Strona 1 z 1
R5 Super silnikC3J 1.4 mono
: 9 września 2010, 17:08
autor: ochotnik
O ile pamiętam był już chyba gdzieś na forum ten temat, ale ciężko go znaleźć,:
Mam więc pytanie:
Który cylinder jest pierwszy ( od sprzęgła, czy od rozrządu), chodzi mi o konkretna odpowiedź.
Oraz jak przystawić zapłon, jeśli jest to oczywiści możliwe ?
: 9 września 2010, 17:48
autor: carmaker
pierwszy ZAWSZE od rozrządu ,aparat zapłonowy jest zazwyczaj regulowany...
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 9 września 2010, 18:01
autor: maciek od iwony
W C3J z zapłonem nic nie zrobisz
Nie ma możliwości regulacji.
: 9 września 2010, 19:09
autor: tommies
Jak źle pracuje to coś musi być uwalone lub ewentualnie jakaś nieszczelność.
: 9 września 2010, 20:43
autor: wsmpw
wg mnie kable pozamieniane
: 9 września 2010, 20:50
autor: egonn87
Jeżeli kable pozamieniane, to nie odpali samochodu, a jakie objawy dokł. są???
: 9 września 2010, 22:49
autor: ochotnik
Są za szybkie wolne obroty, powymieniane są uszczelki, reszta tzn. silniczek krokowy działa itd. , może to termistor, nie mam możliwości sprawdzenia.
: 10 września 2010, 06:35
autor: tommies
Hehe - za szybkie wolne obroty

Kolego, toż to standardowe uszkodzenie w 1.4 mono

Zerknij na forum, opisywałem to już tyle razy włącznie ze zdjęciami .... magiczna uszczelka POMIĘDZY kolektorami lub/i uwalony EGR
: 10 września 2010, 15:59
autor: Robcio_GTT
pierwszy ZAWSZE od rozrządu
Może się mylę, ale w Reno 1 cylinder jest od koła zamachowego

: 10 września 2010, 20:12
autor: carmaker
faktycznie w renault pierwszy od koła zamachowego

ale całe życie człowiek sie uczy...
: 5 czerwca 2012, 21:07
autor: dredzioch1
Podepnę się tutaj, bo nie chce nowego tematu zakładać.
Mianowicie studiuję serwisówkę i zauważyłem, że C3J były w 2 pojemnościach: 1390 i 1397. W większości katalogów części oczywiście jest 1397cm3. Ja mam 1390cm3 (BRIEF).
Mam pytanie: Czy uszczelka pod głowicę w każdym C3J jest identyczna bez względu na pojemność? Jak z tłokami i tulejami cylindrowymi? Ta różnica 7cm3 z czego wynika? Inny skok korbowodu?
: 5 czerwca 2012, 21:57
autor: tommies
Różnica wynika z papierków

Przy prawidłowych dokumentach C3J czyli silniki z wtryskiem pojemność jest podawana 1390, przy gaźnikowcach 1397 C1J, C2J.
: 6 czerwca 2012, 18:48
autor: vino1986
ja zawsze i tak biore na wzor stara zeby nowa dobrac...