Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czy LPG to błąd

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

przemeq

Czy LPG to błąd

Post autor: przemeq »

Podkusiło mnie i zagazowałem piątala (wiadomo $$$).
Do pewnego momentu było ok jazda na benzynie i gazie, potem kłopoty przestało jeździć na benzynie a potem i na gazie.
Samochód przestał mieć bieg jałowy na benzynie ( myślę gaźnik zapchany) potem przestał zapalać na gazie
Wymieniłem przewody WN i świece (były iskry FE55PS są NGK BP5ES) samochód zapala na benzynie i na gazie ale na tych dwóch paliwach bez względu gaz czy benzyna falują mu obroty biegu jałowego tak że potrafi zgasnąć jak lekko podniosę obroty przy pomocy ssania (na gazie i benzynie) to nie gaśnie.
Wymieniono :
- przerywacz w aparacie,
- palec + kopułka
- przewody WN są teraz BOSCH-a
- świece jak pisałem
- zapłon wyregulowany lampą
Słysze klepanie jak pracuje na jałowym i tak myślę czy to nie zawory,
Czy zły luz zaworów może się tak objawić, a może coś innego sprawdzę czy nie ma przedmuchów.
Jaka jest wasza opinia.
Silnik to gaźnikowy c1e p7/60 1.1
Przemeq
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

jakie obroty masz na jałowym?
całkiem możliwe że to zawory. szczelinomierz i do dzieła.
chodzą opinie że na gazie powinny być większe luzy na wylotowym bo silnik bardziej się nagrzewa(nie jestem do końca przekonany tej teorii).
szczelność układu dolotowego przy gazie też ma znaczenie. dodatkowo musisz pamiętać ze paliwo zawsze musi być żeby pompa na sucho nie pracowała.
tel. 694-451-356
Obrazek
przemeq

Czy LPG to błąd

Post autor: przemeq »

Ja przestałem wierzyć w teorie i tak na zdrowy pomyślunek:-
- paliwo dochodzi benzyna jak i lpg,
- iskra jest ,
- na jałowym czy jest LPG czy benzyna obroty falują to znaczy są normalne i spadają
i podnoszą do normalnych i spadają czasami tak nisko że zgaśnie słychać na jałowym
klepanie
- nic z gaźnikiem bo reduktor lpg jest nie zależny jak postoi i zimny pali na strzał jak pochodzi i trochę nagrzeje i zatrzymam się to obroty falują aż zgaśnie i trzeba kręcić aby zapalił jak zapali to znowu ssanie bo spadną za nisko i zgaśnie ( na LPG i benzynie to samo),
- na wyższych obrotach bez zarzutu ale gaśniecie i kręcenie jest %&*$@#,
Silnik gaźnikowy nie ma czujnika położenia wału i całych pierd elektronicznych więc lista usterek jest krótka.
Dzisiaj wyreguluje zawory i zobaczę co to dało, najgorzej jak nic i wtedy tylko szukać nieszczelności, wymiana części w układzie zapłonowym pomogła na tyle że zapala bo nawet nie chciał zaskoczyć kręcił i nic teraz zapala ale faluje jak nie zawory to co może cewka, jak ją sprawdzić choć myślę że przy jej uszkodzeniu ogólnie by nawet nie zaskoczył

Przemeq
jjmag

Post autor: jjmag »

a filtr powietrza to kiedy kolega zmieniał, sprawa druga podejrzewam że masz założony mikser bezpośrednio pod filtr powietrza co powoduje przewężenie tego dolotu a silnik na ciepłym potrzebuje więcej powietrza i może po prostu temu gaśnie że go zalewa
przemeq

Czy LPG to błąd

Post autor: przemeq »

Mikser jest założony w środku filtra powietrza w obudowie pod nim obudowa filtra i gaźnik
(filtr okrągły gaźnikowy) od średnicy oryginalnej jest lekka zwężka ale tylko z średnicy
z 5 mm góra. Wymienię filtr bo faktycznie długo nie zmieniany i zawory a potem szukam dalej mam nadzieje że to to i wreszcie będę się cieszyć jazdą, ale na filtr bym nie stawiał bo falują na benzynie nawet przy zdjętym filtrze a oporów wtedy nie ma.
Przemeq
jjmag

Post autor: jjmag »

to zrób jeszcze jedną rzecz po regulacji zaworów jeżeli nie odniesie to skutku pomierz mu ciśnienie na cylindrach, 1,1 miały taką wadę że dosyć często siadała uszczelka pod głowicą i to dosłownie z powodu wieku, drugi sposób to po nocy sprawdź przed odpaleniem czy nie widać wody bądź też wilgoci na żadnym z cylindrów i świecach
przemeq

Czy LPG to błąd

Post autor: przemeq »

Dzisiaj trochę czasu poświęciłem piątalowi. Wyregulowałem zawory były za ciasne losowo raz wydechowy to znowu ssący po regulacji autko trochę szarpało ale jak by się ustawiło i obroty na ciepłym równiutkie bez szarpania nawet mu trochę podskoczyły. potem wymieniłem mu łożyska z tyłu bo po wypadku odklejenia okleiny z szczęki i zablokowania koła zaczęły wyć że nawet radiem nie mogłem zagłuszyć, przy okazji zauważyłem uszkodzony samo-regulator w lewym kole sam ręcznie ustawiłem luz i narazie ok`. Szukałem w sklepie ale jest w zestawie z szczekami i cylinderkiem pisałem w dziale kupie ale nikt nie ma tej części potrzebował bym takiej blaszki z nierdzewki co zaczepia o śrubę regulująca z ząbkami.
Odnośnie zaworów ciekawe czy się rozregulują kontra dobrze dociśnięta a internet pisze że jak luz będzie się zmniejszał to sygnał o końcu gniazd zaworowych.
Dziękuje za pomoc
Pojeździłem cały dzień obroty ok silnik ciągnie ok` ale nagle czy na LPG czy PB tak jak by nagle się wyłączył ( zakrztusi się) i stanie, zapale dam lekko ssanie co by obroty podskoczyły bo zgaśnie i jedzie potem ssanie wyłączę (obroty spadną) i znowu ok póki się to nie pojawi, pisałem: kopułka, palec, kable, świece wymienione, aby było śmieszniej na PB jest to częstsze niż na LPG. Objaw jest losowy czy staje na skrzyżowaniu czy jadę nie ma znaczenia jak jadę to pokangurzy i siłą rozpędu sam zapali i dalej potrafi się nic nie dziać nawet pół dnia. Kto zna odpowiedź co to może być?
Przemeq
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

