Strona 1 z 2
gdzie szukać przyczyny
: 21 marca 2011, 19:43
autor: Krzysiek92
Witam zwracam sie o pomoc. Od miesiąca mecze sie z ukladem chlodzenia.najpierw rozwalilo mi weza wymienilem na nowy za pare dni padl trojnik rozdzielajacy wode:( naprawilem. Silnik szybko lapie temperature trzyma w granicach 3 kreski nie wazne czy na dworze -20 czy +20 myslalem ze moze uszczelka jednak nie ma bombelkow w zbiorniczku. dzisiaj spuscilem plyn z ukladu i zalalem woda z octem zeby moze wyplukac wszysko! po 10 min pracy wywalilo wode przez zbiorniczek w momencie otwarcia termostatu a byl odpowietzrony wczesniej:( Gdzie szukać usterki POMOCY silnik 1.7 F2N
: 21 marca 2011, 19:59
autor: tommies
Taka "oczywista oczywistość" jak termostat rozumiem ze sprawdzona?
Chłodnica nie zamulona?
: 21 marca 2011, 20:01
autor: maciek od iwony
gdzieś się ewidentnie zatyka.
: 21 marca 2011, 20:28
autor: Krzysiek92
termostat nowy sprawdzony zalozony 2 miechy temu.chlodnica plukana w sobote niby jest jak powinno cala sie robi ciepla nie kapie a ciezko ocenic gdzie dokladnie weze nigdzie nie sa zimne

:(:( juz nie wiem co to moze byc
[ Dodano: 21 Marzec 2011, 20:31 ]
a i dodam ze i poprzedni silnik i ten tylko na plynie latal nigdy woda
: 21 marca 2011, 20:43
autor: RYCHO35
spróbuj poprostu wymienić korek w zbiorniczku wyrównawczym-to on reguluje ciśnienie w układzie-jeśli nie trzyma ciśnienia to układ chłodzący działa jak układ otwarty i stąd szybkie zagrzewanie i wywalanie cieczy.
: 21 marca 2011, 20:49
autor: Krzysiek92
a miałby ktoryś z kolegów taki zbedny korek:) zeby byl szczelny
[ Dodano: 21 Marzec 2011, 21:04 ]
ten korek co mam w Reni ma wyciagniety ten grzybek od srodka i para leci na zewnatrz a czy podpasuje korek od R19??
: 21 marca 2011, 21:26
autor: tommies
Tak - ważne aby był ten sam kolor
: 22 marca 2011, 16:37
autor: Krzysiek92
zalozylem oryginalny sprawny korek i jest lepiej bo mi juz nie wywala wody:) a co do grzania to spotkalem sie dzisiaj z teoria ze moze byc przestawiony zaplon czy to mozliwe?? i w jaki sposob by sie tak stalo??
: 22 marca 2011, 16:43
autor: tommies
Lepiej sprawdź drożność chłodnicy, a nie słuchaj takich dekli upatrujących niesprawności układu chłodzenia w układzie zapłonowym. W dodatku w F2N masz moduł zapłonowy, który upraszczając sprawę, poprzez czujnik położenia wału dobiera zapłon - więc jakby nie da się go przestawić
Zrób lepiej foto chłodnicy - bo może masz od 1.7 monowtrysk dużo węższą i ogólnie o mniejszej powierzchni odbierania ciepła, zamiast od 1.7 gaźnik.
: 22 marca 2011, 16:52
autor: wsmpw
albo od 1.4
: 22 marca 2011, 18:44
autor: Krzysiek92
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7d ... f5955.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/656 ... 8cebd.html
chłodnica od silnika F2N 720 to ta co byla przy R19
ja wczesniej mialem F2N 740 i byla weższa
a tutaj fotki podlaczenia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b1 ... e773f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/548 ... 404f4.html
[ Dodano: 22 Marzec 2011, 19:39 ]
Powiedzicie czy ta chlodnica co mam to dobra bo mnie juz trafia z tym chlodzeniem

: 22 marca 2011, 20:46
autor: RYCHO35
jeśli wymieniłeś korek to musisz dobrze odpowietrzyć układ. Rozumie że wentylator działa?
-A po jakim czasie łapie tą trzecią kreske?
: 22 marca 2011, 21:16
autor: Krzysiek92
max 10 min na postoju badz 3 km na drodze gora 4:( wentylator sie wlacza. dzisiaj zauwazylem ze w kabinie jest taki niemily zapach ktory wydostaje sie z nawiewow jak puszcze cieple powietrze. a co do ukladu to jest odpowietrzony dobrze.Zostaje jeszcze sprawa tej chlodnicy czy aby na pewno mam odpowiednia:)
: 22 marca 2011, 22:32
autor: RYCHO35
niemiły zapach czyli zapach płynu? Nasuwa mi sie coś co kiedyś miałem w ładzie-była nieszczelność w układzie ale na wężu którym pompa ssie a nie ciśnie i poprostu razem z cieczą zasysała powietrze. W ten sposób sie zapowietrzała i spadała jej wydajność. Może masz nieszczelność na powrocie z nagrzewnicy

: 23 marca 2011, 16:18
autor: Krzysiek92
a powiedz mi jak sie do tej nagrzewnicy dostac??