Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pytanie o model

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Pytanie o model

Post autor: mar244 »

Witam, mam głupie pytanie ponieważ nie mogę ogarnąć co mam za wersje swojej renówki
jest ona z 89roku silnik 1.4 60km, 5 biegowa skrzynia manualna, 3d

na tylnej klapie widnieje napis Reanult 5 TR, oto zdjęcie:

Obrazek

TR oznacza skrót od turbo?, po prostu nie wiem co to znaczy możecie mi pomóc?, bo nawet schematów czy czegoś nie mogę z najść bo nie wiem co to za model ^^ a nigdzie nie widnieje wersja TR
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Daj zdjęcia wnętrza i silnika.
TR to nie jest turbo...
Jedyna wersja z turbosprężarką to 1,4 GTT (GT Turbo)
Wszystko inne do wolnossące benzyniaki (TR, GTR, TL, GTL, FLASH, FIVE, SPRING, GTE [1,7 wtrysk mpi], Campus [1,4 wtrysk spi] i sporo innych, których nie pamiętam ;-) ) albo wolnossące dieselki (GD, GTD chyba)
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

oto zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zdjęcia silnika dostarczę później :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

hmmmm nie ma wajchy ssania (wtrysk?) stara miękka deska, dzielona kanapa, pasy z tyłu, zderzaki campusowe, regulacja lusterka pasażera...
kurde...
nie wiem, nie ogarniam :-D
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 886
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

Wersja prima tez tak mam ale ja na gaźniku tu widocznie jest wtrysk są to ostatki produkcji potem była bodaj wersja flash coś na S (saga) i bye-bye

Napisz jaki masz problem to na pewno znajdzie się odpowiedz!

pozdro
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

rat-med5 pisze:Napisz jaki masz problem to na pewno znajdzie się odpowiedz!
chciałem zamontować licznik z R19 do tej mojej piątki
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Myślę, że masz właśnie tą wersję odpowiadającą znaczkowi na klapie - TR
Prima/Saga to 1989 i 1990 rok. O ile katalog nie kłamie to TR może też być z silnikiem 1.2.

A co do licznika - to poszukaj w technicznym szczegółów. Zasadniczo pasuje po zmianie przedniej szybki/osłony od r5
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

Zasadniczo pasuje po zmianie przedniej szybki/osłony od r5
ja słyszałem ze trzeba w kostce jakieś kable poprzemieniać
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

może tak może nie - poszukaj w technicznym i w serwisówkach
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

lodoo pisze:poszukaj w technicznym i w serwisówkach
żeby poszukać w serwisówkach muszę znać model samochodu, bo tego ogarnąć nie moge :/
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mar244 pisze:lodoo napisał/a:
poszukaj w technicznym i w serwisówkach


żeby poszukać w serwisówkach muszę znać model samochodu, bo tego ogarnąć nie moge :/

Widać, że do serwisówki nawet nie zaglądałeś... Nie musisz znać modelu, koloru, vinu, silnika, ani nawet długości anteny.... Wystarczy wejść w dział deski rozdzielczej i zegarów i poświęcić parę minut... No i podstawa - trzeba potrafić czytać :-P
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

żeby w tej wersji wymienić zegary, to trzeba odwiedzić elektryka niestety, chyba ze jesteś elektrykiem, choćby z zamiłowania :lol: A potrzebny ci jest przede wszystkim wskaźnik cieczy... obrotomierz to tam dupa... najprościej byłoby zamontowac może osobno?? Według mnie brak wskaznika temperatury świadczy o tym, że producenci maja nas klientów w dupie i to baaardzo głęboko!!! Ten wskaznik powinien być tak duży jak predkościomierz!! Jeszcze nie słyszałem żeby sama lampka komus pomogła......
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

no nie zaglądałem bo jej nawet nie mam, skąd takową dostać mogę?
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

tutaj była na forum serwisówka i masz tam zegary... Ale przy tej wersji bedzie brakowało kilku kabli, rzecz jasna oprócz tych od obrotka i czujnika temp.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

napewno zrobi się choinka miałem tak u siebie... potrzeba przeciągnąć 4 dodatkowe kable albo więcej 4 jestem pewien i pamiętam
jest to
obrotomierz
wskaźnik temp cieczy
i 2 kierunkowskazy
zacząć trzeba od wydrukowania sobie schematu tych zegarów co masz
i potem tych co chcesz założyć
następnie sobie to tłumaczysz na kartce
odcinasz 3 długie kostki i jazda koszulki termokurczliwe,lutownica,izolacja i masz zegary z bajerami :D
ODPOWIEDZ