Strona 1 z 2

Gaźnik Solex 32 bis

: 21 września 2010, 10:07
autor: przemeq
Jeżdżę na LPG i gaźnik się zasyfił autko pali jeździ na PB ale wolnych obrotów brak.
Czy aby przeczyścić dyszę wolnych obrotów to trzeba rozbierać gaźnik czy jest ona dostępna z zewnątrz? Na dyszach pisze solex z rysunków podobny zakładam że to solex 32 bis, silnik 1.1 c1e p760. Na manualu i w książce o Renault 5 jest napisane, że na zewnątrz gaźnika.
Czy dobrze myślę że dysza ta jest dostępna z zewnątrz jak na rysunkach.

Przemeq

: 21 września 2010, 11:36
autor: jjmag
podejście od błotnika strona kierowcy zamontowana od góry narzędzia potrzebne to w miarę szeroki płaski śrubokręt

: 21 września 2010, 18:48
autor: corey16
Obrazek

Gaźnik solex

: 21 września 2010, 19:00
autor: przemeq
Wszystko fajnie ale mój Solex jedno gardzielowy bardzo podobny do tego na fotce ( na 100% Solex nazwa jest odlana na gaźniku) ma w tym miejscu zawór elektromagnetyczny, wykręciłem go, jest iglica z tworzywa która jak włączam zapłon to otwiera dojście paliwa jutro porobię fotki i wrzucę.
Wykręciłem ten zawór przedmuchałem ale biegu jałowego na Pb brak, jeździ ok ale jak się zatrzymam gaśnie na LPG wszystko ok.
Przemeq

: 22 września 2010, 07:10
autor: jjmag
więc powiem krótko najpierw regulujesz paliwo zwykle tak że wszystko bangla jak potrzeba a potem gaz spróbuj zwiększyć mu same wolne obroty na dźwigni gazu na benzynie tak aby chodził i nie gasł a dopiero nawiedź jakiegoś gazownika i pod to niech ustawi ci gaz

Gaźnik solex

: 22 września 2010, 07:32
autor: przemeq
Ja do LPG nic nie mam jeździ nie gaśnie (po za spalaniem 10/100) w sobotę jestem umówiony na regulacje, interesuje mnie tylko PB brak wolnych obrotów na benzynie jeździ, dobrze przyśpiesza ale objaw brak wolnych obrotów i tyle na biegu jałowym po prostu gaśnie i nie wiem dysza zapchana (gdzie ona jest) czy za niskie obroty, jak dam ssanie wiadomo nie zgaśnie ale jest ono wysunięte do połowy.

Przemeq

: 22 września 2010, 10:48
autor: jjmag
tłumacz jak chłop krowie na miedzy masz po prostu za małe wolne obroty ustawione na bp nie masz dyszy tylko elektrozawór więc nic tam nie rusz tylko za pomocą śruby regulacyjnej od wolnych obrotów po prostu je zwiększ (po drugiej stronie gaźnika niż na zdjęciu) i dopiero wtedy regulujesz wysokość wolnych obrotów na gazie zrozumiał teraz, a i jeszcze jedno wolne obroty reguluj na obciążeniu czyli włączone światła i dajmy na to nawiew

Gaźnik Solex

: 22 września 2010, 11:11
autor: przemeq
Zrozumiałem, po drugiej stronie jest dźwignia od ssania poszukam tej śrubki regulacyjnej (mam nadzieje że znajdę ) włączę światełka i nadmuch a potem wyreguluje aby nie gasł.
Na LPG nie gaśnie wszystko ok
Dziękuje za odpowiedź.

Przemeq

: 22 września 2010, 12:27
autor: jjmag
nie zrozumiałeś poproś kogoś żeby wsiadł do środka i poruszał gazem wewnątrz autka dźwignia która będzie się poruszać to wlaśnie ta przy której masz szukać śrubki a od ssania wara nie tykać bo gorzej poknocisz, śrubka ta powinna być wkręcona na końcu dźwigienki i wkręcając ją będziesz zwiekszał wolne obroty

gaźnik solex

: 22 września 2010, 14:21
autor: przemeq
Oczywiście linka gazu nie ssania, o gazie myślałem a o ssaniu napisałem.
Przemeq

: 22 września 2010, 18:38
autor: corey16
Obrazek

: 23 września 2010, 07:10
autor: jjmag
Corey ten gaźnik to widzę masz ze starego serducha to mam pytanie przy okazji masz kolektory do niego i ile za komplet z gaźniczkiem

: 23 września 2010, 07:12
autor: corey16
niestety to nie mój gaźnik, tylko foty z neta
mam jednego solexa w piwnicy ale czeka na regeneracje i poleci do mojej renaty

: 23 września 2010, 07:48
autor: przemeq
Dziękuje "corey16" za zdjęcie podniosę obroty aby na Pb aby nie gasł o LPG się nie martwię
i tak w sobotę jestem umówimy na regulacje to doregulują gaz pod Pb.
Podsumowując w tych gaźnikach jak gaśnie na biegu jałowym ale normalnie jeździ to regulacja śrubką na lince na 100 %.
Jak jest elektrozawór na gaźniku ( odkręciłem przedmuchałem powietrzem) to nie ma żadnej innej dyszy biegu jałowego i jedyne wyjście tylko podnieść obroty na lince. Pytam dla upewnienia bo w książce piszą o dyszy biegu jałowego a ja w tej lokalizacji mam elektrozawór, jeżdżę tylko na LPG wiadomo gaźnik
i z lenistwa nie chce przełączać Pb/LPG i dlatego pierwsze co przyszło mi do głowy to zatkana syfem dysza.

Przemeq

: 23 września 2010, 10:13
autor: jjmag
elektrozawór jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za podawanie paliwka po włączeniu zapłonu druga sprawa nawet jeśli jest dysza wstawiona każdy gaźnikowiec z jakim miałem doczynienie twierdzi że powinna być wkręcona do oporu w takiej sytuacji jedyna możliwość regulacji biegu jałowego jest właśnie przez tą śrubkę