sprawdź kabelki czy prąd nie przerywa na zapłonie...
przemeq

Czy lpg to błą

Post autor: przemeq »

Tera już nic nie przerywa spod pracy nie mogłem zapalić kręci na LPG paliwo dochodzi
i autko niby zaskakuje i nie zapala generalnie dupa.
Musiałem lecieć po drugi samochód.
- kręci jak szalony,
- potrafi losowo zgasnąć albo nie zapalić,
- teraz pytanie cewka czy ten śmieszny układ tranzystorowy,
Spróbuje podłączyć bez układu tranzystorowego cewkę albo ją wymienię teraz jest jakaś made in Yugoslavia firmy iskra .

Nie wiem sam co myśleć mam generalnie powoli dość autko jest nie stabilne pali albo nie
i potrafi zapłon wywalić , jak sprawdzić cewkę nie wiem a drugiej na podmianę nie mam.
Mam pomysł:
-zdejmę przewód co idzie na kopułkę przybliżę do masy silnika druga osoba zkręci zobacze czy jest iskra,
-rozłączę kabel co Idze na przerywacz (jest wtyczka) i tak jak poprzednio tylko tym kablem będę robił za przerywacz, zobacze czy jest iskra.
- jeszcze odłączę moduł tranzystorowy i to samo z pominięciem modułu.
Ale cały czas jest pytanie cewka jak strzeli to stanie i nic a piątal łaził nie stabilnie aż stanoł czy to na pewno ona?

Przemeq
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

sprawdź jeszcze rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego omomierzem
i stan przerywacza i połączenia samych przewozów niskiego napięcia 2 lub jeden z nich ma specjalnie większą rezystancję ( mają parę Ω )
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

tak lpg to błąd.
jjmag

Post autor: jjmag »

sprawdź jedną rzecz jeszcze która przyszła mi właśnie do głowy a mianowicie zdejmij kopułkę i sprawdź czy nie widać śladów przypalania na palcu i bolcach w kopułce jeżeli masz coś takiego to zostanie najprawdopodobniej zrobić jedną rzecz pod palcem w aparacie masz kowadełko z młoteczkiem które to właśnie jest odpowiedzialne za przejście iskry a co za tym idzie za odpalanie sprawdź czy nie są tyki ponadpalane jak coś przeczyść lub wymień na nowe chociaż te nowe charakteryzują sie krótką żywotnością
przemeq

Czy lpg to błąd

Post autor: przemeq »

Po testach
12 V dochodzi do cewki palec i kopułka wymienione z 1 m-c temu i palec ok a na kopułce jest ślad nadpaleń ale nie jakiś wielkich .
co do palca to wypiołem wtyczkę przerywacza i sam kablem do masy pojawia się iskra na kablu tym co idzie od cewki do kopułki tez przyłożonym blisko masy
- jutro wymienię wtyczkę co łączy przerywacz z układem tranzystorowym ta nie wzbudza zaufania
- autko spod pracy samo dojechało był brak iskry na świecy albo bardzo słaba a za chwilę
zapalił i iskra lepsza, po prostu iskra nie stabilna nie jednakowa raz jest a raz nie ma
-jutro wymienię cewkę na nową znalazłem magnetti marelli nr 060690002010 za jedyne 50 zł ( w sieci droższa http://super_5.czesci-renault.com.pl/278218-cewka_zaplonowa__renault__1.1_l,_tl,_gtl.htm)
- przerywacz był wymieniany razem z kopułką przerwa skontrolowana jest 0,4
Nie wiem co może jeszcze powodować nie stabilną prace w układzie zapłonowym, przerywacz styka do masy i nic więcej, może układ tranzystorowy (ten jest nie do dostania najwyżej zlutuje nowy na szybszych tranzystorach) no i cewka.
Zastanawiam się czy da się to przerobić z przerywacza na czujnik hala, dokleić magnes na kole zamachowym tam gdzie jest znacznik i czujnik do tego układ elektroniczny, ale to plany bo ten układ to generalnie kicha niby prosty a jednak nie stabilny.

Przemeq
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

najprawdopodobniej to będzie cewka, ale jeszcze po głowie chodzi mi czujnik położenia wału. możliwe że albo wsuwka jest poluzowana i raz łączy a raz nie lub w innym miejsc gdzieś jest przerwa.
tel. 694-451-356
Obrazek
przemeq

Czy LPG to błąd

Post autor: przemeq »

Pytanko do właścicieli silnika c1e czy cewka zapłonowa ma u was biegun + podłączony do kondensatora który jest przykręcony do masy. Nie wiem czy oryginalnie jest chce zmienić cewkę na nową i po podłączeniu kondensatora napięcie na + z masa nie jest 12 V po zdjęciu ssuwki kondensatora jest 12V i dlatego zastanawiam się co on tam robii.

Przemeq
ODPOWIEDZ