Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Biegi ciężko wchodzą - wymiana sprzęgła.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

gufner

Biegi ciężko wchodzą - wymiana sprzęgła.

Post autor: gufner »

Witam klubowiczów :)

Złomek mi się z lekka sypie, hehe.

Problem polaga na strasznie ciężkim wchodzeniu biegów na swoje miejsce. Dzieje się tak kiedy silnik pracuje, czy auto stoi czy jadę. Jak stoje i chce wcisnąć jedynke muszę trzymając drążek tam gdzie jest jedynka, delikatnie puszczać sprzęgło aż zaskoczy jedynka. Słychąć w pewnym momencie puk i jade. Dokładnie jest z pozostałymi biegami. Podczas jazdy to samo, chce wrzucić trójeczke to zapieram się na drążku, delikatnie puszczam sprzęgło i pyk, wskakuje trojka. Aha, jak stoje i juz "ustawi" się skrzynia odpowiednio to wchodzą biegi bez problemu. Ruszę i znów musze czary odpawiać.

Jakieś pomysły co nie bangla? :D
Ostatnio zmieniony 9 czerwca 2010, 08:31 przez gufner, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Pierwsze to bym sprawdził poduchy przy skrzyni, sprzęgło i wszystko co jest z nim związane: samoregulację, linkę jak i łapę łożyska oporowego no i sam mechanizm wybierania biegów.
Jak masz wyłączony silnik to biegi normalnie wchodzą jeżeli tak to szukaj przyczyny w sprzęgle.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Konrad K_2

Post autor: Konrad K_2 »

wodzik skrzyni biegów bym obejzał
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

:mysli: A masz olej w skrzyni
gufner

Post autor: gufner »

Sprawa ma się tak: Jak autko stoi i na siłę wcisne jakikolwiek bieg, to później mogę już wrzucić pozostałe. czyli coś tam się przestawi w skrzyni i poźniej biegi wchodzą. Wystarczy pchnąć autko na piątce o pół metra i znów biegi nie wchodzą. Więc chyba wodzik odpada.

Oleju nie sprawdzałem w sumie od kiedy kupiłem szczurka. Sprawdza się go odkręcając te śrubkę z przodu skrzyni tak??

Co do sprzęgła to sądze (bo w książce serwisowej nic o tym nie ma) że nie było wymieniane od nowości, czyli od (UWAGA) 280 tysięcy km.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mi wchodziły ciężko jak popadał deszcz i pochlapało na ten palec (wodzik) przy skrzyni samej... trochu oleju olejarką polałem na kulkę i pod gumkę i był spokój na jakiś czas :-D
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

ja bym rozbroił mechanizm drązka przy tzw "trumience", czyli przy dżwigni zmiany biegów i przeczyścił, nasmarował wszystkie te metalowo- plastikowe "tulejki", po tylu latach są zardzewiałe i zapieczone, roboty troche jest, ale się opłaca.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

po tylu latach to się opłaca wymienić te wszystkie tulejki hehe
vino1986

Post autor: vino1986 »

kupic sobie trzeba zestaw naprawczy wybieraka biegow o ile wystepowaly w ogole i bedzie po problemie... ja tak mialem w Lanosie a po wymianie to mozna malym nawet biegi zmieniac :P
jjmag

Post autor: jjmag »

Viniu ale żeby małym zmieniać to tak trochę z fotela kierowcy przerypana pozycja :radocha:
gufner

Post autor: gufner »

Hehe dobre :) Oka, wiec podziękował ogromnie za kilka podsuniętych pomysłów. I zabieramy się do czyszczenia. Myślałem że od razu powiecie że sprzęgło lub jeden z jego elementów kończy żywot, ale skoro jest inna opcja to się ją obada. Niech tylko w morde przestanie wreszcie padać bo nie można nawet pod autem poleżeć :D
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Pod autem nie pada ;-p
gufner

Post autor: gufner »

Posciągałem mase książek typu "diagnoza i naprawa pojazdów mech" hehe :) W każdej napisane jest że:

SPRZĘGŁO JAK JEST NA WYKOŃCZENIU ZACHOWUJE SIĘ TAK, ŻE JAK JEST ZIMNE TO BIEGI WCHODZĄ MIĘKKO. WRAZ ZE WZROSTEM TEMPERATURY SILNIKA KOLEJNE BIEGI ZANIKAJĄ (NIE CHCĄ WCHODZIĆ).

Dokładnie tak zachowuje się moja skrzynia.



Napiszcie kochani jak wygląda sprawa z wymianą sprzęgła w silniku 1.7. A najlepiej załużcie osobny temat dla kolejnych którzy będą musieli sami się męczyć z wymianą sprzęgła.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

przyjedź wymienimy :]
gufner

Post autor: gufner »

Spokojnie. Narazie napiszcie co ja mam wogóle kupic. Wolałbym nie wydawać na nowe 300zł. Widziałem jakieś na allegro używane na 60zł hehe i to mi pasuje cenowo. Tylko po czym poznać że będzie pasować do mojego 1.7 i skrzyni 5 biegów?

Zmieniłem trochę nazme tematu. Może rozwinie się do tego że opiszemu tu jak dobrać sprzęgło, jak się do wymiany zebrać itp.
ODPOWIEDZ