Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Gaźnik Solex 32 bis

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

przemeq

Gaźnik Solex 32 bis

Post autor: przemeq »

Jeżdżę na LPG i gaźnik się zasyfił autko pali jeździ na PB ale wolnych obrotów brak.
Czy aby przeczyścić dyszę wolnych obrotów to trzeba rozbierać gaźnik czy jest ona dostępna z zewnątrz? Na dyszach pisze solex z rysunków podobny zakładam że to solex 32 bis, silnik 1.1 c1e p760. Na manualu i w książce o Renault 5 jest napisane, że na zewnątrz gaźnika.
Czy dobrze myślę że dysza ta jest dostępna z zewnątrz jak na rysunkach.

Przemeq
Ostatnio zmieniony 21 września 2010, 12:01 przez przemeq, łącznie zmieniany 1 raz.
jjmag

Post autor: jjmag »

podejście od błotnika strona kierowcy zamontowana od góry narzędzia potrzebne to w miarę szeroki płaski śrubokręt
corey16

Post autor: corey16 »

Obrazek
przemeq

Gaźnik solex

Post autor: przemeq »

Wszystko fajnie ale mój Solex jedno gardzielowy bardzo podobny do tego na fotce ( na 100% Solex nazwa jest odlana na gaźniku) ma w tym miejscu zawór elektromagnetyczny, wykręciłem go, jest iglica z tworzywa która jak włączam zapłon to otwiera dojście paliwa jutro porobię fotki i wrzucę.
Wykręciłem ten zawór przedmuchałem ale biegu jałowego na Pb brak, jeździ ok ale jak się zatrzymam gaśnie na LPG wszystko ok.
Przemeq
jjmag

Post autor: jjmag »

więc powiem krótko najpierw regulujesz paliwo zwykle tak że wszystko bangla jak potrzeba a potem gaz spróbuj zwiększyć mu same wolne obroty na dźwigni gazu na benzynie tak aby chodził i nie gasł a dopiero nawiedź jakiegoś gazownika i pod to niech ustawi ci gaz
przemeq

Gaźnik solex

Post autor: przemeq »

Ja do LPG nic nie mam jeździ nie gaśnie (po za spalaniem 10/100) w sobotę jestem umówiony na regulacje, interesuje mnie tylko PB brak wolnych obrotów na benzynie jeździ, dobrze przyśpiesza ale objaw brak wolnych obrotów i tyle na biegu jałowym po prostu gaśnie i nie wiem dysza zapchana (gdzie ona jest) czy za niskie obroty, jak dam ssanie wiadomo nie zgaśnie ale jest ono wysunięte do połowy.

Przemeq
jjmag

Post autor: jjmag »

tłumacz jak chłop krowie na miedzy masz po prostu za małe wolne obroty ustawione na bp nie masz dyszy tylko elektrozawór więc nic tam nie rusz tylko za pomocą śruby regulacyjnej od wolnych obrotów po prostu je zwiększ (po drugiej stronie gaźnika niż na zdjęciu) i dopiero wtedy regulujesz wysokość wolnych obrotów na gazie zrozumiał teraz, a i jeszcze jedno wolne obroty reguluj na obciążeniu czyli włączone światła i dajmy na to nawiew
przemeq

Gaźnik Solex

Post autor: przemeq »

Zrozumiałem, po drugiej stronie jest dźwignia od ssania poszukam tej śrubki regulacyjnej (mam nadzieje że znajdę ) włączę światełka i nadmuch a potem wyreguluje aby nie gasł.
Na LPG nie gaśnie wszystko ok
Dziękuje za odpowiedź.

Przemeq
jjmag

Post autor: jjmag »

nie zrozumiałeś poproś kogoś żeby wsiadł do środka i poruszał gazem wewnątrz autka dźwignia która będzie się poruszać to wlaśnie ta przy której masz szukać śrubki a od ssania wara nie tykać bo gorzej poknocisz, śrubka ta powinna być wkręcona na końcu dźwigienki i wkręcając ją będziesz zwiekszał wolne obroty
przemeq

gaźnik solex

Post autor: przemeq »

Oczywiście linka gazu nie ssania, o gazie myślałem a o ssaniu napisałem.
Przemeq
corey16

Post autor: corey16 »

Obrazek
jjmag

Post autor: jjmag »

Corey ten gaźnik to widzę masz ze starego serducha to mam pytanie przy okazji masz kolektory do niego i ile za komplet z gaźniczkiem
corey16

Post autor: corey16 »

niestety to nie mój gaźnik, tylko foty z neta
mam jednego solexa w piwnicy ale czeka na regeneracje i poleci do mojej renaty
przemeq

Post autor: przemeq »

Dziękuje "corey16" za zdjęcie podniosę obroty aby na Pb aby nie gasł o LPG się nie martwię
i tak w sobotę jestem umówimy na regulacje to doregulują gaz pod Pb.
Podsumowując w tych gaźnikach jak gaśnie na biegu jałowym ale normalnie jeździ to regulacja śrubką na lince na 100 %.
Jak jest elektrozawór na gaźniku ( odkręciłem przedmuchałem powietrzem) to nie ma żadnej innej dyszy biegu jałowego i jedyne wyjście tylko podnieść obroty na lince. Pytam dla upewnienia bo w książce piszą o dyszy biegu jałowego a ja w tej lokalizacji mam elektrozawór, jeżdżę tylko na LPG wiadomo gaźnik
i z lenistwa nie chce przełączać Pb/LPG i dlatego pierwsze co przyszło mi do głowy to zatkana syfem dysza.

Przemeq
jjmag

Post autor: jjmag »

elektrozawór jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za podawanie paliwka po włączeniu zapłonu druga sprawa nawet jeśli jest dysza wstawiona każdy gaźnikowiec z jakim miałem doczynienie twierdzi że powinna być wkręcona do oporu w takiej sytuacji jedyna możliwość regulacji biegu jałowego jest właśnie przez tą śrubkę
ODPOWIEDZ