Strona 1 z 2
Sprzęgło - problemy, problemy, problemy...
: 18 czerwca 2010, 18:27
autor: egonn87
Załozyłem nowe sprzęgło kompletne z łożyskiem ( zamiennik Hart - ale chyba wiedzą co robią?! ) , kupiłem sprzęgło trochę niepotrzebnie, bo okazało się, że wina leżała najprawdopodobniej po stronie żle założonej tarczy - tzn. tarcza była załozona na odwrót przez poprzedniego właściciela i się ślizgało i tąpało, o czym kiedys pisałem, noo... niestety trochę na tym przejeżdziłem... Ale do rzeczy - po zamontowaniu okazało się, że nie jest dobrze - przy ruszaniu, zaraz po włączeniu biegu słychac jakby takie rzężenie i przy powolnym, bardzo spokojnym puszczaniu sprzęgła nie ma już tąpania ( szarpnięcia), ale jest odczuwalne drganie, tak nie powinno być, mozna sie załamać po takiej naprawie...

Ktoś ma jakieś sugestie??
Re: Sprzęgło - problemy, problemy, problemy...
: 18 czerwca 2010, 19:48
autor: tommies
A może te nowe jest nierówne, albo już przypaliłeś

Ewentualnie te stare sprzęgło tak załatwiło koło, że nowe nie przylega jak powinno.
No zawsze też pozostaje szrotowata skrzynia bez oleju

: 18 czerwca 2010, 20:52
autor: egonn87
Może się dotrze...

Ale jeżdziło się ostro... a co tam, wazne że jeżdzi nie... potem się naprawi....
: 18 czerwca 2010, 21:42
autor: vino1986
kolo zamachowe moglo sie lekko wytrzec jak juz takie mody robil koles poprzedni... do tego katowanie... i moze miec delikatne bicie... ale raczej w to bym watpil...
: 24 czerwca 2010, 15:43
autor: egonn87
Mam jeszcze takie pytanie - tarcza sprzęgłowa powinna być załozona wypustem do silnika czy do skrzyni???
: 24 czerwca 2010, 17:22
autor: wsmpw
masz na niej napisane ale raczej do skrzyni
: 24 czerwca 2010, 21:40
autor: Piotrek
ślizgać się mogło bo tarcza była już zdarta a ty teraz założyłeś na odwrót i masz efekty.
powinna być założona dłuższym wypustem do silnika i pewnie założyłeś na odwrót i ci te sprężyny w tarczy trą o śruby przy kole na silniku. lepiej to sprawdź bo będzie po tarczy
: 25 czerwca 2010, 07:15
autor: lodoo
jak jest tak jak mówisz to już pewnie jest po tarczy...
: 25 czerwca 2010, 07:56
autor: egonn87
No to teraz powiedziałeś coś zupełnie innego niż do tej pory słyszałem, dlaczego dłuższym wypustem do silnika???
A tu ktoś w tym temacie na forum p206 napisał, że ma być wypustem do docisku... Zamieścił rysunek...
http://www.206club.net/showthread.php?t=59345
: 25 czerwca 2010, 10:04
autor: -=wasq=-
jak skladasz to sie nie da w dwie strony gdyz tarcza zapiera sie o zamach i nie da sie tego skrecic
tak przynajmniej bylo we wszytkich 1,8 /2,0 oraz subaru ktore skladalem
: 25 czerwca 2010, 10:16
autor: egonn87
tu się da raczej zle złożyć. No to jak w końcu ma być złożona ta tarcza Ktoś wie??? ale na pewno!

Wg mnie to powinno być wypustem, zeby jakoś tę tarcze przesuwało...
: 25 czerwca 2010, 12:34
autor: jjmag
z tego co pamietam wypustem w stronę koła zamachowego bo inaczej będzie się ślizgać szczególnie gdy będzie już tarcza trochę podjechana
: 25 czerwca 2010, 13:09
autor: lodoo
a z tego co ja pamiętam to wypustem w stronę skrzyni, pamiętam jak na ten wypust zakładałem tulejkę centrującą przy dokręcaniu docisku, która wewnątrz trzymała tarczę a na zewnątrz dotykała słoneczka...

: 25 czerwca 2010, 13:14
autor: egonn87
hehe.... no to mamy dwie różne szkoły....
: 25 czerwca 2010, 17:34
autor: djmonkey
wystającą częścią tarczy sprzęgłowej w stronę skrzyni biegów tak przynajmniej widzę z rysunków ze serwisówki