Strona 1 z 2

NAWIEW W KABINIE ;/

: 20 lipca 2010, 10:10
autor: ustuzou
Panowie, mam taki problem, iż w kabinie nieustatannie dmucha mi ciepłem z komory silnika. Nie jest to dmuchawa gdyz wyciągnąłem bezpiecznik i nadal. Możliwe że jest cos na kablach spartolone, żle zlutowane gdyz auto było w serwisie poniewaz spaliła sie jakas wiązka kabli pod maska zaraz przy szybie (auto było holowane z włączonymi światłami lecz bez śruby któtra odpowiedzialna była za uziemienie ). Panowie jak moge sie z tym uporac?

: 20 lipca 2010, 10:42
autor: unikorn
Sprawdź najpierw czy pokrętła działają.
Przestaw na zimne i zobacz czy się coś zmieniło przy pedałach po prawej stronie. Tam są dźwignie którymi sterują linki nawiewu.

: 20 lipca 2010, 11:20
autor: ustuzou
OK sprawdze po 15 i napisze:). Ale na chwile obecna wygląda na to że otwarte są jakies klapki wiewu (o ile takowe istnieją) gdyz wyłączałem ogrzewanie na pokrętłach i nic. Z czasem im cieplejszy silnik tym cieplejesze powietrze oraz im szybciej sie jedzie tym mocniej wdmuchuje. Możliwe jest to że cos na kablach czy bardziej usterka mechaniczna?

: 20 lipca 2010, 13:01
autor: unikorn
Zdecydowanie mechaniczna, tam nie ma żadnego podgrzewacza elektrycznego a wiatrak to też nie turbina więc im szybciej jedziesz tym większe ciśnienie między maską a szybą i więcej powietrza pompuje.

Jeśli się nie mydlę... mylę to urwał się zaczep rzy pokrętłach nawiewu, będziesz musiał je wymontować i spiąć trytytką. Być może wyskoczyła jedynie zapinka taka chromowana. Jeśli ją odnajdziesz i okaze się że nic się nie połamało wystarczy jedynie wpiąć na miejsce.

: 20 lipca 2010, 17:22
autor: ustuzou
pokrętła nawiewu, masz na mysli regulacje intensywnosci wiania czy temperatury? czyli problem prawdopodobnie w samym przełączniku?

: 20 lipca 2010, 19:08
autor: jjmag
wszystkie trzy sa ze sobą zespolone :figielek:

: 20 lipca 2010, 22:34
autor: unikorn
W pewnym stopniu JJ.
Temperatura i kierunek są na linkach i mechanicznie przenoszą sterowanie na blok z nagrzewnicą.
Intensywność jest sterowana elektrycznie na wiatrak.

: 21 lipca 2010, 08:43
autor: ustuzou
Oka :) a jakies wskazówki ułatwiające mi dobranie sie do tych pokręteł :), bo nie moge serwisówki dopaść.

: 21 lipca 2010, 09:48
autor: unikorn
Hmm... Zdaje się że trzeba z góry i z dołu podważyć śrubakiem i wyszarpnąć. Możesz wrzucić zdjęcie deski swojej?

: 21 lipca 2010, 09:58
autor: kabar
Panel z pokrętłami wciska się do środka, po odkręceniu śrubki. Na dole i na górze ma zatrzaski (pod gumką w schowku i jedną z zaślepek ala przycisk). Najpierw trzeba odkręcić popielniczkę oczywiście.

: 21 lipca 2010, 22:08
autor: b.pawelek
Mam ten sam problem co kolega tyle ze u mnie na Pokretlo od intensywnosci tez nie reaguje. Bezpieczniki napewno ok. Od czego zacząć?

: 21 lipca 2010, 22:32
autor: unikorn
Mmmmm... no nie znam sie na alfaromeo :/

: 22 lipca 2010, 09:54
autor: ustuzou
po pracy postaram sie wypatroszyc renate:) a jesli mi sie nie uda to wrzuce fotke deski :) i bede liczył na wasze fachowe rady mans...

: 23 lipca 2010, 23:58
autor: Piotrek
tam zawsze był problem z tą klapką przy nagrzewnicy. najprostszym rozwiązaniem i najskuteczniejszym zarazem jest wstawienie zaworu przed nagrzewnicą. ja używałem elektrycznego a Lodoo swego czasu montował mechaniczną

: 25 lipca 2010, 08:27
autor: b.pawelek
b.pawelek pisze:Mam ten sam problem co kolega tyle ze u mnie na Pokretlo od intensywnosci tez nie reaguje. Bezpieczniki napewno ok. Od czego zacząć?
Auto to r5 1.3 pojemnosc z 88 roku. Alfe mam wspisana bo jak się rejestrowalem to jeszcze nie wiedziałem jaka r5 kupię.
Wiec co z tym pokretlem od intensywności?