Strona 1 z 2

Modyfikacja układu dolotowego paliwa

: 22 września 2010, 12:41
autor: jjmag
Więc tak mam pytanie czy ktoś na forum próbował bądź też zrobił taka przeróbkę jak wstawienie zamiast tradycyjnego kolektora ssącego wraz z gaźnikiem 4 gaźników od motoru ponieważ został mi taki komplecik od suzuki w pełni sprawny

: 22 września 2010, 13:20
autor: carmaker
jedyny silnik do jakiego moznaby próbować to wsadzić do f7p z razji dogodnego miejsca do montarzu w f3n czy wszelki silnikach rodzinki C raczej tego nie widze

[ Dodano: 22 Wrzesień 2010, 14:37 ]
aha jeszcze jedna sprawa: większość gażników motocyklowych napełnia sie podciśnieniowo i tu można natknąć sie na problem jeśli będą napełniane ciśnieniowo czyli przez pompkę może je przelewać mogą cieknąć itd zsynchronizowanie ich do innego silnika niż są przeznaczone też nie nalezy do najłatwiejszych.Ogólnie wykonalne ale pracochłonne i kłopotliwe.Temat zresztą już był poruszany chyba przez v.i.n.o

: 22 września 2010, 13:59
autor: djmonkey
Myśl dobra lecz z wykonaniem gorzej bo kolektor ssący masz zaraz na wydechowym gdyby dolot i wydech były by po przeciwnych stronach to można coś wykombinować. zobacz jak to jest rozwiązane w samochodach sportowych z lat 80

: 22 września 2010, 14:08
autor: jjmag
akurat ssący i wydechowy mnie najmniej martwi bo i tak zostało by to wykonane z kwasówki

: 22 września 2010, 17:06
autor: wsmpw
było w 1,7 fimik kiedyś na youtube był

: 22 września 2010, 19:02
autor: vino1986
tak ja sie nad tym zastanawialem... i ciagle nie ukrywam chodzi mi to po glowie... ja jeszcze chcialem przez nie dmuchnac na niskim cisnieniu... pamietam kiedys moj brachol mial seja wlasnie z 4 gaznikami z jakiegos motocykla... do 1.1 z glowica z punto z 1.2 takie cos zamontowal... jednak fury juz sie dawno temu pozbyl... i wlasnie on mi zatrul leb taka kminka...

: 23 września 2010, 13:03
autor: carmaker
puściliście wode na młyn...sam zaczynam mysleć o tym rozwiązaniu.Gazniki nie są kosztowne kolektor w moim przypadku łatwy do wykonania ,upraszcza mi sie instalacja elektryczna...troche postudiowałem temat wyspiarze maja to w jednym palcu i pchaja do czego popadnie :szok: pompa paliwa musi być niskociśnieniowa około 0.25 bara regulacja w serwisie motocyklowym do ogarnięcia...

: 23 września 2010, 14:26
autor: jjmag
no mi został komplet gaźników, chłodnica, rozrusznik, alternator i cały uszkodzony silnik z suzuki bandit po wymianie na drugi i tak własnie przyszedł do głowy pomysł na małą modyfikację

: 23 września 2010, 16:31
autor: carmaker
jak bandit 600 to gażniki dobre do 1.4 do 1.8 trzeba już szukac coś większego gardziele min. 40mm

: 24 września 2010, 11:15
autor: vino1986
no i kuniow bedzie mial wiecej :P

: 24 września 2010, 12:49
autor: jjmag
modyfikacje chcę przeprowadzac na 1,4 w tym celu dzisiaj jadę oblukać rozbitego clijacza z 1,4 energy co automatycznie rozwiązało by mi sprawę wydechu i ssącego po tej samej stronie, średnica gaźnika po wewnętrznej te które mam to 50mm także dadzą radę wkrótce pewnie zaczniemy zabawę z kolejną 5 jedyne co mnie martwi przy tym silniku to przeróbka instalacji zapłonowej bo ja z elektryki to mogę radio podłączyć i wymienić szczotki i lożyska w altku ewentualnie w rozruszniku

: 24 września 2010, 16:11
autor: carmaker
na fabrycznym zapłonie pewnie będzie chodzić ale żeby było idealnie to pasowałby programowalny sterownik zapłonu i ktoś kto sie na tym zna...regulacje gazników żeby silnik grał jak nalezy myśle że należałoby wykonac z uzyciem szerokopasmowej sondy i wskaznika AFR tu też kłania sie fachowiec.Jeszcze jeden niuans podciśnienie do serwa trzeba wypuścić z każdego krućca ssącego nie z jednego cylindra bo będzie szwabić na jeden garnek a podciśnienie bedzie słabe

: 24 września 2010, 22:33
autor: djmonkey
Słabe to mało powiedzane to będzie praktycznie brak wspomagania hebli.
Lepiej by było założyć elektryczne wspomaganie.
Co do regulacji zapłnu można dołożyć wariator zapłonu podłączany między cewkę a czujnik położenia wału lub skonstruować coś samemu poszukaj na elektodzie tam jest parę tematów z takimi patentami.
jak mamy 4 gażniki to regulujemy je tak jak w motocyklu czyli na podciśnienia jakie są wytwarzane w danym kanale ssącym za przepustnicą.
AVR pokaże ci stan ze wszystkich 4 cylindrów a nie z pojedyńczego cylindra .

: 25 września 2010, 06:08
autor: jjmag
napiszę wam to co mi napisał mario wspomaganie hebli jest dla ciot i w sumie zgadzam sie z nim jeżdżę już swoją prawie rok czasu i nie narzekam a były i momenty że musiałem dobrze hebel wcisnąć, jedyne co zrobić dla pewności większa tarcza i zaciski

: 25 września 2010, 09:27
autor: carmaker
co do regulacji gazników to na samych wakuometrach to pokazuje ci podciśnienie na kolektorach i w ten sposób można zsynchronizowac gazniki ale nie dojdziesz dokładnie do tego czy akurat jest dobry skład mieszanki to tak troche grzebanie na ślepo dochodzenie na zasadzie kręcenia śróbami regulacyjnymi sprawdzenie czy chodzi pod obciążeniem synchronizacja znowu kręcenie itd kupa niepotrzebnej roboty.A tak podpinasz pod AFR i od razu wiadomo jak za uboga mieszanka podnosisz iglice jak dalej za mało rozwiercasz dysze synchronizujesz na waku i gotowe.Akurat znam temat takich gazników bo jeżdze i grzebie ze skuterami śnieżnymi a tam sa takie gazniory jak w motocyklach wiem jakie są nieraz problemy jak ktoś kręcił w gaznikach "na oko" a co do serwa to jak kto lubi