Strona 1 z 1

zawory-jakie luzy

: 8 lutego 2010, 14:22
autor: Piotrek
Może temat nie dotyczy piątala ale zapytać można, a na forum i tak znajdzie się kilka podobnych silników.
Mam F3R 2.0 8v sprawdzałem dzisiaj luzy i co mnie zdziwiło to to że szczeliny są za małe.
Na chłopski rozum to powinny się wytrzeć raczej.
I teraz pytanie czy przy LPG ustawia się inne szczeliny(gdzieś to czytałem ale nie mogę znaleźć ponownie)?

Obecnie mam wartości:
1. W 0,30 ; D 0,15
2. W 0,25 ; D 0,20
3. W 0,25 ; D 0,20
4. W 0,35 ; D 0,15

Wedle ustawień producenta powinny być na wylocie 0,40 a dolocie 0,20.
Jeszcze jedna ciekawostka to taka, że z zaworów dochodzi stukot co by oznaczało że szczeliny są za duże.
Co myślicie o regulacji? Ustawienia fabryczne czy inne?

: 8 lutego 2010, 14:25
autor: jjmag
pierwsze pytanie na jakim silniku to znaczy ciepłym czy zimnym był sprawdzany luz zaworowy drugie jakiego oleju uzywasz do silnika

: 8 lutego 2010, 14:48
autor: Piotrek
10w40 półsyntetyk i oczywiście na zimnym silniku

: 8 lutego 2010, 14:56
autor: jjmag
kazdy mech mający trochę pojęcia powtarza przynajmniej z tych z którymi ja mam doczynienia luz zaworowy sprawdza na letnim silniku nigdy na zimnym, za mały luz zaworowy też może powodowac klepanie druga sprawa jeśli masz zalany mobil albo castrol to klepanie jest raczej normalne a juz szczególnie gdy przejechałes na nim powyzej 5 tyś i to jest wniosek z własnego doswiadczenia

: 8 lutego 2010, 15:01
autor: marcjanin
według AutoDaty luzy mają być tak jak piszesz,na zimnym silniku, niekoniecznie przy -20 st., a luz zmniejsza się bo gniazda zaworowe się zużywają "wyklepują" i zawory wchodzą głębiej w głowicę

: 8 lutego 2010, 15:09
autor: Piotrek
ale to i tak na zimnym silniku powinny być większe luzy niż na ciepłym.
marcjanin pisze:według AutoDaty luzy mają być tak jak piszesz,na zimnym silniku, niekoniecznie przy -20 st., a luz zmniejsza się bo gniazda zaworowe się zużywają "wyklepują" i zawory wchodzą głębiej w głowicę
czyli teraz do jakich wartości trzeba je regulować. poczekam jeszcze na inne opinie a w między czasie poszukam mikrometra

: 8 lutego 2010, 15:19
autor: jjmag
Piotrek napisał:
ale to i tak na zimnym silniku powinny być większe luzy niż na ciepłym.

dlatego zalecaja żeby silnik przed regulacja pochodził około 5 min jezeli ustawiasz na zimnym daj 5 setek nadmiaru czyli w twoim przypadku w- 0,45 s-0,25

: 8 lutego 2010, 15:39
autor: Piotrek
hehe wychodzi na to że dawno regulowane nie były że aż do takich wartości doszły