Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

NAWIEW W KABINIE ;/

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

ustuzou

NAWIEW W KABINIE ;/

Post autor: ustuzou »

Panowie, mam taki problem, iż w kabinie nieustatannie dmucha mi ciepłem z komory silnika. Nie jest to dmuchawa gdyz wyciągnąłem bezpiecznik i nadal. Możliwe że jest cos na kablach spartolone, żle zlutowane gdyz auto było w serwisie poniewaz spaliła sie jakas wiązka kabli pod maska zaraz przy szybie (auto było holowane z włączonymi światłami lecz bez śruby któtra odpowiedzialna była za uziemienie ). Panowie jak moge sie z tym uporac?
unikorn

Post autor: unikorn »

Sprawdź najpierw czy pokrętła działają.
Przestaw na zimne i zobacz czy się coś zmieniło przy pedałach po prawej stronie. Tam są dźwignie którymi sterują linki nawiewu.
ustuzou

Post autor: ustuzou »

OK sprawdze po 15 i napisze:). Ale na chwile obecna wygląda na to że otwarte są jakies klapki wiewu (o ile takowe istnieją) gdyz wyłączałem ogrzewanie na pokrętłach i nic. Z czasem im cieplejszy silnik tym cieplejesze powietrze oraz im szybciej sie jedzie tym mocniej wdmuchuje. Możliwe jest to że cos na kablach czy bardziej usterka mechaniczna?
unikorn

Post autor: unikorn »

Zdecydowanie mechaniczna, tam nie ma żadnego podgrzewacza elektrycznego a wiatrak to też nie turbina więc im szybciej jedziesz tym większe ciśnienie między maską a szybą i więcej powietrza pompuje.

Jeśli się nie mydlę... mylę to urwał się zaczep rzy pokrętłach nawiewu, będziesz musiał je wymontować i spiąć trytytką. Być może wyskoczyła jedynie zapinka taka chromowana. Jeśli ją odnajdziesz i okaze się że nic się nie połamało wystarczy jedynie wpiąć na miejsce.
ustuzou

Post autor: ustuzou »

pokrętła nawiewu, masz na mysli regulacje intensywnosci wiania czy temperatury? czyli problem prawdopodobnie w samym przełączniku?
jjmag

Post autor: jjmag »

wszystkie trzy sa ze sobą zespolone :figielek:
unikorn

Post autor: unikorn »

W pewnym stopniu JJ.
Temperatura i kierunek są na linkach i mechanicznie przenoszą sterowanie na blok z nagrzewnicą.
Intensywność jest sterowana elektrycznie na wiatrak.
ustuzou

Post autor: ustuzou »

Oka :) a jakies wskazówki ułatwiające mi dobranie sie do tych pokręteł :), bo nie moge serwisówki dopaść.
unikorn

Post autor: unikorn »

Hmm... Zdaje się że trzeba z góry i z dołu podważyć śrubakiem i wyszarpnąć. Możesz wrzucić zdjęcie deski swojej?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Panel z pokrętłami wciska się do środka, po odkręceniu śrubki. Na dole i na górze ma zatrzaski (pod gumką w schowku i jedną z zaślepek ala przycisk). Najpierw trzeba odkręcić popielniczkę oczywiście.
b.pawelek
Posty: 34
Rejestracja: 5 lipca 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: b.pawelek »

Mam ten sam problem co kolega tyle ze u mnie na Pokretlo od intensywnosci tez nie reaguje. Bezpieczniki napewno ok. Od czego zacząć?
unikorn

Post autor: unikorn »

Mmmmm... no nie znam sie na alfaromeo :/
ustuzou

Post autor: ustuzou »

po pracy postaram sie wypatroszyc renate:) a jesli mi sie nie uda to wrzuce fotke deski :) i bede liczył na wasze fachowe rady mans...
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

tam zawsze był problem z tą klapką przy nagrzewnicy. najprostszym rozwiązaniem i najskuteczniejszym zarazem jest wstawienie zaworu przed nagrzewnicą. ja używałem elektrycznego a Lodoo swego czasu montował mechaniczną
tel. 694-451-356
Obrazek
b.pawelek
Posty: 34
Rejestracja: 5 lipca 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: b.pawelek »

b.pawelek pisze:Mam ten sam problem co kolega tyle ze u mnie na Pokretlo od intensywnosci tez nie reaguje. Bezpieczniki napewno ok. Od czego zacząć?
Auto to r5 1.3 pojemnosc z 88 roku. Alfe mam wspisana bo jak się rejestrowalem to jeszcze nie wiedziałem jaka r5 kupię.
Wiec co z tym pokretlem od intensywności?
ODPOWIEDZ