Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Modyfikacja układu dolotowego paliwa

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

jjmag

Modyfikacja układu dolotowego paliwa

Post autor: jjmag »

Więc tak mam pytanie czy ktoś na forum próbował bądź też zrobił taka przeróbkę jak wstawienie zamiast tradycyjnego kolektora ssącego wraz z gaźnikiem 4 gaźników od motoru ponieważ został mi taki komplecik od suzuki w pełni sprawny
carmaker

Post autor: carmaker »

jedyny silnik do jakiego moznaby próbować to wsadzić do f7p z razji dogodnego miejsca do montarzu w f3n czy wszelki silnikach rodzinki C raczej tego nie widze

[ Dodano: 22 Wrzesień 2010, 14:37 ]
aha jeszcze jedna sprawa: większość gażników motocyklowych napełnia sie podciśnieniowo i tu można natknąć sie na problem jeśli będą napełniane ciśnieniowo czyli przez pompkę może je przelewać mogą cieknąć itd zsynchronizowanie ich do innego silnika niż są przeznaczone też nie nalezy do najłatwiejszych.Ogólnie wykonalne ale pracochłonne i kłopotliwe.Temat zresztą już był poruszany chyba przez v.i.n.o
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Myśl dobra lecz z wykonaniem gorzej bo kolektor ssący masz zaraz na wydechowym gdyby dolot i wydech były by po przeciwnych stronach to można coś wykombinować. zobacz jak to jest rozwiązane w samochodach sportowych z lat 80
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

akurat ssący i wydechowy mnie najmniej martwi bo i tak zostało by to wykonane z kwasówki
wsmpw

Post autor: wsmpw »

było w 1,7 fimik kiedyś na youtube był
vino1986

Post autor: vino1986 »

tak ja sie nad tym zastanawialem... i ciagle nie ukrywam chodzi mi to po glowie... ja jeszcze chcialem przez nie dmuchnac na niskim cisnieniu... pamietam kiedys moj brachol mial seja wlasnie z 4 gaznikami z jakiegos motocykla... do 1.1 z glowica z punto z 1.2 takie cos zamontowal... jednak fury juz sie dawno temu pozbyl... i wlasnie on mi zatrul leb taka kminka...
carmaker

Post autor: carmaker »

puściliście wode na młyn...sam zaczynam mysleć o tym rozwiązaniu.Gazniki nie są kosztowne kolektor w moim przypadku łatwy do wykonania ,upraszcza mi sie instalacja elektryczna...troche postudiowałem temat wyspiarze maja to w jednym palcu i pchaja do czego popadnie :szok: pompa paliwa musi być niskociśnieniowa około 0.25 bara regulacja w serwisie motocyklowym do ogarnięcia...
jjmag

Post autor: jjmag »

no mi został komplet gaźników, chłodnica, rozrusznik, alternator i cały uszkodzony silnik z suzuki bandit po wymianie na drugi i tak własnie przyszedł do głowy pomysł na małą modyfikację
carmaker

Post autor: carmaker »

jak bandit 600 to gażniki dobre do 1.4 do 1.8 trzeba już szukac coś większego gardziele min. 40mm
vino1986

Post autor: vino1986 »

no i kuniow bedzie mial wiecej :P
jjmag

Post autor: jjmag »

modyfikacje chcę przeprowadzac na 1,4 w tym celu dzisiaj jadę oblukać rozbitego clijacza z 1,4 energy co automatycznie rozwiązało by mi sprawę wydechu i ssącego po tej samej stronie, średnica gaźnika po wewnętrznej te które mam to 50mm także dadzą radę wkrótce pewnie zaczniemy zabawę z kolejną 5 jedyne co mnie martwi przy tym silniku to przeróbka instalacji zapłonowej bo ja z elektryki to mogę radio podłączyć i wymienić szczotki i lożyska w altku ewentualnie w rozruszniku
carmaker

Post autor: carmaker »

na fabrycznym zapłonie pewnie będzie chodzić ale żeby było idealnie to pasowałby programowalny sterownik zapłonu i ktoś kto sie na tym zna...regulacje gazników żeby silnik grał jak nalezy myśle że należałoby wykonac z uzyciem szerokopasmowej sondy i wskaznika AFR tu też kłania sie fachowiec.Jeszcze jeden niuans podciśnienie do serwa trzeba wypuścić z każdego krućca ssącego nie z jednego cylindra bo będzie szwabić na jeden garnek a podciśnienie bedzie słabe
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Słabe to mało powiedzane to będzie praktycznie brak wspomagania hebli.
Lepiej by było założyć elektryczne wspomaganie.
Co do regulacji zapłnu można dołożyć wariator zapłonu podłączany między cewkę a czujnik położenia wału lub skonstruować coś samemu poszukaj na elektodzie tam jest parę tematów z takimi patentami.
jak mamy 4 gażniki to regulujemy je tak jak w motocyklu czyli na podciśnienia jakie są wytwarzane w danym kanale ssącym za przepustnicą.
AVR pokaże ci stan ze wszystkich 4 cylindrów a nie z pojedyńczego cylindra .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

napiszę wam to co mi napisał mario wspomaganie hebli jest dla ciot i w sumie zgadzam sie z nim jeżdżę już swoją prawie rok czasu i nie narzekam a były i momenty że musiałem dobrze hebel wcisnąć, jedyne co zrobić dla pewności większa tarcza i zaciski
carmaker

Post autor: carmaker »

co do regulacji gazników to na samych wakuometrach to pokazuje ci podciśnienie na kolektorach i w ten sposób można zsynchronizowac gazniki ale nie dojdziesz dokładnie do tego czy akurat jest dobry skład mieszanki to tak troche grzebanie na ślepo dochodzenie na zasadzie kręcenia śróbami regulacyjnymi sprawdzenie czy chodzi pod obciążeniem synchronizacja znowu kręcenie itd kupa niepotrzebnej roboty.A tak podpinasz pod AFR i od razu wiadomo jak za uboga mieszanka podnosisz iglice jak dalej za mało rozwiercasz dysze synchronizujesz na waku i gotowe.Akurat znam temat takich gazników bo jeżdze i grzebie ze skuterami śnieżnymi a tam sa takie gazniory jak w motocyklach wiem jakie są nieraz problemy jak ktoś kręcił w gaznikach "na oko" a co do serwa to jak kto lubi
ODPOWIEDZ