Strona 1 z 2

Zbieżność przednich kół

: 1 maja 2010, 15:26
autor: pako
Witam po dłuższej przerwie.Zjada mi opony z przodu od wewnątrz.Pytanie-czy trzeba wybić końcówki ze zwrotnic aby ustawić /w tym wypadku skręcić/ zbieżność.Pytam z ciekawości,bo i tak pojadę do speca na przyrządy.

: 1 maja 2010, 16:54
autor: Maolat
zobacz jak wyglądają, spryskaj wd czy czymś do czyszczenia, oceń stan :D pytanie czy je kiedykolwiek robiłeś ? jak nie to może warto zmienić właśnie teraz skoro i tak jedziesz. a będziesz miał z głowy na kolejne lata.

: 1 maja 2010, 17:34
autor: vino1986
a moze tulejeczki sa do wymiany :?: da sie wszystko posprawdzac jak sie lewarek ma bez problemu... ;P

: 2 maja 2010, 21:24
autor: pako
Wszystko jasne,ale żeby ustawić zbieżnośc to trzeba końcówki wybić ze zwrotnic czy nie.Tuleje na wahaczach i końcówki są ok.Występuje pewien luz na listwie,ale to chyba jest nie do usuniecia.Kręciłem tą śrubą na imbus pod przekładnią,ale kierownica za ciężko chodzi.

: 2 maja 2010, 21:25
autor: kabar
Nie potrzeba wybijać.

: 2 maja 2010, 21:27
autor: pako
No to jak się reguluje?

: 2 maja 2010, 21:28
autor: kabar
Odkręcasz nakrętkę kontrującą i wkręcasz/wykręcasz drążek.

Z pewnością w warsztacie w którym będziesz regulował zbieżność będą wiedzieli jak to zrobić.

: 2 maja 2010, 21:34
autor: pako
Tzn on się wkręca\wykręca w listwę?,bo w końcówkę to rozumiem.

: 2 maja 2010, 21:40
autor: kabar
Regulacja jest końcówka-drążek.

: 2 maja 2010, 21:43
autor: pako
Aha,ok teraz rozumiem.Czyli nakrętkę poluzować i kręcić drążkiem.Dzięki za pomoc.

: 3 maja 2010, 14:08
autor: unikorn
no tak, tylko skąd będziesz wiedział że dobrze ustawiłeś?

: 4 maja 2010, 08:08
autor: vino1986
a po czym wnioskujesz ze magiel jest do d...:?: sprawdzales czy przy drazkach lata gora dol i na boki listwa :?: bo jezeli krecenie sroba nic nie daje to mozesz miec tulejki w maglu do wymiany... da sie zregenerowac ale nie wiem czy nie bedzie lepiej magiel wymienic...

i tak mi sie dziwne wydaje ze jak gumy od wewnatrz tnie to ze tulejki sa ok... bo za zwyczaj od srodka jak tnie to sa do wymiany bo kola kosi dolem lekko... a widac golym okiem ze z kolem cos nie tak :?:

: 5 maja 2010, 07:44
autor: pako
Największy luz na maglu jest tak jakby wzdłuż listwy.Góra-dół na drążkach też,ale niewielki.Na tulejach wahacza luz niewyczuwalny,podobnie końcówki i sworznie.Zresztą byłem niedawno na przeglądzie i diagnosta do niczego się nie przyczepił.Aż byłem zdziwiony,bo autko ma 21 lat. Podejrzewam,że poprzedni właściciel nie ustawiał zbieżności tylko zakładał nowe opony-z przodu mam nówki zimowe,teraz zjechane,a jeżdżę od roku.

: 5 maja 2010, 07:53
autor: vino1986
to jak masz na drazkach luzy to raczej tu masz przyczyne... bo wczoraj przerabialem wlasnie temat luz na maglu tylko ze u siebie w busie... i luzik byl spory a teraz go prawie nie ma... a efekt byl jak bys mial w ogole kola nie wywazone... a teraz idzie jak burza i nic nie telepie go...

: 5 maja 2010, 21:21
autor: RYCHO35
skoro masz jakiekolwiek luzy to w jaki sposób chcesz zbierzność ustawić?