Strona 1 z 2
Pytanie o model
: 15 marca 2011, 00:03
autor: mar244
Witam, mam głupie pytanie ponieważ nie mogę ogarnąć co mam za wersje swojej renówki
jest ona z 89roku silnik 1.4 60km, 5 biegowa skrzynia manualna, 3d
na tylnej klapie widnieje napis Reanult 5 TR, oto zdjęcie:
TR oznacza skrót od turbo?, po prostu nie wiem co to znaczy możecie mi pomóc?, bo nawet schematów czy czegoś nie mogę z najść bo nie wiem co to za model ^^ a nigdzie nie widnieje wersja TR
: 15 marca 2011, 09:13
autor: lodoo
Daj zdjęcia wnętrza i silnika.
TR to nie jest turbo...
Jedyna wersja z turbosprężarką to 1,4 GTT (GT Turbo)
Wszystko inne do wolnossące benzyniaki (TR, GTR, TL, GTL, FLASH, FIVE, SPRING, GTE [1,7 wtrysk mpi], Campus [1,4 wtrysk spi] i sporo innych, których nie pamiętam

) albo wolnossące dieselki (GD, GTD chyba)
: 15 marca 2011, 10:03
autor: mar244
: 15 marca 2011, 12:53
autor: lodoo
hmmmm nie ma wajchy ssania (wtrysk?) stara miękka deska, dzielona kanapa, pasy z tyłu, zderzaki campusowe, regulacja lusterka pasażera...
kurde...
nie wiem, nie ogarniam

: 15 marca 2011, 21:12
autor: rat-med5
Wersja prima tez tak mam ale ja na gaźniku tu widocznie jest wtrysk są to ostatki produkcji potem była bodaj wersja flash coś na S (saga) i bye-bye
Napisz jaki masz problem to na pewno znajdzie się odpowiedz!
pozdro
: 15 marca 2011, 22:08
autor: mar244
rat-med5 pisze:Napisz jaki masz problem to na pewno znajdzie się odpowiedz!
chciałem zamontować licznik z R19 do tej mojej piątki
: 15 marca 2011, 23:49
autor: tommies
Myślę, że masz właśnie tą wersję odpowiadającą znaczkowi na klapie - TR
Prima/Saga to 1989 i 1990 rok. O ile katalog nie kłamie to TR może też być z silnikiem 1.2.
A co do licznika - to poszukaj w technicznym szczegółów. Zasadniczo pasuje po zmianie przedniej szybki/osłony od r5
: 16 marca 2011, 09:45
autor: mar244
Zasadniczo pasuje po zmianie przedniej szybki/osłony od r5
ja słyszałem ze trzeba w kostce jakieś kable poprzemieniać
: 16 marca 2011, 12:14
autor: lodoo
może tak może nie - poszukaj w technicznym i w serwisówkach
: 16 marca 2011, 12:49
autor: mar244
lodoo pisze:poszukaj w technicznym i w serwisówkach
żeby poszukać w serwisówkach muszę znać model samochodu, bo tego ogarnąć nie moge

: 16 marca 2011, 13:08
autor: lodoo
mar244 pisze:lodoo napisał/a:
poszukaj w technicznym i w serwisówkach
żeby poszukać w serwisówkach muszę znać model samochodu, bo tego ogarnąć nie moge

Widać, że do serwisówki nawet nie zaglądałeś... Nie musisz znać modelu, koloru, vinu, silnika, ani nawet długości anteny.... Wystarczy wejść w dział deski rozdzielczej i zegarów i poświęcić parę minut... No i podstawa - trzeba potrafić czytać

: 16 marca 2011, 13:24
autor: egonn87
żeby w tej wersji wymienić zegary, to trzeba odwiedzić elektryka niestety, chyba ze jesteś elektrykiem, choćby z zamiłowania

A potrzebny ci jest przede wszystkim wskaźnik cieczy... obrotomierz to tam dupa... najprościej byłoby zamontowac może osobno?? Według mnie brak wskaznika temperatury świadczy o tym, że producenci maja nas klientów w dupie i to baaardzo głęboko!!! Ten wskaznik powinien być tak duży jak predkościomierz!! Jeszcze nie słyszałem żeby sama lampka komus pomogła......
: 16 marca 2011, 13:24
autor: mar244
no nie zaglądałem bo jej nawet nie mam, skąd takową dostać mogę?
: 16 marca 2011, 13:36
autor: egonn87
tutaj była na forum serwisówka i masz tam zegary... Ale przy tej wersji bedzie brakowało kilku kabli, rzecz jasna oprócz tych od obrotka i czujnika temp.
: 16 marca 2011, 14:11
autor: wsmpw
napewno zrobi się choinka miałem tak u siebie... potrzeba przeciągnąć 4 dodatkowe kable albo więcej 4 jestem pewien i pamiętam
jest to
obrotomierz
wskaźnik temp cieczy
i 2 kierunkowskazy
zacząć trzeba od wydrukowania sobie schematu tych zegarów co masz
i potem tych co chcesz założyć
następnie sobie to tłumaczysz na kartce
odcinasz 3 długie kostki i jazda koszulki termokurczliwe,lutownica,izolacja i masz zegary z bajerami
