Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czujnik temperatury powietrza dolotowego - 1.7 multi GTE

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Czujnik temperatury powietrza dolotowego - 1.7 multi GTE

Post autor: tommies »

Czy któryś z forumowiczów posiadający silnik 1.7 multi mógłby zmierzyć jakie wartości ma czujnik temperatury powietrza zasysanego? Czujnik ten jest umieszczony na plastikowej rurze prowadzącej do przepustnicy, zaraz za filtrem powietrza.

Chodzi mi na przykład - przed odpaleniem silnik zimny temp otoczenia - powietrza ok 10 C opór 3000 Ohm
Silnik ciepły temp powietrza ok 10 C opór 2000 Ohm

I generalnie czy jak odłączacie ten czujnik to jest jakaś słyszalna różnica w pracy silnika?
Cholercia nie miałem miernika ze sobą, a jak odłączam ten czujnik to zero zauważalnej reakcji. Zanim wydam 60 PLN na nowy to chętnie sprawdził bym czy ten co mam jest uszkodzony.
Na forum 19 jest dużo info ale akurat o tym czujniku brak.

Obrazek
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

tommies pisze:a jak odłączam ten czujnik to zero zauważalnej reakcji
Ja też u siebie nie widzę różnicy.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

różnica będzie w spalaniu ;-) ten czujnik odpowiada wraz z map-sensorem za skład mieszanki
Sharky
Posty: 53
Rejestracja: 11 marca 2010, 20:11
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: Sharky »

napięcie zasilania: 5V
opór: 3 000 - 4 000 omów / 20 °C
opór: 1 000 - 1 700 omów / 40 °C

nie jestem pewien czy są to wartości tego czujnika ale napewno są od czujnika temp powietrza tylko zastanawiam się czy nie tego co jest wkręcony w kolektor (typ z mono wtr.) nie ma innych danych w programie na temat czujnika temp.
ach kochana ruda.... :/
wsmpw

Post autor: wsmpw »

czujnik to zwykły termistor ntc 3.3k om tylko w takiej fajnej obudowie :figielek:
ODPOWIEDZ