Strona 1 z 3
Duże spalanie - silnik 1.7 Mono.
: 5 września 2010, 11:12
autor: gufner
Strzała. Moja bestia zaczęła ostatnio wypijać ogromne ilości benzynki. Ostatnio wypaliła 20l na 100km po mieście. No fajnie ale mnie nie stać na takie manewry hehe. Pomocy. Co padło, co zrobić aby moje 1.7 mono paliło normalnie czyli koło 10l po mieście, a może i mniej. Aha, dodam, że urwałem uderzając w krawężnik kawał wydechu. Może nawet rozszczelniłem kolektor bo tak na ucho to pierdzi tuż za blokiem. Czy to może być też powód?
: 5 września 2010, 11:43
autor: maciek od iwony
Lambda?
: 5 września 2010, 11:48
autor: wsmpw
map sensor

: 5 września 2010, 11:50
autor: jjmag
wtrysk, uszczelka pomiędzy kolektorami i kupa innych rzeczy
: 5 września 2010, 19:57
autor: vino1986
a co z osiagami bardzo sie pogorszylo czy nie

: 5 września 2010, 23:00
autor: wsmpw
pierdzi pewnie przez wygiętą rurke zaraz za kolektroem
: 6 września 2010, 06:16
autor: gufner
No to mi wyliczyliscie. hehe. Osiągi opadły znaaaaczniieeee. Zamulony jest teraz piątal. No dobra. Sprawdze Lambde bo bylo duzo o jej sprawdzaniu, mapa to nie wiem jak sprawdzić więc proszę o info

Co do reszty to .... kurde, moze wymienie przed zimą a może nie.

: 6 września 2010, 06:32
autor: maciek od iwony
gufner pisze:mapa to nie wiem jak sprawdzić
odepnij i sprawdź jaka jest różnica

: 6 września 2010, 08:44
autor: vino1986
dobra pierdzi sobie a patrzyles jakiego koloru mniej wiecej sa spaliny

bo duzo moze byc jeszcze powodow... zacznij jednak od elektryki tak jak chlopaki pisali...
Re: Duże spalanie - silnik 1.7 Mono.
: 6 września 2010, 09:16
autor: RYCHO35
gufner pisze:Strzała. Moja bestia zaczęła ostatnio wypijać ogromne ilości benzynki. Ostatnio wypaliła 20l na 100km po mieście. No fajnie ale mnie nie stać na takie manewry hehe. Pomocy. Co padło, co zrobić aby moje 1.7 mono paliło normalnie czyli koło 10l po mieście, a może i mniej. Aha, dodam, że urwałem uderzając w krawężnik kawał wydechu. Może nawet rozszczelniłem kolektor bo tak na ucho to pierdzi tuż za blokiem. Czy to może być też powód?
jak wydech walnął przed lambdą to najpewniej to jest przyczyną, część spalin ucieka przed lambdą i sonda przekłamuje odczyty i wzbogaca mieszankę a najlepiej pojechać na komp., parę minut i diagnoza gotowa. Miałem ten sam silnik w r19. Jeśli faluje na wolnych obrotach to komputer przełączył się na tryb awaryjny i działa na wgranej mapie nie odczytując wartości z czujników i grzebanie tu niewiele pomoże. Możesz jedynie omomierzem pomierzyć czujniki temp. czy odczytywane wartości zgadzają się z ich temperaturą. co do mapsensora to jeśli komp. przełączył się na tryb awaryjny to odłanczanie mapsensora nie ma sensu bo i tak komp. go nie widzi.
: 6 września 2010, 21:32
autor: wsmpw
RYCHO35 pisze:bo i tak komp. go nie widzi.
komp i mapy to dobre jest generalnie w takim jednopunkcie

sterownik wymyślono z 20 lat temu..
: 7 września 2010, 06:15
autor: kabar
Ja bym nawet powiedział że ponad 25 lat temu

: 7 września 2010, 18:48
autor: gufner
Kurde, ile ja sie naszukalem tego calego mapsensora w instrukcji. Nazywajcie rzeczy po imieniu czyli: czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym hehe a nie jakieś mapy

Dobra, jutro namierze po pracy dziada i obadam gdzie wyrwałem wydech.
Kabar, daj znak czy jedziesz to Tommiesa w sobote. Zabrałbym się z tobą bo podobno ma silnik jakiś 1.7 na sprzedaz to bym sie dorzucił do paliwa i zbarał od niego to coś co tam ma.
: 9 września 2010, 08:04
autor: gufner
Czujniki obadane. Jednyne co wymieniłem to przewody łączące EGR z elektrozaworem i kolektorem bo byly popękane i dziurawe. Reszta jest oki. Podjade gdzieś na kompa i zobaczymy co dalej. Ludziska z Łodzi, napiszcie gdzie podjechać bo nawet nie wiem gdzie jest jakiś warsztat co ma taki stary komputerek.
Co do wydechu to urwałem go w strasznie kijowym miejscu ale nie przed lambdą. Urwałem pomiędzy kolankiem a katalizatorem w miejscu ich skręcenia razem i to tak że śruby nadal tkwią w mocowaniu zardzewiałe i przeżarte w pizdu. Coś wymyślę jak to naprawić, ale nie dziś

: 9 września 2010, 08:13
autor: lodoo
ASO
