpw

Post autor: wsmpw »

poduszki zawieszenia zespołu napędowego.
gufner

Post autor: gufner »

Obstawiam poduchy. Albo nawet jedna od silnika. Jak puści to silnik razem ze skrzynią skacze we wszystkie strony wtedy wybieranie nie działa jak powinno.
Awatar użytkownika
KJR
Posty: 17
Rejestracja: 26 czerwca 2011, 12:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KJR »

w którym miejscu są poduszki pod silnikiem i czy da rade je w miare łatwo wymienic
- - - - - - - - - - - - - - -
strony www - projektyKJRcom..pl
- - - - - - - - - - - - - - -
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jeśli pytasz w którym miejscu są, to chyba to robota dla kogoś innego ;-)
wszyyyyystko jest w serwisówce - cały opis montażu i demontażu silnika, który to leży na 3 poduszkach ;-)
gufner

Post autor: gufner »

Łatwo? Człowieku :) Masakra :) Robota na dwie osoby minimum, do tego głowa pełna pomysłów jak unieść silnik :) No popieram w tym momencie Lodoo, jedz do warsztatu samochodowego z poduchami kupionymi w sklepie i za 200zł ci wymienią.
Awatar użytkownika
KJR
Posty: 17
Rejestracja: 26 czerwca 2011, 12:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KJR »

Poduchy są całe, także może jakieś bardziej trafione zgadywanki
- - - - - - - - - - - - - - -
strony www - projektyKJRcom..pl
- - - - - - - - - - - - - - -
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

A skąd wiesz że całe? Unosiłeś silnik i sprawdzałeś? Mogą wydawać się całe, bo silnik na nich leży a nie wisi, ale w rzeczywistości guma jest odklejona/urwana od metalu.

Sprawdź też wydech, czy tłumik nie jest za blisko drążka wybierak i nie ociera, lub też czy śruba kontrująca drążek od lewarka nie wypadła ( od dołu samochodu).

Rozumiem że taką "oczywistą oczywistość" jak sprawdzenie stanu oleju w skrzyni zrobiłeś?

Gdyby nie samoistne "naprawianie" przy nierównościach, to obstawiał bym sprzęgło, a tak to trzeba szukać innych przyczyn.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

gufner pisze:Łatwo? Człowieku :) Masakra :) Robota na dwie osoby minimum, do tego głowa pełna pomysłów jak unieść silnik :)
Na kielichy stawiasz specjalny stojaczek i śrubą rzymską z haczykiem zaczepionym o oczko przykręcone do głowicy i windujesz silnik do góry, ewentualnie lewar i odpowiednio duża deska pod michę lub pod samą skrzynię .
Wymieniałem ostano tą na środku od strony ściany grodziowej w R11 samemu przy pomocy lewarków
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek
unikorn

Post autor: unikorn »

Nie no przecież banał... każdy ma taki wieszak w szafie z ubraniami... ja mam nawet dwa. Czasami wasze banalne podejście i wąska perspektywa myślenia, dobijają mnie.

Z lewarkiem to już bardziej prawdopodobne, choć na trapezie słabo tę operację widzę.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

da się
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

zawsze można podwiesić silnik
Obrazek
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

najprościej w domowych warunkach odkręcić sanki podkładając wcześniej pod nie jakieś małe klocki...
potem i silnik dużo łatwiej wymienić, i dojście z każdej strony lepsze...
a po odkręceniu sanek wraz z zawiasem (tak najszybciej - odkręcamy dodatkowo tylko: amory od kielichów, kolumnę od magla i przewody hamulcowe przy zaciskach albo zaciski od piast i wszystko wychodzi ;-) ) 2 osoby auto w górę i jak taczkami odjazd znad silnika :-P
sprawdzone niezawodne rozwiązanie ;-)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Odkręcić sanki - szczególnie tylne śruby. Żadna przyjemność :-)
ODPOWIEDZ