Strona 1 z 3

Zmiana układu zasilania paliwem z 1,4 weber na 1,4mono

: 20 stycznia 2011, 21:01
autor: djmonkey
Siemka montował ktoś sam kolektor ssący od mono do głowicy gdzie siedzi oryginalnie wydechowy od gaźnikowca ponieważ nie widzi mi się modyfikacja układu wydechowego oprócz wspawania nakrętki pod lambdę.

Re: Zmiana układu zasilania paliwem z 1,4 weber na 1,4mono

: 20 stycznia 2011, 21:56
autor: tommies
Obawiam się, że nie będzie pasowało. Kolektory mono są połączone w taki sposób, aby po zastosowaniu zaworu EGR część spalin była kierowana do powtórnego dopalenia. Upraszczając mają dziury :) Jak chcesz założyć monowtrysk to musisz mieć obydwa oryginalne kolektory i ew. zaślepić łączenie na zaworze EGR bo często się psuje ów zawór ale łatwo zaślepić.

: 20 stycznia 2011, 23:10
autor: djmonkey
Kolektory właśnie rozkręciłem tylko aby sam ssący przełożyć oraz zaślepić sam otwór EGR pod wtryskiem jakąś wkładka na klej + własnoręcznie wykonana uszczelką pod gaźnik . Jestem tylko ciekaw czy kolektor wydechowy mono ma ustawione kanały pod tym samym kątem co w gaźnikowych wersjach, jeśli tak to kolektor ssący podejdzie bez najmniejszego oporu oczywiście po przeróbce.

: 20 stycznia 2011, 23:23
autor: wsmpw
na aucie cięzko będzie takie zabawy zrobić

: 20 stycznia 2011, 23:27
autor: tommies
Pytanie tylko - po co tak kombinować. Za grosiny kupisz obydwa kolektory. Wbrew pozorom, niezwykle ważne jest aby to wszystko było szczelne. 1.4 mono jest bardzo wrażliwy na nieszczelności układu dolotowego i cuda się dzieją jak jest jakaś uszczelka trafiona - spalanie wtedy 14l/100 i obroty spoczynkowe 2000 potrafią być normą ;)
Nie kombinuj, tylko zakładaj jak trzeba.

EDIT:
Wydechowy też musi być super szczelny, bo znów sonda lambda cuda będzie wysyłać do kompa i znów będzie źle

: 20 stycznia 2011, 23:29
autor: djmonkey
Jakby ktoś miał luzem zwykły kolektor wydechowy i pomierzył to było by całkiem fajnie. A tak to musiałbym ssący u siebie ściągać do samych pomiarów co mnie raczej jak na razie nie odpowiada bo muszę czymś do roboty śmigać .

: 31 stycznia 2011, 17:35
autor: djmonkey
Jako że chcę powoli oganiać elektrykę w aucie pod mono chciałbym się dowiedzieć co dokładnie podłączyć pod te 2 wtyczki czerwony to raczej + r
Obrazek

Jakie zastosować tu przekaźniki zwykłe 25A 12V czy jakieś inne
Obrazek.

: 1 lutego 2011, 08:38
autor: lodoo
Przekaźnik daj jak najmocniejszy - 40A występują i są w tej samej cenie...
Przekaźniki są 1 od pompy paliwa drugi od zasilania wiązki komputera
Kostki gdzie podpiąć to będzie na schematach, nie pamiętam dokładnie, ale było tam zasilanie z aku i zapłon chyba, a druga to pompa paliwa (biały) i starter signal (rozrusznik)
(jeśli jest tak jak w 1,7, a chyba tak)
Nie traktuj tych informacji jako 100% pewne, dawno to robiłem i nie pamiętam już dokładnie...

: 1 lutego 2011, 12:04
autor: wsmpw
tak jak pisze lodoo mała kostka to start sygnał brązowy biały do pompa paliwa (+)
gruby czerwony kabel do aukumulatora do plusa zółty podłączasz w instalacji do jakiegoś grubszego zółtego gdzie pojawia się plus po zapłonie

: 3 grudnia 2011, 14:13
autor: djmonkey
Jako że w przyszłym tygodniu zamarzam już ostatecznie wkomponować w auto cały układ wtryskowy. Problem jest taki że porozłączałem wiązkę i nie wiem gdzie co teraz podłączyć aby niczego nie uszkodzić w czasie próbnego rozruchu.

Obrazek
Obrazek


1. map sensor
2. ?
3. ?
4. zaworek podciśnienia do egr
5. ?
6. ?
7. silniczek biegu jałowego
8. włącznik pełnego otwarcia przepustnicy?
9. sonda lambda


czujnik temp. kolektora
czujnik temp. powietrza zasysanego
czujnik położenia wału korbowego do kompa
wysterowanie cewki zapłonowej z kompa

możecie jeszcze podać nr katalogowy linki gazu lub przynajmniej jej długość.

: 3 grudnia 2011, 15:30
autor: Karol
2 do modułu
3 czujnik położenia wału

: 3 grudnia 2011, 19:44
autor: tommies
Co do linki gazu to kupujesz uniwersalną do renault i pasi - ma w zestawie różne mocowania.

: 3 grudnia 2011, 20:04
autor: djmonkey
to teraz zostaje tylko przerobić wtyczkę od wiązki na żeńską aby czujnik wału połączyć bo niestety mam na wtyk męski

: 10 grudnia 2011, 15:57
autor: djmonkey
Dzięki wszystkim za pomoc ! Rena śmiga aż miło na przerobionym silniku C2JL717 nawet jest zrywniejsza od zwykłego C3J

: 11 grudnia 2011, 11:05
autor: tommies
Może tak być że jest nieco lepiej niż na zwykłym C3J.
C2J717 to wersja 72 KM czyli ma inne krzywki wałka rozrządu niż pozostałe C2J i C3J.
Widać komputer od C3J daję radę ogarnąć tą różnicę.